שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > איש העסקים עופר נמרודי ומנכ"ל מע"צ לשעבר נעצרו לחקירה בפרשת רונאל פישר

חדשות

איש העסקים עופר נמרודי ומנכ"ל מע"צ לשעבר נעצרו לחקירה בפרשת רונאל פישר, צילום: עו"ד רונאל פישר. צילום: רונן פדידה
איש העסקים עופר נמרודי ומנכ"ל מע"צ לשעבר נעצרו לחקירה בפרשת רונאל פישר
06/05/2015, עו"ד אורי ישראל פז

נמרודי, מו"ל העיתון "מעריב" לשעבר וכיום יו"ר דירקטוריון הכשרה אנרגיה, נחקר בחשד ששילם לקצין המשטרה לשעבר ערן מלכה כספים באמצעות עו"ד פישר בתמורה למידע מחקירה הקשורה אליו. בנוסף נעצר גם מנכ"ל נתיבי ישראל לשעבר, שי ברס, בחשד לשוחד במסגרת הפרשה

פרשת רונאל פישר מסתעפת: איש העסקים עופר נמרודי, לשעבר מו"ל העיתון "מעריב" וכיום יו"ר דירקטוריון הכשרה אנרגיה, נעצר שלשום (ב', 4.5) במסגרת חקירת פרשת השוחד של עו"ד רונאל פישר. נמרודי נחקר בחשד למתן שוחד ושיבוש מהלכי חקירה, כפי שהותר לפרסום.

במחלקה לחקירות שוטרים חושדים כי נמרודי, שהסתבך בעבר בפלילים, שילם לקצין המשטרה לשעבר ערן מלכה כספים באמצעות עו"ד פישר – בתמורה למידע מחקירה הקשורה אליו. בתום לילה במעצר, הוא שוחרר אתמול למעצר בית. עורכי דינו של נמרודי, ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר, מסרו: "עופר נמרודי ענה לכל שאלות חוקריו והכחיש כל קשר לפרשה. בתום החקירה הוא שוחרר לביתו".

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לפי החשד של מח"ש, נמרודי ביקש לקבל מהמשטרה מידע על חקירת פרשת הלבנת ההון ועבירות ניירות ערך, שבמסגרתה הוא מסר בעבר עדות. מדובר בחקירה בפרשה שכונתה "פרשת אדון האשליות", שעסקה בחשד כי כספי הימורים לא חוקיים הולבנו באמצעות רכישת ניירות ערך של חברת הכשרה אנרגיה וחברות נוספות. זאת בין היתר על ידי רועי חיון, איש עסקים מגבעתיים הפועל בתחום הפורקס. רב-פקד ערן מלכה החליף את ראש צוות החקירה בתיק ועמד תקופה קצרה בראשו, ולכן יכול היה לכאורה להעביר לנמרודי מידע בנושא.

במח"ש חושדים כי באמצעותו של עו"ד פישר, אותו הכיר מהימים שבהם פישר היה עיתונאי בכיר בעיתון "מעריב", העביר נמרודי סכומי כסף נכבדים לקצין המשטרה מלכה כדי לקבל מידע על החקירה הזאת.

מעבר לכך, השבוע הותר לפרסום כי מנכ"ל נתיבי ישראל (מע"צ) לשעבר, שי ברס, נעצר אף הוא בחשד לשוחד במסגרת הפרשה. ברס, בן 65, חשוד במתן שוחד למלכה באמצעות פישר, תמורת קבלת מידע מתיקי חקירה משטרתיים. על פי החשד שבודקת מח"ש, המידע המבוקש עסק בחשדות למינוי מקורב ללא מכרז תקין ותוך ניגוד עניינים שקידם ברס בנתיבי ישראל וכן נגע להתנהלות לא תקינה לכאורה של ברס מול קבלנים. בנוסף חשוד ברס בשיבוש מהלכי משפט. בנוסף לברס, נעצרו גם שני בעלי חברה קבלנית, החשודים כי שיבשו חקירה משטרתית ואף נתנו שוחד לשם כך.

פריצת הדרך לאחרונה בחקירת הפרשה הגיעה לאחר שחוקרי מח"ש הצליחו להתחקות אחר ארבע ספרות של קוד הנעילה של המכשיר הסלולרי של עו"ד פישר והוציאו מתוכו מידע רב על יחסיו עם הקצין מלכה. הפקת המידע גם סללה את הדרך לגיוס העוזרת האישית של עו"ד פישר כעדת המדינה בפרשה. גם רב פקד מלכה החל לשתף פעולה עם חקירת המשטרה, והוא מבקש כעת גם כן להיות עד מדינה לאחר שהבין שיש ראיות מבוססות נגדו. אולם, כנראה שהסיכויים להפיכתו לעד מדינה בפרשה אינם גבוהים, לאור העובדה שהוא אחד משני החשודים המרכזיים בפרשה ביחד עם עו"ד פישר.

כפי שסוקר בפורטל תקדין, המחלקה לחקירות שוטרים כבר הודיעה בעבר לעו"ד רונאל פישר על כוונתה להעמידו לדין פלילי בגין חלק מהחשדות נגדו, בכפוף לשימוע שייערך לו, ככל שיחפוץ בכך. בפרקליטות נשקלת העמדתו של פישר לדין פלילי בפרשות העיקריות המכונות "פרשת אלון חסן" ו"פרשת אילון מכלוף", כאשר פרשיות נלוות נוספות עודן מצויות בחקירה. בדצמבר 2014 החליט עוה"ד פישר לחדול מעיסוקו כעורך דין ולסגור את משרדו.

המחלקה לחקירות שוטרים חוקרת את החשד כי עו"ד פישר הציע ליו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, אלון חסן, להעביר אליו סכום כסף גדול, ובתמורה לכך הוא ידאג שבשתי פרשיות שבהן נחקר חסן לא יוגש כתב אישום. עוה"ד פישר נתפס כשמצלמות האבטחה במסעדה תפסו אותו מקבל מזוודה עם 150 אלף מזומנים, אותם העביר לידיו חסן בתיאום עם חוקרי מח"ש, ומיד נעצר. עורך הדין פישר התעלף במהלך אחת החקירות שנערכו לו במשטרה והובהל לטיפול רפואי בבית החולים.

בתוך כך, לבקשת תנועת אומ"ץ החלה נציבות התלונות של הפרקליטות בראשות השופטת בדימוס הילה גרסטל, לבדוק באם נסגרו תיקים בפרקליטות מחוז תל אביב פלילי בהנחיית עו"ד רות דוד-בלום.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

התפתחות בחקירת עו"ד רונאל פישר החשוד בתיווך לשוחד ובשיבוש מהלכי משפט

 

עו"ד רונאל פישר צפוי לעמוד לדין בעבירות של תיווך לשוחד ושיבוש מהלכי משפט

 

בעקבות פרשת פישר: ייבדק חשד לקשרים פסולים בין הפרקליטות לעו"ד פליליסטים

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:185
קומיט וכל טופס במתנה