שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העונש לאישה שגבתה כספים עבור "טיפולים להסרת כישוף" – 30 חודשי מאסר

חדשות

העונש לאישה שגבתה כספים עבור "טיפולים להסרת כישוף" – 30 חודשי מאסר, צילום: צילום: Getty images Israel
העונש לאישה שגבתה כספים עבור "טיפולים להסרת כישוף" – 30 חודשי מאסר
16/04/2015, עו"ד אורי ישראל פז

הנאשמת ניצלה את מצוקתן של הנשים שפנו אליה ואיימה עליהן כי אם לא יפעלו להסרת הכישוף יבולע להן ולבני משפחותיהן. תמורת ה"טיפולים" להסרת כישוף והשבת אהבה נכזבת גבתה הנאשמת במרמה עשרות ומאות אלפי שקלים

30 חודשי מאסר בכלא נווה תרצה נגזרו אתמול (ד', 15.4) על אבישג עפרה פרנג'יל (52), שנהגה במספר הזדמנויות לגבות כספים מנשים בעבור "טיפולים" להסרת כישוף והשבת אהבה נכזבת, תוך ניצול לרעה של מצוקת הנשים ויצירת מצגים כוזבים. השופט דוד רוזן, מבית המשפט המחוזי בתל אביב, חייב את פרנג'יל בנוסף לשלם למתלוננות נגדה פיצויים במלוא הסכומים השונים שגבתה מהן – 362,840 שקל, 76,418 שקל ו-34,500 שקל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

במהלך השנים 2010-2012 נהגה פרנג'יל לפרסם עצמה במקומון "השקמה" בתור "מוציאה כישופים קשים על ידי שדים ומחזירה אהבות". לאחר ששלוש נשים פנו אליה לצורך קבלת "טיפולים" אותם התיימרה לספק, היא דרשה וקבלה מהן סכומי כסף הנאמדים במאות אלפי שקלים, תוך הצגת מצגי שווא כביכול הכספים ישמשו למימון עלות "הטיפולים", הכנת חומרים וכיוצא באלה. בנוסף, איימה על הפונות כי אם הן לא תשלמנה את הסכומים שדרשה מהן ולא "תטופלנה" על ידה – יבולע להן ולבני משפחותיהן במיני דרכים על טבעיות.

בהכרעת הדין הורשעה פרנג'יל בשלוש עבירות של סחיטה באיומים ובשלוש עבירות של קבלת דבר במרמה. השופט רוזן קבע בגזר הדין כי "הערך החברתי המוגן שנפגע כתוצאה ממעשי הנאשמת הוא שמירה על שלוות החיים, קניינו וחופש בחירתו של הפרט והציבור. הנאשמת ניצלה את אמונותיהן של המתלוננות, והפעילה עליהן מכבש של איומים שלוו במצגי שווא, הכול במטרה לגזול את כספן ולגרוף רווח קל לכיסה. המתלוננות לא עמדו בפני איומי הנאשמת, והזרימו לאמתחתה עשרות רבות של אלפי שקלים. בנסיבות העניין, מידת הפגיעה בערך המוגן היא גבוהה".

עוד קבע השופט רוזן בגזר הדין כי הנאשמת פעלה מתוך תאוות בצע שלא ידעה שובע, לאורך ימים ארוכים בצורה שיטתית ובדפוס קבוע כלפי המתלוננות עד ששאבה את כספן בדרכים נכלוליות.

 

ת"פ 15128-08-14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

אישה שגבתה סכומי עתק תמורת טיפולים להסרת כישוף הורשעה בסחיטה באיומים

 

אישום: ינון עמרני התחזה למקובל וסחט מחולים ומסכנים מעל מיליון שקל

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:94
קומיט וכל טופס במתנה