שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הפרקליטות גנזה מחוסר ראיות את התיק הפלילי נגד ח"כ ניסן סלומיאנסקי

חדשות

הפרקליטות גנזה מחוסר ראיות את התיק הפלילי נגד ח"כ ניסן סלומיאנסקי , צילום: צילום: Getty images Israel
הפרקליטות גנזה מחוסר ראיות את התיק הפלילי נגד ח"כ ניסן סלומיאנסקי
24/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ח"כ סלומיאנסקי, שנבחר בבחירות האחרונות למקום החמישי במפלגת הבית היהודי, נחשד כי שילם בניגוד לחוק את דמי ההתפקדות עבור מתפקדים למפלגה במסגרת הפריימריז בשנת 2012, בתקווה שאלו יצביעו עבורו בבחירות הפנימיות במפלגה. החומרים הועברו לבחינת משרד מבקר המדינה

פרקליטות מחוז מרכז, על דעת היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה עו"ד שי ניצן, הודיעה לאחרונה (ה', 19.3) לעורכי דינו של חבר הכנסת ניסן סלומיאנסקי כי החליטה לגנוז מחוסר ראיות מספיקות את התיק נגדו, בחשד ששילם, בניגוד לחוק, את דמי התפקדותם של מתפקדים למפלגת "הבית היהודי" במסגרת הפריימריז בשנת 2012.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עם זאת, העבירה הפרקליטות לבחינת מבקר המדינה את הראיות שנאספו במסגרת החקירה, המעלות חשדות לתשלום הוצאות לצורך הפריימריז מעבר לתקרה המותרת, לאי דיווח על הוצאות אלה ולתשלום ההוצאות במזומן בניגוד לנדרש על פי דין.

יצוין כי בכנסת האחרונה כיהן חבר הכנסת סלומיאנסקי בראשות ועדת הכספים של הכנסת, ובמערכת הבחירות לכנסת ה-20 הוא נבחר כעת למקום החמישי במפלגת "הבית היהודי".

כזכור, יחידת לה"ב 433-יאח"ה במשטרת ישראל פתחה בחקירה כנגד חבר הכנסת סלומיאנסקי, במסגרתה נבדקה הטענה כי שילם למתפקדים את דמי ההתפקדות שלהם, בתקווה שאותם מתפקדים יצביעו עבורו בבחירות הפנימיות במפלגה.

חקירת המשטרה, אשר כללה גם מספר השלמות חקירה שהתבקשו על ידי הפרקליטות, מצאה ראיות להעברות כספים במזומן מחבר הכנסת סלומיאנסקי למר אביחי אמרוסי, בחודשים יולי ואוגוסט 2012. זאת, לכאורה, תמורת הסיוע של אמרוסי לחבר הכנסת במערכת הבחירות, אולם לא נמצאו די ראיות לכך שסכומים אלו הועברו לשם מתן החזר למתפקדים בגין דמי ההתפקדות.

לפיכך, כאמור, לאחר קבלת אישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה, הודיעה הפרקליטות לב"כ של סלומיאנסקי על סגירת התיק הפלילי, אך במקביל החומרים הועברו לבחינת משרד מבקר המדינה, בכל הקשור לחשדות לחריגה מהוראות החוק בכל הנוגע להוצאות שהוציא חה"כ סלומיאנסקי לצורך הבחירות הפנימיות.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

מספר 3 בבית היהודי ח"כ ניסן סלומינסקי חשוד בקניית קולות בפריימריז 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:120
קומיט וכל טופס במתנה