שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שוטרי מג"ב הורשעו בשוד פלסטינים אגב עיכובם ועריכת חיפוש על גופם שלא בתפקיד

חדשות

שוטרי מג"ב הורשעו בשוד פלסטינים אגב עיכובם ועריכת חיפוש על גופם שלא בתפקיד, צילום: צילום: Getty images Israel
שוטרי מג"ב הורשעו בשוד פלסטינים אגב עיכובם ועריכת חיפוש על גופם שלא בתפקיד
07/06/2015, עו"ד נעמה זינגר

הנאשמים יצאו מהבסיס בחבורה, כשהם אינם בתפקיד אך לבושים במדים ונושאים נשק, וערכו חיפוש על בעלי תעודת זהות פלסטינית במטרה לגנוב את כספם. ביהמ"ש קבע כי הנאשמים יצרו מצג שווא של שימוש בסמכות חוקית לעיכוב וחיפוש כדי למנוע התנגדות לגניבה ולהקל את ביצועה, והרשיע אותם בשוד ובקשירת קשר לביצוע פשע

בית המשפט המחוזי הרשיע שוטרי מג"ב בביצוע עבירות שוד, ניסיון,  קשירת קשר לביצוע פשע וקבלת נכסים שהושגו בפשע, לאחר שבמהלך שירותם הסדיר קשרו קשר לעשות שימוש במדיהם ובנשקם שלא במסגרת תפקידם כדי לבצע חיפוש על בני מיעוטים וליטול מהם את כספם. השופט יורם נועם קבע כי הנאשמים עשו כן תוך יצירת מצג שווא של שימוש בסמכות חוקית לעיכוב וחיפוש, כדי למנוע התנגדות לגניבה ולהקל את ביצועה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי עובדות כתב האישום, הנאשמים  אשר שימשו במועדים הרלוונטיים כשוטרים במשמר הגבול בשירות סדיר, קשרו קשר לעשות שימוש במדיהם ובנשקם, שלא במסגרת תפקידם ובהיותם בחבורה, כדי לבצע חיפוש על בני מיעוטים וליטול מהם את כספם. זאת, תוך יצירת מצג שווא של שימוש בסמכות חוקית לעיכוב וחיפוש, כדי למנוע התנגדות לגניבה ולהקל את ביצועה. כתב האישום פירט שלושה אירועים שונים שבהם, על פי הנטען, יצאו מי מהנאשמים מבסיסם כשהם אינם בתפקיד, ובהיותם בחבורה, כשהם לבושים במדים, נושאים נשק ואינם עונדים תגי זיהוי – ערכו חיפוש על בני מיעוטים בעלי תעודת זהות פלסטינית, ונטלו, או שניסו ליטול, את כספם של האחרונים.

הנאשם 2 הגיע להסדר טיעון עם המאשימה, בסמוך לאחר הגשת כתב האישום, ועל כן עניינה של הכרעת הדין בנאשמים 1 ו-3. יתר הנאשמים הכחישו את העבירות הנטענות בכתב האישום.

השופט יורם נועם הרשיע את הנאשמים במיוחד להם, תוך שקיבל את עדויות המתלוננים שהיו אמינות וקוהרנטיות. השופט ציין כי בשתי הגרסאות שמסרו המתלוננים הם העידו כי הם הורדו על ידי הנאשמים מהאוטובוסים שעליהם היו וכי הם הובלו על ידם לסמטה, שם נערך עליהם חיפוש.

חיזוק נוסף לאשמה נמצא בעדותו המפלילה של הנאשם 2 שמסר במח"ש גרסה מפורטת ואותנטית, המפלילה הן אותו והן את נאשם 3 ביחס לאירועים נשוא כתב האישום. השופט ציין כי שתיקתו של הנאשם 2 בבית המשפט חרף הודאותיו מעידה על הדילמה שבה הוא מצוי בין נאמנותו לחבריו מצד אחד לבין חובתו למסור אמת, אך קבע כי יש להעדיף את גרסתו במח"ש על פני שתיקתו זו.

 

ת"פ 8973-06-12

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

כתב אישום נגד שוטר מג"ב המואשם שגנב אייפונים וכסף מטירונים שהיו תחת פיקודו

 

שני שוטרי מג"ב גנבו 200$ ו-400 ש' מנתין סודני ויפצו ב-5,000 שקל

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:140
קומיט וכל טופס במתנה