שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > לשכת עוה"ד טוענת לביזיון ביהמ"ש: חברת לבנת פורן ממשיכה לתת שירותים משפטיים

חדשות

לשכת עוה"ד טוענת לביזיון ביהמ"ש: חברת לבנת פורן ממשיכה לתת שירותים משפטיים , צילום: צילום: Getty images Israel
לשכת עוה"ד טוענת לביזיון ביהמ"ש: חברת לבנת פורן ממשיכה לתת שירותים משפטיים
27/04/2015, ליאור שדמי שפיצר

הלשכה עתרה לבית המשפט בבקשה להטיל על החברה למימוש זכויות רפואיות קנס משמעותי, בטענה כי זו ממשיכה לתת שירות שנאסר עליה, כגון בירור זכויות ובחירה בין מסלולי תביעה בביטוח הלאומי, וכי גם מהלכי השיווק שלה מהווים ייעוץ וחיווי דעת משפטיים האסורים על מי שאינו עורך דין

לשכת עורכי הדין עתרה אתמול (א', 26.4) בבקשה לאכוף על החברה למימוש זכויות רפואיות של לבנת פורן, בקנס או במאסר, את פסק הדין האוסר עליה להעניק שירותים משפטיים שלא כדין ולהסיג את גבול מקצוע עריכת הדין. הבקשה שהוגשה באמצעות באי-כוחה של הלשכה, עוה"ד אסף פוזנר ואתי ליבמן-עפאים ממשרד עורכי הדין קמחי, פלד, פוזנר, שילה ושות', הוגשה מכוח פקודת ביזיון בית המשפט.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

במאי 2014 קיבל בית המשפט העליון בחלקו את הערעור שהגיש המרכז למימוש זכויות רפואיות ביחס לפעולות שהוא מוסמך לבצע מבלי להסיג את גבול מקצוע עריכת הדין, וקבע אמות מידה לפעולה המיוחדת לעורכי דין בלבד. בין אלו, מנה בית המשפט את היקף שיקול הדעת הכרוך בביצוע הפעולה, פוטנציאל הנזק לציבור עקב שירות לקוי וקיומה של חלופה בשוק עורכי הדין. שופטי ההרכב, ובראשם השופטת בדימוס עדנה ארבל, ציינו כי המרכז בראשות לבנת פורן יוכל לסייע במילוי טפסים וניסוח מכתבים, בתנאי שמדובר בעניין טכני ובאדם המתקשה מסיבה כלשהי

בביצוע פעולות אלה.

מחקירה שערכה הוועדה להגנת המקצוע בראשות עו"ד גד שילר, עולה כי החברה ממשיכה לתת שירות שנאסר עליה, כמו שירות של בירור זכויות ובחירה בין מסלולי תביעה בביטוח הלאומי. על פי ממצאי החקירה, השירות הניתן אינו מסתכם בסיוע טכני בלבד, דבר שנאסר בפסק הדין של בית המשפט העליון.

עוד טוענת לשכת עורכי הדין כי גם מהלכי השיווק בהם נוקטת החברה מהווים ייעוץ וחיווי דעת משפטיים האסורים מכוח החוק והפסיקה על מי שאינם עורכי דין. נוכח הפרות אלו, מבקשת הלשכה להטיל על החברה מאסר או קנס משמעותי.

לדברי ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, "לפי ממצאי החקירה שערכה הלשכה, מדובר בהפרה חמורה של פסק הדין של בית המשפט העליון, שמעיד על זלזול של לבנת פורן במערכת המשפט והחוק. אני קורא ללבנת פורן לחדול לספק יעוץ ושירותים משפטיים שלא כדין, אשר פוגעים בסופו של דבר בציבור המבוטחים והנכים"

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הערעור של לבנת פורן התקבל חלקית - תוכל לסייע במילוי טפסים ובניסוח מכתבים

 

תביעה נגד לבנת פורן: דרשה שכ"ט של 80 אלף שקל על החזר מס של 64 אלף שקל

 

לשכת עוה"ד תובעת מהעמותה לסיוע משפטי שלא להסיג את גבול המקצוע

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:6
קומיט וכל טופס במתנה