שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נדחתה תביעת לקוח במסעדת שגב אקספרס בגין חיוב שגוי בחשבון שולחן אחר

חדשות

נדחתה תביעת לקוח במסעדת שגב אקספרס בגין חיוב שגוי בחשבון שולחן אחר , צילום: צילום: Getty image Israel
נדחתה תביעת לקוח במסעדת שגב אקספרס בגין חיוב שגוי בחשבון שולחן אחר
12/04/2015, ליאור שדמי שפיצר

בית המשפט לתביעות קטנות דחה ברובה תביעה שהגיש הלקוח, עורך דין במקצועו, שלידתה בשפיכת מרק רותח על בגדיו וסיומה בחיוב שגוי בכרטיס האשראי. ביהמ"ש קבע כי הפיצוי שהוצע לו היה סביר והולם ודחה את טענותיו כי הנתבעת "נהנתה" מחודש אשראי בגין החיוב השגוי עד למועד זיכוי חשבונו בפועל

בית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב דחה ברובה תביעה שהגיש לקוח במסעדת שגב אקספרס, שלידתה בשפיכת מרק רותח על בגדיו וסיומה בחיוב שגוי בחשבון שולחן אחר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לטענת התובע, עורך דין במקצועו, הוא קיים ארוחה עסקית חשובה במסעדה, בהשתתפות מספר סועדים, ובמהלכה היה השירות לקוי וכך גם חלק מהמנות שהוגשו. בנוסף, בתחילת הארוחה שפכה עליו המלצרית כוסות מרק רותח שהכתים את בגדיו וגרם לו אי נוחות. התובע טען כי המלצרית התייחסה לאירוע בביטול והודיעה לו כי אם ירצה בניקוי על חשבון המסעדה, שיסור למקום בשנית, ימסור את בגדיו וישוב לקחתם. לאחר שהתובע הביע את מורת רוחו מההצעה לבזבז את זמנו בהסעת בגדיו הלוך ושוב, הוצע לו שובר המקנה מספר פרטים בתפריט ללא עלות. בפיצוי זה ראה התובע בבחינת "לעג לרש", מאחר שמימושו היה דורש ממנו לשאת בעלות המנה העיקרית במסעדה

עוד טען התובע כי הוא נכון היה לשים את הפרשה מאחוריו, אלא שעם קבלת תדפיס האשראי התברר כי הנתבעת חייבה אותו פעמיים. פעם בסכום של 518.56 שקל ואחרי דקה בסכום נוסף של 648.48 שקל. לטענתו, החיוב הכפול התברר לו מבדיקת התדפיס החודשי מחברת האשראי, והוא נאלץ להשחית זמנו בפניות לחברת האשראי ולנתבעת שהודתה בחיוב הכפול וטענה ל"טעות אנוש".

לטענת התובע, התנהגות הנתבעת, חברת גורמה אקספרס בע"מ, גרמה לו עוגמת נפש ובזבוז זמן. על כך, הוא תובע לחייבה בתשלום עלות הארוחה בסך של 648 שקל, בעלות הניקוי של בגדיו בסך של 100 שקל וכן בפיצוי בגין הפסד זמן ועוגמת נפש בסך כולל של 4,548 שקל.

הנתבעת הודתה בקיום שני האירועים נשוא התביעה אך דחתה את טענות התובע ואת דרישתו לפיצוי. לגבי החיוב השגוי, טענה הנתבעת כי כרטיס האשראי של התובע חויב בשוגג בחשבון שולחן סמוך, אך זוכה מיידית. לטענתה, אחראית המשמרת ניגשה את התובע והסבירה לו את הטעות ואף החתימה אותו על שובר זיכוי, שעותק ממנו אף צורף לכתב ההגנה. בכך, טענה הנתבעת, היא יצאה ידי חובתה, שכן מועדי החיוב/זיכוי נקבעים על ידי חברת האשראי והיא אינה אחראית לכך שאת הזיכוי בפועל קיבל התובע בחודש העוקב.

השופטת אפרת בוסני קבעה כי הפיצוי שהוצע לתובע בגין האירוע הראשון היה סביר והולם בנסיבות העניין. באשר לחיוב השגוי ציינה השופטת כי התובע ידע עוד ביום החיוב על הטעות ועל הזיכוי, גם כעולה מעדותו בבית המשפט, ולא גילה זאת כטענתו בשל ערנותו ובדיקת תדפיס כרטיס האשראי.

השופטת הוסיפה כי אין לקבל את ניסיונו של התובע לגלגל לפתחה של הנתבעת את העיכוב בקבלת הזיכוי בפועל, שכן הנתבעת ביצעה את הזיכוי מול חברת הסליקה מיידית לאחר ביצוע החיוב השגוי ובכך יצאה ידי חובתה, והתובע לא פרש תשתית ראייתית להוכחת טענתו כי הנתבעת "נהנתה" מחודש אשראי בגין החיוב השגוי עד למועד זיכוי חשבונו בפועל.

השופטת דחתה גם את דרישתו של התובע לחייב את הנתבעת בעלות הארוחה העסקית, וקבעה כי גם דרישתו לפיצוי בסך של 1,000 שקל בגין עוגמת הנפש היא דרישה מופרזת. עם זאת, קבעה השופטת, ככל שהתובע אינו מעוניין עוד לשוב למסעדה, תשלם הנתבעת לתובע פיצוי בסך של 300 שקל, בכפוף להשבת כל שוברי הפיצוי שניתנו לו, בתוספת סך של 100 שקל בגין הוצאות ניקוי בגדיו.

 

ת"ק 18591-09-14

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:136
קומיט וכל טופס במתנה