שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ההונאה מהכלא: האסיר קיבל כספים מ-37 נשים שרצו להיות איתו בקשר זוגי

חדשות

ההונאה מהכלא: האסיר קיבל כספים מ-37 נשים שרצו להיות איתו בקשר זוגי, צילום: צילום: Getty images Israel
ההונאה מהכלא: האסיר קיבל כספים מ-37 נשים שרצו להיות איתו בקשר זוגי
11/05/2015, עו"ד אורי ישראל פז

אסיר בכלא רימונים יצר קשר בטלפון עם נשים גרושות ואלמנות, רובן בשנות ה-50 וה-60, תוך הצגת מצג שווא לפיו מכרים משותפים קישרו ביניהם למטרות היכרות זוגית. את הכספים קיבל מהנשים העשוקות בתור "הלוואות" שאותן התחייב להחזיר מיד עם שחרורו מבית הסוהר

הפרקליטות מאשימה אסיר בכלא "רימונים" שקיבל כ-60 אלף שקל מ-37 נשים שאותן הונה בטלפון, תוך שהוא מציג עצמו כמעוניין בקשר זוגי עימן. מכתב האישום שהוגש אתמול (א', 11.5)  לבית משפט השלום בפתח תקווה נגד יורי בבקוב, בן 48, הוא מואשם בעבירות חמורות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון לקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות והדחה בחקירה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד נתנאל בוג'ו, בין השנים 2012-2015, בעת שהוא מרצה מאסר ממושך בכלא "רימונים", יצר בבקוב קשר עם 37 נשים רווקות, גרושות או אלמנות, שרובן בשנות ה-50 וה-60 לחייהן ומיעוטן קשישות המתגוררות בהוסטלים והמתקיימות מקצבאות.

בבקוב פיתח איתן קשר טלפוני, בין היתר תוך הצגת מצג שווא לפיו מכרים משותפים קישרו בינו לבינן למטרות היכרות וזוגיות. במהלך השיחות, הציג בבקוב בפני המתלוננות שורה של מצגי שווא ושל הבטחות כוזבות, במטרה לרכוש את אמונן ולעורר את חמלתן, והכול במטרה לקבל  מהן במרמה סכומי כסף תוך ניצול ציני של טוב ליבן.

במהלך התקופה הרלוונטית לכתב האישום, קיבל בבקוב מהנשים, בעצמו ובאמצעות אחרים, סכום מצטבר של כ-60 אלף שקלים, וכן ניסה לקבל מהן סכומי כסף נוספים. את הכספים קיבל בבקוב מהנשים העשוקות בתור "הלוואות" שאותן הוא התחייב להחזיר מיד עם שחרורו מבית הסוהר. בפני נשים שהן אלמנות הציג את עצמו בבקוב כחבר כביכול של בעליהן המנוח.

במהלך השיחות, נהג בבקוב להציג בפני הנשים מצג שווא לפיו הוא בעליו של חנות תכשיטים ובעל אמצעים כלכליים, אשר נעצר בשדה התעופה בחזרתו ארצה מביקור בארצות הברית מכיוון ששותפיו לחנות הכשילו את בית העסק וגרמו לחובות. במקרים אחרים הוא טען בפניהן כי נעצר בחזרתו ארצה שכן שותפיו לחנות לא שלמו מסים, וכי הוא זקוק לכסף כדי להשתחרר ממעצר.

בבקשת המעצר ציין עו"ד בוג'ו כי בבקוב "ביצע את העבירות המיוחסות לו מבין כותלי הכלא, מבלי שיהיה בכך כדי להרתיעו, והפעיל רשת ענפה של קשרים על מנת לשים ידו על פרטיהן של המתלוננות. זאת ועוד, המשיב בחר בקפידה את קרבנותיו, וניצל את מצוקתן, את טוב ליבן ואת רצונן הכן למצוא בן זוג כדי לקבל את כספיהן במרמה. כפי שעולה מחומר הראיות בתיק גם מקום שהמתלוננות מסרו למשיב כי אין להן אפשרות כלכלית להעביר לו כספים הוא הפעיל עליהן כוחות שכנוע ולחץ על מנת להניען להיעתר לדרישותיו". 

בית המשפט האריך אתמול את מעצרו של הנאשם עד החלטה אחרת.

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:3
קומיט וכל טופס במתנה