שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש דחה תביעות נגד ניצולי שואה לתשלום שכ"ט בגין סיוע במילוי טפסים

חדשות

ביהמ"ש דחה תביעות נגד ניצולי שואה לתשלום שכ"ט בגין סיוע במילוי טפסים, צילום: צילום: istock
ביהמ"ש דחה תביעות נגד ניצולי שואה לתשלום שכ"ט בגין סיוע במילוי טפסים
14/05/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בית משפט השלום קבע כי טיפולה של רחל דואני בארבעה ניצולי שואה מלוב התמצה בסיוע במילוי טפסי תביעה והגשתם למשרד האוצר, אולם התביעות נדחו ולכן אין הם חייבים בתשלום. זאת, אף שכעבור מספר שנים שילם משרד האוצר קצבאות סיוע ליוצאי לוב

בית משפט השלום בתל אביב דחה תביעות שהגישה רחל דואני נגד ארבעה ניצולי שואה מלוב לתשלום שכר טרחה בשל סיוע במילוי טפסי תביעה, וחייב אותה לשלם לנתבעים שכר טרחת עורך דין בסך כולל של 20 אלף שקל. הרשם הבכיר אמיר צ'כוביץ פסק כי טיפולה של דואני התמצה בסיוע במילוי טפסי התביעה והגשתם למשרד האוצר, אולם התביעות נדחו בשנת 2001 ולכן דואני אינה זכאית לתשלום שכר הטרחה שנקבע בהסכמי שכר הטרחה, אף שכעבור מספר שנים שילם משרד האוצר קצבאות סיוע ליוצאי לוב.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מדובר בניצולי שואה שדואני פתחה נגדם תיקים בהוצאה לפועל. פסק הדין ניתן בארבע תביעות שאוחדו, כאשר תביעות רבות נוספות תלויות ועומדות לפני שופטים אחרים, בה נתבעו ניצולי שואה יוצאי לוב נכי רדיפות הנאצים, לשלם לדואני שכר טרחה בגין סיוע במילוי טפסי תביעה.

דואני עוסקת במתן סיוע לניצולי שואה בהגשת תביעות למשרד האוצר לקבלת תגמולים לפי חוק נכי רדיפות הנאצים, התשי"ז-1957. בהתאם לתנאי הסכם שכר הטרחה שנערך בינה ובין מספר ניצולי שואה, זכאותה לשכר טרחה תקום ככל שתתקבלנה התביעות על ידי המדינה וניצולי השואה יהיו זכאים לקבל תגמולים על פי חוק נכי רדיפות הנאצים.

הרשם צ'כוביץ דחה את תביעותיה של דואני, בין היתר נוכח העובדה שהיא הפנתה את לקוחותיה, לאחר שתביעותיהם נדחו ב-2001, לעורך דין אחר על מנת למצות את זכויותיהם בדרך של הגשת ערר.

דואני טענה כי פנתה למשרד האוצר, גם בפניות טלפוניות, לאחר הגשת התביעות כי לברר מה עלה בגורלן. בהמשך הודתה בחקירתה בבית המשפט כי אינה זוכרת האם כלל פנתה למשרד האוצר לברר מה קרה עם התביעות של ארבעת הנתבעים. ובהמשך חקירתה אף הודתה בצורה מפורשת כי לא שלחה בעניין התביעות מכתב למשרד האוצר.

הרשם הבכיר צ'כנוביץ הדגיש את האמור בפסיקה כי "אין בפעילות הפרלמנטרית המבורכת כשלעצמה של התובעת כדי לבסס את דרישות שכר הטרחה מן הנתבעים. פעילות זו לא נעשתה באופן פרטני עבור כל אחד מהנתבעים בנפרד, אלא  מדובר בפעילות עבור קהילה שלמה, כך שאין מקום לדרוש שכר טרחה אך בשל השתייכות הנתבעים לקהילה זו".

 

תא"מ 7239-01-14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

חברה שסייעה לניצולי שואה יוצאי לוב ותוניס במילוי טפסים לא תוכל לגבות שכ"ט

 

המדינה: המגבלות על שכ"ט עוה"ד המטפלים בניצולי שואה מגשימות את תכלית החוק

 

יורשיהם של ניצולי שואה מלוב אינם זכאים לתגמולים מכוח חוק נכי רדיפות הנאצים

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:173
קומיט וכל טופס במתנה