שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > שרת המשפטים מקפיאה את הביקורת הפרטנית על הפרקליטים עד לבחינת הנציבות

חדשות

שרת המשפטים מקפיאה את הביקורת הפרטנית על הפרקליטים עד לבחינת הנציבות, צילום: צילום: Getty images Israel
שרת המשפטים מקפיאה את הביקורת הפרטנית על הפרקליטים עד לבחינת הנציבות
02/06/2015, ליאור שדמי שפיצר

השרה איילת שקד מינתה את השופט בדימוס אליעזר גולדברג לבחון את נציבות הביקורת על התביעה והודיעה כי עד לקבלת המלצותיו לגבי השינויים הנדרשים, תבוצע ביקורת על הנהלת הפרקליטות בלבד. בעקבות הפשרה שהושגה, יופסקו עיצומי הפרקליטים ויוגשו בימים אלה מאות כתבי אישום וכתבי הגנה

מבקר המדינה לשעבר ונציב תלונות הציבור על השופטים, השופט בדימוס אליעזר גולדברג, יבחן את פעילות נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצג המדינה בערכאות. השופט גולדברג התבקש לבחון הנושא בכללותו ולהעביר ליועץ המשפטי לממשלה ולשרת המשפטים איילת שקד המלצות בדבר שינויים נדרשים, ככל שימצא כי יש בהם צורך. במסגרת זו, סוכם כי השופט גולדברג יבחן גם את עצם קיום הביקורת הפרטנית. השרה שקד שמינתה את גולדברג הודיעה כי עד לקבלת המלצותיו, לא תבוצע ביקורת פרטנית על הפרקליטים, וכן לא תתבקש תגובה, לא ייערכו בירורים ולא תינתן הכרעה בתלונות המתייחסות לפרקליט שאינו נמנה עם הנהלת הפרקליטות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התלונות היחידות שיטופלו כרגיל הן תלונות המתייחסות לחבר הנהלת הפרקליטות – פרקליט המדינה, מנהלי המחלקות ופרקליטי המחוז. במקרים חריגים שבהם יעלה אגב הביקורת המערכתית חשד לעבירה פלילית או להתנהגות בלתי ראויה חמורה של מי מחברי ארגון פרקליטי המדינה, יועבר העניין לידיעת היועץ המשפטי לממשלה.

בעקבות המינוי הודיע ארגון פרקליטי המדינה בתקופה זו יוקפאו כל הצעדים הארגוניים שבהם נקט, והוא ישתף פעולה באופן מלא, לראשונה, עם פעילות הנציבות בכל הנוגע לביקורות המערכתיות. זאת, מבלי לוותר על טענותיו.

פרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן, כתב באיגרת לפרקליטים כי המתווה שהוצע על ידי שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה הוא "הצעה טובה מאוד לפרקליטים וראויה מאוד מבחינת האינטרס הציבורי, ואני מקווה שהיא תיתן מענה לדאגותיכם המוצדקות".

בעקבות הפסקת העיצומים של הפרקליטים והפשרה שהושגה, יוגשו בימים הקרובים מאות רבות של כתבי אישום, כתבי הגנה ושאר כתבי בית דין הממתינים מוכנים להגשה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

ארגון פרקליטי המדינה: לא נשתף פעולה עם נציבות הביקורת על גופי התביעה

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:79
קומיט וכל טופס במתנה