שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בעלי דירה יפצו שוכרת בגין ליקויים מהותיים שהפכו את המגורים בה לבלתי אפשריים

חדשות

בעלי דירה יפצו שוכרת בגין ליקויים מהותיים שהפכו את המגורים בה לבלתי אפשריים, צילום: צילום: Getty images Israel
בעלי דירה יפצו שוכרת בגין ליקויים מהותיים שהפכו את המגורים בה לבלתי אפשריים
19/05/2015, ליאור שדמי שפיצר

ביהמ"ש לתביעות קטנות הצביע על מעגל הקסמים המביא שוכרים ומשכירים לגלגל זה על זה את האחריות לתיקון ליקויים בדירה מושכרת, וציין כי הדבר מביא להידרדרות שהולכת ומחמירה במצבן של דירות מושכרות

בית המשפט לתביעות קטנות קיבל בחלקה תביעת פיצויים שהגישה שוכרת דירה נגד בעליה בגין ליקויים מהותיים שהפכו את המגורים בדירה לבלתי אפשריים. הרשם הבכיר מוהנד חליאלה הצביע על מעגל הקסמים המביא שוכרים ומשכירים לגלגל זה על זה את האחריות לתיקון ליקויים בדירה מושכרת, וציין כי הדבר מביא להידרדרות שהולכת ומחמירה במצבן של דירות מושכרות.     

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התובעת שכרה מהנתבעים דירה בטבריה, אך גילתה בה לטענתה ליקויים שהפכו את המגורים בה לקשים במיוחד, עד כדי כך שהיא נאלצה לעזוב את הדירה לתקופה מסוימת בשל מזג האוויר הסוער ולהתגורר אצל חברותיה. בין היתר ציינה התובעת רטיבות בתקרה שהחלה במהלך השכירות, נזילת כיור במקלחת שבעטיה נאלצה לצחצח שיניים במטבח, מזגן לא עובד, אי זרימת מים חמים במטבח וחור גדול בתקרת הגבס שבעל הדירה התחייב לתקנו במעמד החוזה.

לטענת התובעת, היא פנתה על בעל הדירה אין ספור פעמים, וזה הבטיח לה לשלוח בעלי מקצוע תוך הבטחה שאם יאשרו את קיום הליקויים הוא יבוא לקראתה. בפועל, טענה התובעת, הנתבע לא עמד בהבטחתו אלא החל לנתק את הקו בכל פעם שהיא התקשרה אליו, ובסופו של דבר החל לטעון כי היא זו שהפרה את הסכם השכירות.

הנתבעים טענו מצדם כי התובעת היא שמפרה ברגל גסה את ההסכם, בכך שלא מסרה לנתבע צ'קים כמתחייב בחוזה באמתלות שונות כגון הליקויים הנטענים בדירה, לא העבירה את הארנונה על שמה ומסרבת לשלם את חשבון הגז. עוד טענו בעלי הדירה כי התובעת ידעה שהיא מקבלת דירה "פשוטה ולא מושקעת כלל" תמורת דמי שכירות נמוכים יחסית לגודלה של הדירה, ולא הוכיחה כי קיימים ליקויים שלא ידעה עליהם לפני חתימת ההסכם.

הרשם הבכיר מוהנד חליאלה קיבל את התביעה וציין כי בית המשפט ער לכך שבערים הוותיקות טבריה וצפת קיימת הדרדרות שהולכת ומחמירה במצבן של דירות מושכרות באזורים מסוימים, דבר שמקבל ביטוי בהגשת תביעות על ידי שוכרים בגין ליקויים מהותיים בדירות. "הדבר מחייב חידוד חובותיהם של משכירי הדירות, וזאת במיוחד נוכח מעגל קסמים שבו נתונה דירה מושכרת: המשכיר אינו שש לתקן ליקויים שלא הוא סובל מהם. השוכר מאידך לא שש לבצע תיקונים שלא רק הוא ייהנה מהם", כתב הרשם בפסק הדין.

הרשם חליאלה ציין כי הוא מצא את עדותה לשל התובעת מהימנה בכל הנוגע לליקויים, ועדותה נתמכה גם בצילומים שהגישה המדברים בעד עצמם. עוד ציין הרשם כי הקלקולים שעליהם הצביעה התובעת מתגלים מטבעם לשוכר לאחר התחלת השימוש, למעט החור בתקרה שלגביו התקבלה טענת התובעת כי הנתבע התחייב לתקנו במעמד החוזה.

הרשם קיבל את טענתה של התובעת לפיה דמי השכירות בסך 1,500 שקל עבור דירה ששטחה 94 מ"ר נחשבים באותו אזור לדמי שכירות נאים ומתאימים לדירה שאין בה ליקויים. לשיטתו, דרך המלך במקרה זה היא מתן צו המחייב את הנתבע לתקן את הליקויים, אלא שסעד זה קשה ליישום ולמעקב, כך שאין ברירה אלא לפסוק פיצוי כספי בסך של 5,000 שקל על דרך של אומדן.

 

ת"ק 28442-03-15

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נזק זעום וסבל עצום: פיצוי בגין עגמת נפש בתביעות ליקויי בניה

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:208
קומיט וכל טופס במתנה