שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > האב רכש נדל"ן בזהות בדויה - ילדיו מתקשים כעת להוכיח את זכות הירושה

חדשות

האב רכש נדל"ן בזהות בדויה - ילדיו מתקשים כעת להוכיח את זכות הירושה , צילום: צילום: istock
האב רכש נדל"ן בזהות בדויה - ילדיו מתקשים כעת להוכיח את זכות הירושה
31/03/2015, ליאור שדמי שפיצר

גבר ישראלי שברח מהארץ בשנות השמונים והיגר לארה"ב במטרה לחמוק מתשלום מזונות לילדיו, חזר לארץ בזהות בדויה ורכש מספר רב של נכסים ואדמות. ביהמ"ש לענייני משפחה דן בימים אלה בתסבוכת המשפטית שיצר האב ובבקשתם של בניו להכיר בזכויותיהם כיורשים של הרכוש שצבר

גבר ישראלי שברח מהארץ בשנות השמונים והיגר לארה"ב במטרה לחמוק מתשלום מזונות לילדיו, חזר לארץ בזהות בדויה ורכש מספר רב של נכסים ואדמות. לאחר שנים של נתק, חידש האב את הקשר עם ילדיו שחיו חיי דוחק, והביע את כוונתו להוריש להם את רכושו. אולם, לאחר מותו עמלים בניו להוכיח כי הם זכאים לרשת את הנכסים הרבים הרשומים תחת זהותו הבדויה של אביהם. תביעתם למתן פסק דין הצהרתי לירושה נדונה בימים אלה בבית המשפט לענייני משפחה בתל אביב.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

האב היגר לארה"ב לפני כשלושים שנה כשהוא משאיר אחריו את גרושתו וארבעת ילדיהם במטרה לחמוק מתשלום מזונות. הוא התאקלם בארה"ב והחל להתפרנס יפה מעבודת כפיו, עד שהפך למבוסס מאוד. בשלב זה, החליט להגיע לישראל על מנת לרכוש בה נדל"ן, אך מחשש שייעצר ויציאתו מהארץ תעוכב עקב חוב המזונות שתפח, השתמש בזהות בדויה ונכנס לארץ באמצעות דרכון אמריקאי הנושא את השם "שון".

תחת אותה זהות בדויה, רכש האב מספר רב של נכסים וקרקעות, ולאחר שנים רבות של נתק, אף יצר קשר עם ילדיו בארץ. האב התנצל בפני הילדים שחיו חיי דוחק על הנתק הארוך והביע את כוונתו להוריש להם את רכושו.

מספר חודשים לאחר שחשף את זהותו נפטר האב, ומאז מנסים הילדים להוכיח כי הנכסים הרבים הרשומים תחת זהותו הבדויה אכן היו שייכים לו ועל כן להם. ילדיו של האב עתרו לבית המשפט לענייני משפחה, באמצעות עו"ד דפנה זיס, למתן פסק דין הצהרתי לירושה. התביעה הוגשה בשם ארבעת בניו של האב וכן בשם בן חמישי שנולד לו בארה"ב מאישה אחרת.

"פסק הדין ההצהרתי דרוש לבניו של המנוח על מנת שהרשויות יכירו בנכסים ובזכויות שנרשמו בישראל על שמו וככאלה השייכים על פי דין לילדיו לאחר מותו", מסבירה עו"ד זיס. "למרות ניסיונותיהם של ילדיו, הם לא הצליחו לגרום לאחיו של המנוח לחתום על תצהיר מטעמו בנדון, ולפיכך מוגש לבית המשפט תמליל השיחה איתו בלבד, המאשר את זהותו הבדויה של המנוח".

לדברי עו"ד זיס, ילדיו של המנוח הם היורשים שלו על פי דין ולא קיים שום ניגוד אינטרסים בינם לבין עצמם או בינם לבין כל גורם אחר כיורשיו של המנוח. "ילדיו של המנוח פעלו בתום לב, והסעד המבוקש הוא התרופה היחידה שיכולה להתיר את התסבוכת שנוצרה, עקב העובדה שהמנוח השתמש בזהותו הבדויה בתחומי ישראל", אומרת עו"ד זיס. "יהיה זה מן הראוי שבעוד שהמנוח השתמש בזהות בדויה בישראל כדי לחמוק מתשלום מזונות לאשתו ולילדיו, לאחר שנים שבהן חיו אלה חיי דוחק, הם ייהנו מהרכוש שצבר בחייו תוך התחמקות מתשלום מה שהגיע להם".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:170
קומיט וכל טופס במתנה