שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד ציון אמיר הודיע על חזרתו מהתפטרותו כיו"ר ועדת הבחירות של לשכת עוה"ד

חדשות

עו"ד ציון אמיר הודיע על חזרתו מהתפטרותו כיו"ר ועדת הבחירות של לשכת עוה"ד, צילום: עו"ד ציון אמיר. צילום: אלכסנדר כץ
עו"ד ציון אמיר הודיע על חזרתו מהתפטרותו כיו"ר ועדת הבחירות של לשכת עוה"ד
07/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

נשיא ביה"ד המשמעתי הארצי בלשכת עורכי הדין חזר בו מהתפטרותו בעקבות ביטולן של החלטות שונות של ועדת הבחירות, שהיו מנוגדות לעמדתו של עו"ד אמיר והיועץ המשפטי של הוועדה, עו"ד יצחק מירון, שהתפטר אף הוא

 

נשיא בית הדין המשמעתי הארצי בלשכה, עו"ד ציון אמיר, הודיע למנכ"ל לשכת עורכי הדין, עו"ד גיל סלומון ולחברי הוועדה, על חזרתו מהתפטרותו מתפקידו יו"ר ועדת הבחירות של הלשכה. 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

"ביום 2.6.15 התפטרתי מתפקידי כיו"ר ועדת הבחירות, כי חשבתי שהוועדה, בהתנהלותה, חרגה מכללי הבחירות ומהמתחייב בחוק" כתב עו"ד אמיר בהודעתו לחברי הוועדה. "אני שמח, שבעקבות התפטרותי חזרה בה הוועדה, ברוב גדול, מהחלטות שונות שבגללן גם היועץ המשפטי של הוועדה נאלץ להתפטר, וקיבלה את עמדתי ואת עמדת היועץ המשפטי של הוועדה. בעקבות החלטות אלה, והתנצלות על דברים מסוימים שנאמרו, כמו גם לאור הפצרותיהם של רוב חברי הוועדה, החלטתי לחזור בי מהתפטרותי. עשיתי זאת, גם משום שלנגד עיני עמדה החשיבות הרבה של שמירת כבודם של עורכי הדין ושל לשכת עורכי הדין החשובה לי, ומתוך רצון לאפשר את קיום הבחירות במועדן".

מדובר בשורה של החלטות שונות שבעטיין התפטר היועץ המשפטי החיצוני של ועדת הבחירות, עו"ד יצחק מירון, ובעקבות ההתפטרויות הדרמטיות שלו ושל עו"ד אמיר בעקבותיו, הוחלט לבטל אותן. כך, הוחלט לבסוף כי לא תפתחנה קלפיות בבתי הדין השרעיים בטייבה ובבאקה אל גרביה.

לעניין הצהרות המועמדים, הוועדה אשררה את העיקרון שיש לפסול מי שנתן תצהיר בלתי נכון בנוגע להרשעות פליליות או המשמעתיות שלו ובתוך כך, ביטלה כל החלטה המאפשרת התמודדות בבחירות של מי שהגישו תצהירים ובהם אי דיוקים ומידע הסותר את הנתונים שבידי מנגנון לשכת עורכי הדין בדבר הרשעות משמעתיות ופליליות.

כמו כן, הוחלט על ביטולן של כל החלטות בעניין שינוי או תוספת לכינוי הרשימות ואישור רשימות שנפסלו בניגוד לכללים.

ועדת הבחירות שבה והביעה אמון מוחלט בעבודת היועץ המשפטי של הוועדה והתנצלה  על אמירות בלתי ראויות כלפי יו"ר הוועדה והיועץ המשפטי בדבר שיקולים לא עניינים. טרם נודע על חזרתו של עו"ד מירון לתפקיד היועץ המשפטי של הוועדה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

התפטרויות דרמטיות מוועדת הבחירות שבועיים לפני הבחירות בלשכת עורכי הדין

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:8
קומיט וכל טופס במתנה