שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשטרה מכשירה 120 שוטרות לתפקיד ממונה יחידתי למניעת הטרדה מינית במשטרה

חדשות

המשטרה מכשירה 120 שוטרות לתפקיד ממונה יחידתי למניעת הטרדה מינית במשטרה, צילום: שוטרות בהכשרה לתפקיד ממונה למניעת הטרדה מינית. צילום: חטיבת דובר המשטרה
המשטרה מכשירה 120 שוטרות לתפקיד ממונה יחידתי למניעת הטרדה מינית במשטרה
14/05/2015, ליאור שדמי שפיצר

השוטרות הממונות אמורות לתת מענה זמין ומיידי בתוך יחידות המשטרה בתחום ההטרדות המיניות. ההכשרה לממונות נערכת בשיתוף מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית וכוללת הרצאות של משפטנים, עובדים סוציאליים, מרצים מהאקדמיה וכן סדנאות עבודה וסימולציות המדמות אירועי הטרדה מינית בארגון באמצעות שחקנים מקצועיים

משטרת ישראל מכשירה לראשונה 120 שוטרות בהכשרה ייחודית לתפקיד ממונה יחידתי למניעת הטרדה מינית במשטרה. השוטרות הממונות, עברו קורס בן חמישה ימים, אמורות לתת מענה זמין ומיידי בתוך יחידות המשטרה בתחום ההטרדות המיניות, ויהיו כפופות מקצועית ליעידת יועצת המפכ"ל לענייני נשים (יוהל"ן).

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מטרתו העיקרית של המהלך, שמובילה יועצת המפכ"ל לענייני נשים תנ"צ יעל אידלמן, היא לקדם תכניות שעיקרן שינוי אקלים התנהגותי בארגון ביחס למגדרים שונים. במסגרת זו יוצאת לפועל ההכשרה שבה משתתפות שוטרות מכלל יחידות משטרת ישראל. מדובר בהכשרה יסודית הנערכת בימים אלו במכללה הלאומית לשוטרים בבית שמש בשיתוף איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, ומתוך בהבנה כי המאבק בתופעה הוא חוצה גבולות הארגון.

ההכשרה לממונות כוללת הרצאות של משפטנים, עובדים סוציאליים, מרצים מהאקדמיה וכן סדנאות עבודה וסימולציות המדמות אירועי הטרדה מינית בארגון באמצעות שחקנים מקצועיים.

עם המרצים נמנים ד"ר אורית קמיר, חוקרת ומרצה למשפט מגדר ותרבות ומנסחת החוק למניעת הטרדה מינית; עו"ד אופיר צומן מומחה הדרכה ופרזנטציה של ניתוח מצבים ואירועים מארגונים אחרים והתמודדות בהם גם בתחום ההטרדות המיניות; עו"ד רונן יצחק הממונה על עניינים פליליים במח"ש בנושא שיקולי מח"ש בחקירות; ראש מדור דין משמעתי במשטרה סנ"צ דן שני וראש מדור אמצעים מנהליים במחלקת משמעת סנ"צ אבי פרנקל שירצה בנושאי מנגנון הטיפול בתלונות על הטרדות מיניות במשטרת ישראל.

כמו כן הושמעו שתי עדויות של נפגעות הטרדה מינית מחוץ לארגון שדיברו על מחיר החשיפה וההתמודדות עם ההטרדה המינית. במהלך ההכשרה נדונו סוגיות שונות הנוגעות גם להטרדה מינית בגברים. בהכשרה השתתפה גם תא"ל רחל טבת שהציגה את התהליכים המקבילים הנעשים בצה"ל.

השוטרות הממונות תמשכנה לקבל ליווי מקצועי שוטף על ידי יחידת היוהל"ן בשגרת הפעילות היומיומית שלהן, וכן בהכשרות נוספות שתינתנה במהלך השנה.

לדברי תנ"ץ יעל אידלמן, "הצבנו את נושא ההטרדה המינית והטיפול בו על סדר היום המשטרתי. נושא זה עמד על שולחנו של הארגון כבר עם הקמת היוהל"ן ובדגש רב על הקמת המדור שזהו תחום עיסוקו היחידי". עוד ציינה תנ"צ אידלמן כי "מתן המעטפת למתלוננות, והשיח מול מח"ש וארגונים שונים, יוצרים אקלים שונה בארגון המהווה כתובת תומכת ומגינה לנשים שהוטרדו. אנחנו במשטרת ישראל מקיימים מערכת ענפה של שיתופי פעולה לצורך ליבון ולימוד הדדי של סוגיות בנושא ומתן מענה מקצועי להן. שיתוף הפעולה חושף אותנו החוצה, והחשיפה היא חלק בלתי נפרד מהבנייה והטיפול העמוק בנושא הטרדות מיניות. אני בטוחה כי הימצאותן של 120 שגרירות המשטרה לנושא מניעת הטרדה מינית ביחידות השטח תיצור דינמיקה ארגונית נכונה של שיח הסבר ומתן מענה מידי ומקצועי לנושא".

במרכזי הסיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית בירכו על שיתוף הפעולה עם גורמים חוץ משטרתיים בהכשרה. לדברי אורית סוליציאנו, מנכ"לית איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות תקיפה מינית, "אנו מקוות שמהלך זה יעביר מסר ברור שהארגון לא יעבור לסדר היום על מקרי הטרדה מינית. אנו שמחות לקחת חלק במהלך זה ולסייע ככל הניתן בהעברת התכנים המקצועיים הקשורים לפגיעה והטרדה מינית, במטרה להכשיר את הממונות היחידתיות לתפקידן. הכשרה זו היא צעד ראשון משמעותי בהתוויית דרך חדשה להתמודדות עם התופעה בארגון".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:96
קומיט וכל טופס במתנה