שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התפטרויות דרמטיות מוועדת הבחירות שבועיים לפני הבחירות בלשכת עורכי הדין

חדשות

התפטרויות דרמטיות מוועדת הבחירות שבועיים לפני הבחירות בלשכת עורכי הדין, צילום: עו"ד ציון אמיר. צילום: אלכסנדר כץ
התפטרויות דרמטיות מוועדת הבחירות שבועיים לפני הבחירות בלשכת עורכי הדין
03/06/2015, עו"ד אורי ישראל פז

התפטרותו של עו"ד ציון אמיר אתמול מתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות, באה בהמשך להתפטרותו של עו"ד יצחק מירון, ששימש כיועץ המשפטי לוועדה, בעקבות טענות קשות נגד התנהלות חלק מחבריה: "לא אחת בחרה ועדת הבחירות לרמוס אף את החלטותיה העקרוניות שלה עצמה, עקב צרכים פוליטיים של מי מחבריה"

התפטרויות דרמטיות שבועיים ימים לפני הבחירות בלשכת עורכי הדין: נשיא בית הדין המשמעתי הארצי, עו"ד ציון אמיר, התפטר אמש (ג', 2.6) מתפקידו כיושב ראש ועדת הבחירות של לשכת עורכי הדין. הודעת התפטרותו של עוה"ד אמיר, שהוגשה בכתב לידיעת מנכ"ל הלשכה עו"ד גיל סלומון ולחברי ועדת הבחירות, באה בהמשך להודעת התפטרות לאפחות מדרמטית מוקדם יותר, של עו"ד יצחק מירון, אשר שימש כיועץ המשפטי לוועדת הבחירות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עו"ד יצחק מירון, מעורכי הדין הבכירים והמוערכים בישראל, התפטר מתפקידו תוך שהוא מעלה האשמות קשות נגד התנהלותם של חלק מחברי ועדת הבחירות. לדברי עו"ד מירון, "לאורך מספר ישיבות אנו רואים שקיים רוב אוטומטי בוועדה המזלזל בחוות דעת משפטיות ומצביע, ללא היסוס, בעד קבלת החלטות בניגוד לכללי לשכת עורכי הדין, בניגוד לפסיקת בתי המשפט בענייני בחירות, ובניגוד לדין הכללי ולעקרונות האתיים החלים על עורכי דין, האמונים על שלטון החוק".

מירון הוסיף במכתב ההתפטרות שלו כי "ועדת הבחירות מורכבת כולה מעורכי דין. לגיטימי שחברי ועדה חושבים אחרת מדעתו של היועץ המשפטי שלה. אלא, שלא אחת בחרה ועדת הבחירות לרמוס אף את החלטותיה העקרוניות שלה עצמה, וזאת אך בשל שנתבקשה לעשות זאת עקב צרכים פוליטיים של מי מחבריה".

לדוגמה, מציג עו"ד מירון את ההחלטה להוסיף קלפיות בבתי דין שרעים או בלשכות קשר בטייבה ובבאקה אל גרביה, וזאת בניגוד לכללי הבחירות של לשכת עורכי הדין. דוגמא נוספת היא החלטת ועדת הבחירות להתיר התמודדות למועמדים שהצהירו בכזב על היעדר הרשעות פליליות ומשמעתיות.

"החלטות אלה פוגעות בתכלית של ניהול בחירות הוגנות ויעילות, בשמירה על עיקרון השוויון והוודאות המשפטית ובהבטחת טוהר הבחירות ותקינותן", מלין עו"ד מירון במכתב התפטרותו.

על כל אלה מוסיף עו"ד מירון את "תרבות" הדיון בוועדה, כפי שהוא מסמן במירכאות כפולות ומכופלות במכתבו, המאופיינת לעתים רבות בחילופי צעקות רמות ובעלבונות המופנים כלפיו. "התנהגות לא מכובדת מצד מי מחברי הוועדה באה לידי ביטוי, בין היתר, גם בניסיון להלך אימים על מנגנון הלשכה ומי שאמון על מלאכת ביצוע הבחירות, וכלל, לא פעם, רמזים מכוערים כלפי יו"ר ועדת הבחירות ומנכ"ל הלשכה, אשר ממלאים תפקידם באמונה ובמסירות אין קץ", מתאר עו"ד מירון במכתבו.

עו"ד מירון אף מדגיש במכתבו, כדי שלא תצטייר תמונה לא נכונה, כי ישנם גם חברים מסורים בוועדת הבחירות שפועלים בצורה הוגנת, ענייניים ומקפידים על החוק, ובראשם היו"ר עו"ד אמיר שמנסה לשווא לשדל את חברי הוועדה לפעול ברוח הכללים וחוות הדעת המשפטיות.

"אני ער גם ללחץ הכבד בו נמצאים חברי המנגנון ולבנו עמם", מציין מירון במכתבו, "עם זאת, כעורכי דין חיצוניים אנו סבורים, כי אין זה נכון שאנו נמשיך לתת שירות בנסיבות שנוצרו, באופן שייווצר הרושם שהחלטות שונות מגובות על ידינו... אנו מניחים, שוועדת הבחירות תוכל למצוא בקלות עורך דין שייתן את חוות דעתו באופן שיתאים לרצון רוב חברי הוועדה", מסיים עו"ד מירון ברוח צינית-משהו את מכתב התפטרותו.

עורך הדין ציון אמיר הביע צער על התפטרותו של עו"ד מירון מתפקידו כיועץ המשפטי של ועדת הבחירות, וציין כי הוא "מעריך מאוד את עבודתו של עוה"ד מירון ואת תרומתו המקצועית להתוויית דרכי פעולתה של ועדת הבחירות, במטרה להבטיח את ניהולו התקין של ההליך בהתאם להוראות הדין".

"ניסיתי פעמים רבות לנתב את הדיון בוועדה כיוון של קבלת החלטות מושכלות, אשר גם צופות פני עתיד, ותוך התחשבות בחוות הדעת המשפטיות שהונחו בפני ועדת הבחירות", מסביר עוה"ד אמיר במכתב התפטרותו שלו. "לצערי, הפעלת הרוב האוטומטי בוועדה פגעה לא אחת ברצינות הדיונים ונדמה היה שההחלטות מוכתבות מראש עוד קודם לקיום הדיון... גם לי קשה להסכים עם החלטות שסותרות את הכללים ואת הדין באופן מהותי. קשה לי גם עם האווירה שנוצרה".

עו"ד אמיר מדגיש במכתבו כי בנסיבות שנוצרו, בוודאי נוכח העובדה שאין לוועדה יעוץ משפטי חיצוני ואמין, לצערו הרב איננו רואה מנוס אלא להתפטר מתפקידו כיו"ר ועדת הבחירות. "האחריות המוטלת עלי מתוקף תפקידי כיו"ר ועדת הבחירות וכמי שמכהן כנשיא בית הדין המשמעתי הארצי בלשכת עורכי הדין, מחייבת אותי שלא לתת יד או גיבוי להחלטות שעשויות להתפרש כזלזול בדיני הבחירות ובאתיקה שחלה על עורכי דין ואשר עלולות לפגוע בטוהר הבחירות".

עו"ד אמיר העביר העתק ממכתבו לשרת המשפטים, איילת שקד, במיוחד לאור התאריך הקבוע לבחירות – 16.6.2015.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:230
קומיט וכל טופס במתנה