שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד תושב אום אל פאחם שהביע תמיכה בדאעש בעמוד הפייסבוק שלו

חדשות

כתב אישום נגד תושב אום אל פאחם שהביע תמיכה בדאעש בעמוד הפייסבוק שלו, צילום: תומכי דאעש. צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד תושב אום אל פאחם שהביע תמיכה בדאעש בעמוד הפייסבוק שלו
31/05/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הנאשם, צעיר בן 22, הציג עצמו בעמוד הפייסבוק שלו כרוצח שכיר שעבד בעבר כמחבל. לפוסטים שפרסם, בהם "עוד יבוא היום שבו אשרוף את דגל פלסטין וארים בו את דגל האיסלאם", התקבלו תגובות אוהדות כגון "באנו לשחוט, אתה רק תן פקודה ואנחנו נבצע", "החמולות הבדואיות מוכנות, אתה תן את האוקיי"

שבועיים לאחר גזר הדין התקדימי של תשעה חודשי מאסר שנגזרו על הסתה לאלימות בפייסבוק, בפרקליטות החליטו להרים את דגל המאבק המשפטי ובאמצעות מחוז חיפה הוגש (ה', 28.5) כתב אישום חדש לבית משפט השלום בעיר, הפעם נגד מוחמד אבו רעד, בן 22 מאום אל פאחם, בגין ביצוע עבירה של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת בעמוד הפייסבוק שלו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ירין שגב, פרסם אבו רעד בדף הפייסבוק שלו במספר הזדמנויות דברי שבח, תמיכה, אהדה והזדהות עם ארגון הטרור הרצחני דאעש ומעשי אלימות הקשורים אליו.

לאבו רעד יש 300 חברים בעמוד הפייסבוק שלו, חלקם תושבי אום אל פאחם. אבו רעד הציג את עצמו בפרופיל האישי שלו בדף הפייסבוק כ"רוצח שכיר" העובד כ"רוצח הכופרים אויבי האל", וכי בעבר עבד כ"מחבל". כמו כן, ציין כי הוא "לומד ג'יהאד בשביל האל".

ביום 2.2.15 פרסם אבו רעד בדף הפייסבוק שלו תמונה של אדם המחזיק בדגל המזוהה עם דאעש וכתב: "אלוהים גדול ולו התודות, עוד יבוא היום שבו אשרוף את דגל פלסטין וארים בו את דגל האיסלאם".

ביום 17.3.15 פרסם אבו רעד פוסט בדף הפייסבוק שלו ובו כתב: "במרגמות, ב-RPG, בדמקה, ב-KPC, בקלצ'ניקוב ובקבוקי TNT, נבטא את קולנו -  "ISIS. הפרסום זכה ל-17 חיבובים (לייקים).

ביום 19.3.15 פרסם אבו רעד בדף הפייסבוק שלו תמונה של רעול פנים נושא נשק ולידו מוצב דגל המזוהה עם דאעש וכתב: "למאמינים אשר יוצאים להם למלחמה ניתנת בזאת רשות להילחם כי נגרם להם עוול. אלוהים יכול לחוש לעזרתם". הפרסום זכה ל- 17 חיבובים (לייקים).

ביום 21.4.15 פרסם אבו רעד פוסט בדף הפייסבוק שלו בו כתב: "הרגתם מוסלמים ושרפתם אותם ועיניתם אותם ועשיתם את מה שעשיתם ועכשיו זה תורנו להגיד לכם – או שתתאסלמו או שתשלמו מס או חדות החרב. אלוהיי תברך את המוסלמים באיסלאם- ISIS". הפרסום זכה ל- 36 חיבובים (לייקים) ו-17 תגובות אוהדות, בהן: "באנו לשחוט, אתה רק תן פקודה ואנחנו נבצע", "החמולות הבדואיות מוכנות, אתה תן את האוקיי", "בקרוב אחי, בעזרת האל".

לאחרונה נידון תושב מזרח ירושלים בן 44 לתשעה חודשי מאסר בפועל בגין פרסומים בפייסבוק הקוראים לאלימות ולטרור נגד אזרחים וכוחות הביטחון בתקופת מבצע צוק איתן. השופט איתן קורנהאוזר, מבית משפט השלום בירושלים, קבע כי "קיים הכרח בקביעת גבולות ענישה ברורים וחדים, אשר יהוו תמרור אזהרה לאוחזים במקלדת".

ארגון דאעש – "המדינה האיסלמית בעירק ואלשאם", המכונה באנגלית ISIS, הוכרז כהתאחדות בלתי מותרת על ידי שר הביטחון ביום 3.9.14. האידיאולוגיה של דאעש היא סלפית-ג'יהאדית. החזון של הארגון הוא גלובלי ועניינו בניית חברה המושתתת על ההלכה האיסלמית – השריעה, והחזרת ימי הזוהר של האיסלאם הקדום – החייאת הח'ליפות. דאעש רואה כאויב "כופרים פנימיים" מקרב המוסלמים וכן את ארצות המערב וישראל, ופועל באופן אלים ואכזרי נגד הכופרים.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

לראשונה: מאסר בפועל על הסתה לאלימות וקריאה לביצוע פיגועים בפייסבוק

 

נלחמים באלימות ברשתות החברתיות: כתב אישום על הסתה לטרור בפייסבוק

 

מקים עמוד הפייסבוק "כנופיית אל יהוד" מואשם בהסתה לאלימות ולגזענות

 

פרקליט המדינה: "הנורמות המשפטיות צריכות לחול גם על הפעילות המקוונת"

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:63
קומיט וכל טופס במתנה