שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב האישום נגד רונאל פישר: כך התבצע הסחר במידע מתוך חקירות המשטרה

חדשות

כתב האישום נגד רונאל פישר: כך התבצע הסחר במידע מתוך חקירות המשטרה  , צילום: עו"ד רונאל פישר. צילום: רונן פדידה
כתב האישום נגד רונאל פישר: כך התבצע הסחר במידע מתוך חקירות המשטרה
17/05/2015, ליאור שדמי שפיצר

כתב האישום נגד עו"ד רונאל פישר ורפ"ק ערן מלכה מתאר כיצד ניצל פישר את מעמדו הציבורי ואת קשריו הענפים כי למכור מידע רגיש מתוך חקירות סמויות במטרה לגרוף שכר טרחה מופקע. בין היתר קיבל פישר מידע על שאלות מחקירות עתידיות והתראות לגבי מעצרים, ותדרך בהתאם את לקוחותיו

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה ביום חמישי האחרון את כתב האישום נגד עו"ד רונאל פישר, רפ"ק ערן מלכה, עו"ד רות דוד ואחרים, בעבירות של לקיחה ומתן שוחד, מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון ושיבוש מהלכי משפט, כל אחד לפי חלקו. לכתב האישום צורפה בקשה לחילוט רכושו של עו"ד פישר לאחר הרשעתו, וכן בקשת המעצר עד תום ההליכים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, רפ"ק מלכה, ששימש בתקופה הרלוונטית קצין חקירות מנוסה, עורך דין בהשכלתו, אצר בתוקף תפקידו סודות כמוסים של יחידות החקירה הרגישות ביותר ביחידת להב 433 ויחידות חקירה נוספות, הן מחקירות שניהל בעצמו והן מחקירות שעליהן למד מעמיתיו. מלכה מואשם כי לאורך תקופה ארוכה חלק פרטים רגישים מתוך המידע האמור עם עו"ד רונאל פישר, שהפך להיות לו לשותף סוד לצורך קידום ענייניהם הכלכליים המשותפים. עוד נטען כי מלכה לא בחל בשיבוש חקירות סמויות רגישות שלהן היה שותף ובמכירת מידע מתוכן תמורת בצע כסף, תוך פגיעה קשה בערכי המשטרה.

כתב האישום מציין כי עו"ד פישר, אדם מרושת היטב בקהלים שונים, ניצל את מעמדו הציבורי, את קשריו הענפים ואת כישוריו כדי לסחור במידע. זאת, תוך שהוא אינו בוחל במעשי שיבוש חקירה חוזרים ונשנים של חקירות סמויות ורגישות ביותר, אגב עריכת מניפולציות ומצגים המערבים אמת ובדיה אל מול גורמים שונים, והכל מתוך תאוות בצע חסרת מעצורים שלו ושל מלכה, שחברו להם יחדיו.

עוד נטען כי לאחר שהפרשה החלה להיחשף ונפתחה חקירת מח"ש נגד פישר ומלכה, פעלו השניים באופן נמרץ לשבש אף את חקירתם שלהם במח"ש, ואף הצליחו לעשות כן בשלב המוקדם של החקירה, באופן חלקי אך אפקטיבי, עד כדי כך שלאורך מספר חודשים, נקלעה החקירה למבוי סתום, שנפרץ בסופו של דבר עם הצלחת גורמי החקירה לבצע חדירה למכשירים הניידים של ערן מלכה ושל עדת המדינה.

כך  עבדה השיטה: מלכה ועו"ד פישר סיכמו ביניהם כי מלכה יעביר לפישר חומרים הנוגעות לעבודתו במשטרה, הכוללים בין היתר מידע מחקירות סמויות וגלויות, מידע מודיעיני, נוסחי שאלות מתוך חקירות עתידיות, התראות לגבי מעצרים צפויים, וכן חומרי חקירה נוספים. זאת, ישירות או באמצעות עדת המדינה ע', ששימשה מזכירה ועוזרת אישית של עו"ד פישר. לשם העברת החומרים יצר מלכה כתובת אי מייל שכונתה אלפוניו 7, דרכה נהג לשלוח למחשבו של פישר את החומרים האמורים.

בהמשך היה עו"ד פישר פונה למעורבים שונים בחקירות האמורות, בין כחשודים ובין כעדים. לאחר שהרשים אותם בבקיאותו ברזי החקירה, הצליח פישר במרבית המקרים לגייס את הגורמים הנ"ל כלקוחותיו ולנקוב בשכר טרחה מופקע, הודות לרמת נגישותו הנטענת לחקירת המשטרה, ולכוחו הנטען להשפיע עליה ולסייע באמצעות גורם פנים משטרתי. בנוסף לשכר הטרחה, נדרשו הלקוחות לשלם סכומי כסף לגורם המשטרתי.

באמצעות השיטה המתוארת לעיל, גרמו מלכה ופישר לפגיעה בחקירות, הן משטרתיות והן של יחידות אכיפה אחרות, ולפגיעה קשה במאמצי היחידות החוקרות לאסוף ראיות בתיקים מורכבים.

 

בין היתר מוזכרות בכתב האישום פרשת יאיר ביטון, שבמרכזה חקירה סמויה שהתנהלה ביחידה הארצית לחקירות פשעים חמורים בינלאומיים, בעניין הקשר בין יצחק אברג'יל וגורמים מטעמו לבין חברת ב. יאיר ובעל השליטה בה. במסגרת חקירה זו, נאספו ראיות המגבשות חשד לכאורה למעורבות פלילית של יאיר ביטון עם אברג'יל ואנשיו.

עו"ד פישר, ששימש בתקופה זו כבא כוחו של ביטון, פנה למלכה וביקש ממנו לסייע לו לעזור לביטון. מלכה נעתר לבקשה ומסר לפישר ולע' חומרים מתוך החקירה הסמויה בעניינו של ביטון, בהם דפים המכילים שאלות המתוכננות להרכיב את חקירתו העתידית, שהיו אמורות להיות מוטחות בפניו בשלב החקירה הגלויה ולאחר מעצרו העתידי. ביטון תודרך בהתאם  לקראת חקירתו הצפויה, במטרה לשבשה, תוך שימוש במסמכים המסווגים שהתקבלו. בנוסף, קיבל ביטון התראה על מועד מעצרו המתוכנן, תוך שפישר מייעץ לו ליצור מצג שווא שיביא לאשפוזו על מנת שלא ניתן יהיה לבצע את המעצר.

פרשה נוספת הנזכרת בכתב האישום היא פרשת אלון חסן, שבמסגרתה נחקר יו"ר עובדי נמל אשדוד בגין חשדות לביצוע עבירות פליליות. פישר מואשם כי לקח שוחד מחסן לאחר שהציג בפניו מצג לפיו הכסף יועבר לידי גורם משטרתי שבכוחו להשפיע על מהלך החקירה ולהביא לכך שהיא לא תבשיל להעמדה לדין. בכתב האישום נטען כי פישר אמר לחסן "הגענו למאני טיים. אפשר לגמור את הסיפור הזה ואם אתה משלם כסף אני הורג את הסיפור הזה, ואם אתה מחליט שלא אז נתמודד לבד".

התיק מנוהל על ידי עו"ד קרן אלטמן ועו"ד ליאורה נהון מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

התפתחות בחקירת עו"ד רונאל פישר החשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט

 

בעקבות פרשת פישר: ייבדק חשד לקשרים פסולים בין הפרקליטות לעו"ד פליליסטים

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:34
קומיט וכל טופס במתנה