שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מפיק ששקע בחובות בעקבות אסון פסטיבל ערד קיבל הפטר מלא מחובותיו

חדשות

מפיק ששקע בחובות בעקבות אסון פסטיבל ערד קיבל הפטר מלא מחובותיו, צילום: צילום אילוסטרציה: istock
מפיק ששקע בחובות בעקבות אסון פסטיבל ערד קיבל הפטר מלא מחובותיו
11/05/2015, ליאור שדמי שפיצר

חייל משוחרר שנכנס בתחילת שנות התשעים לשותפות בחברת הפקות חווה התמוטטות כלכלית בעקבות האסון וחובותיו תפחו ל-11 מיליון שקל, במסגרת 35 תיקי הוצאה לפועל. ביהמ"ש נעתר לאחרונה לבקשתו להעניק לו צו הפטר מלא, שיאפשר לו לפתוח דף חדש בחייו

חייל משוחרר שנכנס בתחילת שנות התשעים לשותפות בחברת הפקות חווה התמוטטות כלכלית בעקבות אסון פסטיבל ערד וחובותיו תפחו ל-11 מיליון שקל. בית המשפט נענה לאחרונה לבקשתו למחוק את כל חובותיו והעניק לו צו הפטר שיאפשר לו לפתוח דף חדש בחייו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנת 1992, מיד לאחר שסיים את שירותו הצבאי, נכנס הצעיר לשותפות במשרד שעסק בהפקות ובמכירת כרטיסים להופעות ברחבי הארץ, ושנה לאחר מכן הוא הצטרף כשותף בתחנת רדיו מקומית. במשך זמן מה התנהלו העסקים בצורה סדירה, אולם אסון פסטיבל ערד, שאירע בשנת 1995, מוטט את עסקיו. גדרות ההפרדה לפסטיבל ערד קרסו כתוצאה מצפיפות הקהל שהמתין להופעה של להקת משינה. שלושה בני נוער נמחצו למוות ורבים אחרים נפצעו. בהאירוע הופסק, וחברות הכרטיסים נדרשו להחזיר כספים לבאי הפסטיבל שרכשו כרטיסים דרכן.

החברה שבה היה שותף הצעיר מכרה אלפי כרטיסים ונדרשה להשיב את הכספים ששולמו. הצעיר נטל הלוואות שונות במטרה לחזור לפעילות עסקית אולם לא הצליח לעמוד בהחזרים ונושיו פנו ללשכות ההוצאה לפועל. החובות אשר צברו ריביות גבוהות עמדו ערב קריסתו הכלכלית על למעלה מ-11 מיליון שקל, ב-35 תיקי הוצאה לפועל.

הצעיר החל בהליך של פשיטת רגל, באצעות עו"ד צבי וישנגרד, וב-2009 ניתן נגדו צו כינוס נכסים אשר עצר את הליכי הגבייה והפסיק את הצטברות הריביות הגבוהות מטעם ההוצאה לפועל. מתוך 35 תיקי ההוצאה לפועל, רק 21 נושים הגישו נגדו תביעות חוב, בסכום מצטבר של 800 אלף שקל.

"אחד היתרונות הגלומים בהליך פשיטת רגל הוא בעובדה שנושה אשר לא הגיש תביעת חוב בפרק זמן של 6 חודשים מיום צו הכינוס כנגד החייב לא יוכל לגבות עוד את חובו – וזה ימחק בסוף הליך פשיטת הרגל", הסביר עו"ד וישנגרד. "גם במקרה הנדון שפר מזלו של החייב, כשהנושים לא טרחו אפילו להגיש את תביעות החוב והחייב 'זכה' בכך שרוב חובותיו נמחקו".

לדברי עו"ד וישנגרד, יתרון נוסף לחייבים בהליך של פשיטת רגל הוא בכך שתביעות החוב שמגישים הנושים נבדקות באופן יסודי. בעקבות כך, ריביות ההוצאה לפועל  מתבטלות , ובלא מעט מקרים אף נדחות תביעות חוב שהחייב לא מודה בהם".

לאחר מתן הצו לכינוס נכסים, שילם החייב סך של 1,000 שקל בחודש, ובחלוף ארבע שנים הגיש בקשת הפטר מלא. לדברי עו" וישנגרד, בית המשפט ייעתר לבקשה לאחר שהחייב הוכיח כי פעל בתום לב ושילם לנושיו את מלוא הסכום שהיה ביכולתו לשלם. מטרת ההפטר היא לאפשר לאנשים שנקלעו לחובות כבדים בתום לב להחזיר חלק מהחובות, לפי יכולתם, ואז כעבור מספר שנים – לחזור ולפתוח דף חדש בחייהם. 

"בהתאם לנסיבות המקרה ולהתנהלותו של החייב, בסמכותו של בית המשפט לקבוע האם ההפטר יהיה מותנה, חלקי או מלא", אומר עו"ד וישנגרד. "ההפטר אשר אליו שואפים כל החייבים הוא הפטר מלא (הפטר חלוט) ומשמעותו, כאמור, פטור מוחלט ומלא מכל החובות". עם קבלת צו ההפטר, המגבלות שהוטלו על החייב במסגרת הליכי פשיטת הרגל מוסרות, ובהן עיכוב יציאה מהארץ, הגבלות על כרטיסי אשראי וכיו"ב.

בדיון שהתקיים בעניינו של החייב בבדצמבר 2014, קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את עמדת החייב, לפיה בחלוף חמש שנים ממתן צו הכינוס, ולאחר שהחייב שיתף פעולה באופן מלא במשך כל השנים הללו, יש מקום למחוק את חובותיו באופן מלא ומוחלט.

 

לקריאה נוספת, ראו:

"

החלופות למאסר החייבים יביאו עשרות אלפים למעשי יאוש נוסח משה סילמן"

 

"בהוצאה לפועל יש נושים גדולים וחייבים קטנים. לחייבים גדולים יש הסדרים"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:219
קומיט וכל טופס במתנה