שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > המשביר לצרכן תפצה את מנהלת סניף גן העיר בת"א שפוטרה בגלל כתבה בערוץ 10

חדשות

המשביר לצרכן תפצה את מנהלת סניף גן העיר בת"א שפוטרה בגלל כתבה בערוץ 10 , צילום: צילום: istock
המשביר לצרכן תפצה את מנהלת סניף גן העיר בת"א שפוטרה בגלל כתבה בערוץ 10
29/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

מנהלת הסניף פוטרה בעקבות כתבה 10 שהציגה מחירים מופקעים של פריטים מיובאים הנמכרים ברשת, בטענה כי "מנהל סניף שאינו מצליח לדאוג לקיום הנחייה פשוטה בדבר הסרת תווי מחיר בדולרים מקומו אינו איתנו". ביה"ד לעבודה קבע כי הרשת לא הוכיחה עילה לפיטורים וחייב אותה בפיצוי בסך של 130 אלף שקל

רשת המשביר לצרכן חויבה לפצות מנהלת הסניף ב"גן העיר" שפוטרה בגלל כתבה בערוץ 10 בסך של 130 אלף שקל. השופט דורי ספיבק מבית הדין לענייני עבודה בתל אביב קיבל את התביעה שהגישה המוכרת טליה קיסין. מנגד, קיבל השופט ספיבק באופן חלקי תביעה נגדית של המשביר לצרכן כנגד המוכרת קיסין וחייב את המוכרת לשלם לרשת 30 אלף שקל פיצוי ללא הוכחת נזק בגלל גזל סוד מסחרי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

קיסין היתה מנהלת סניף "גן העיר" בתל אביב של רשת חנויות המשביר לצרכן. היא פוטרה בדצמבר 2011 ימים בודדים לאחר ששודרה בערוץ 10 כתבה ביקורתית על הרשת, שבה נטען שהרשת מוכרת פריטים מיובאים במחירים מופקעים. הכתבה, שחלקה צולם בסניף במצלמה נסתרת, עסקה באופן ספציפי בכך שבסניף הוצגה למכירה חולצה של המותג "טומי הילפיגר" שנשאה שני תווי מחיר: 29.5 דולר אמריקאי ו-499 שקל, כך שהמחיר בישראל היה גבוה פי ארבע ויותר מהמחיר בדולרים. בכתבה נטען שמדובר במחיר מופקע המגלם פער תיווך שערורייתי.

קיסין טענה בתביעתה לבית הדין לעבודה כי היא פוטרה על לא עוול בכפה בעקבות פרסום הכתבה, שבה נחשפה לטענתה מדיניות התמחור של הרשת, שאינה בשליטתה. היא הוסיפה שבבוקר שלאחר שידור הכתבה שלחה סמנכ"לית הרשת הודעה הדואר אלקטרוני לכל מנהלי הסניפים, שבה הצביעה על "הנזק העצום" שגרמה להבנתה הכתבה למוניטין של הרשת, והוסיפה שמנהל סניף שאינו מצליח לדאוג לקיום הנחייה פשוטה בדבר הסרת תווי מחיר בדולרים "מקומו אינו איתנו".

המשביר לצרכן טען מנגד שקיסין פוטרה בשל ליקויים קשים ומתמשכים באופן הניהול שלה, כשנושא אי הסרת תג המחיר בדולרים היה בבחינת "הקש ששבר את גב הגמל".

בפסק הדין שניתן בשבוע שעבר (ד', 25.3) קיבל כאמור השופט ספיבק את התביעה, לאחר שקבע כי המשביר לצרכן לא הוכיחה התנהלות לקויה של קיסין, ולא הוכיחה כי עמדה לה עילה לפיטוריה זולת נושא שידור הכתבה. כמו כן, נפסק לא נפלו פגמים בהתנהלותה של מנהלת החנות בעניין תגי המחיר הכפולים, ומכל מקום לא פגמים כה חמורים שהצדיקו פיטורי בזק כפי שנעשו כאן.

בית הדין לעבודה פסק כאמור לטובת קיסין פיצוי בגובה 10 משכורות (100 אלף שקל) בשל פיטורים ללא עילה ופיצוי נוסף בגובה של שלוש משכורות (30 אלף שקל) בשל פגמים שנפלו בהליך השימוע שלא נערך למנהלת לקראת פיטוריה.

מנגד, קיבל בית הדין את הטענה של המשביר לצרכן כי קיסין גזלה סוד מסחרי נטלה בלי רשות מסמכים הנוגעים לסודות מסחריים רגישים שלה, עשתה בהם שימוש לצורך הליך משפטי בעניינה והפיצה אותם לערוץ 10. מדובר בדו"ח חצי שנתי של הסניף, דו"ח ביצוע של הסניף עבור נובמבר 2011 ודו"ח סניפים מצטבר לאוקטובר 2011.

בית הדין פסק כי המסמכים כוללים ריכוז נתונים עסקיים עדכניים ורלוונטיים על כלל סניפי הרשת. "המדובר בנתונים שברור ונהיר הנזק הפוטנציאלי הגלום בהגעתם למתחרים". לכן חויבה קיסין בפיצוי לטובת הרשת משביר לצרכן בסך של 30 אלף שקל.

המנהלת שפוטרה יוצגה בהליך זה על ידי עורכי הדין אביבה סיטבון-צרפתי ופורת פרשה. את המשביר לצרכן ייצגה בהליך עו"ד רונית יפה.

 

ס"ע 10587-05-12

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מנהלת שפוטרה לאחר שלקתה בדלקת שלפוחית השתן תפוצה ברבע מיליון שקל

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:7
קומיט וכל טופס במתנה