שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מנכ"לית משרד המשפטים קוראת לעורכי דין חרדים להשתלב בשירות הציבורי

חדשות

מנכ"לית משרד המשפטים קוראת לעורכי דין חרדים להשתלב בשירות הציבורי , צילום: עורכי דין חרדים במפגש עם עו"ד אמי פלמור. צילום: דוברות משרד המשפטים
מנכ"לית משרד המשפטים קוראת לעורכי דין חרדים להשתלב בשירות הציבורי
23/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד אמי פלמור הזמינה משפטנים החרדים שסיימו את שלבי התמחותם במשרדי עורכי דין ועורכי דין חרדים צעירים להגיש את מועמדותם למשרות השונות בפרקליטות המדינה. עורכי דין המעוניינים להיקלט בשירות המדינה מוזמנים להגיש מועמדות עד ל-25 במרץ באתר נציבות שירות המדינה

"הייתי רוצה לראות מספרים גדולים יותר של משפטנים חרדים שמשתלבים בשירות המדינה בכלל ובמשרד המשפטים בפרט". כך הצהירה אתמול (א', 22.3) מנכ"לית משרד המשפטים, עו"ד אמי פלמור, במהלך כנס עידוד הגשת מועמדות של מועמדים בני החברה החרדית למשרות התמחות במשרד המשפטים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי עו"ד פלמור, "בימים אלו נפתח מאגר המכרזים הפומביים של פרקליטות המדינה, המהווה את הכלי המרכזי לקליטת כוח אדם לשורות הפרקליטות. בכל הקשור לייצוג הולם, השירות הציבורי חייב להוביל את הדרך ולשרת כמודל לחיקוי עבור המגזר הפרטי. לכן, אנו מאמינים במדיניות פרו-אקטיבית לגיוס עובדים מכל המגזרים והגוונים של החברה הישראלית. בשנה האחרונה, פעלנו רבות בתחום זה. בין השאר, קיימנו ימי זרקור לאוכלוסיות שונות, ביניהן האוכלוסייה החרדית, כדי למשוך מועמדים בני קהילות אלו להגיש מועמדות למשרות במשרד. כמו כן, עובדינו קיבלו הכשרות ייחודיות המקנות כלים ל'ראיון רב תרבותי', כדי שיתאפשר ראיון עבודה הוגן לכלל המועמדים".

מכרזי המאגר הפומביים לפרקליטות המדינה מתפרסמים כמכלול פעם אחת בשנה. עורכי דין (וגם אלה שטרם הוסמכו כעורכי דין, אך סיימו זה עתה את תקופת ההתמחות), המעוניינים להיקלט בשירות המדינה, מוזמנים להגיש מועמדות עד ל-25 במרץ 2015 באתר נציבות שירות המדינה. המכרזים הם לאיוש משרות ברמה תחילית בפרקליטות המדינה – הן כאלה הפנויות כיום והן כאלה שצפויות להתפנות, באופן זמני או קבוע, במהלך השנה ממועד סיום הליכי המכרז. תהליך המיון מורכב מבחינות בכתב, ראיונות הערכה וועדות בוחנים, ולפיו גם נקבע "סדר הכשירות" של המועמדים, שיוזמנו לאייש משרות מתפנות.

עו"ד פלמור יצאה בקריאה למשפטנים החרדים שסיימו את שלבי התמחותם במשרדי עורכי דין ולעורכי דין חרדים צעירים להגיש את מועמדותם למשרות השונות בפרקליטות המדינה ולהשתלב באחת מצמתי ההשפעה החשובות בשירות הציבורי. "המאמצים הגדולים שאנו עושים בכל הקשור לשילוב אוכלוסיות מגוונות במשרד, כוללים כמובן גם את האוכלוסייה החרדית, והייתי רוצה לראות מספרים גדולים יותר של משפטנים חרדים שמשתלבים בשירות המדינה בכלל ובמשרד המשפטים בפרט", אמרה פלמור.

המכרזים מיועדים לכלל ציבור עורכי הדין, אך חלק מהמשרות הן ייעודיות לבני האוכלוסייה הערבית, הדרוזית והצ'רקסית בלבד (מכרזי העדפה מתקנת על פי החלטת הממשלה).

באשר לציבור החרדי, במשרד המשפטים מבהירים כי לא נערכים מכרזים שבהם רשאים להתמודד רק בני אוכלוסייה זו, אולם המדיניות של הנהלת משרד המשפטים היא לפעול בדרכים שונות ומגוונות כדי למשוך את בני ובנות האוכלוסייה החרדית להצטרף לשורות משרד המשפטים, הן בתקופת ההתמחות והן כמשפטנים. במשרד המשפטים מזכירים כי הם מציעים סביבת עבודה ידידותית לציבור החרדי, המאפשרת חופשות מלאות בימי חול המועד סוכות ופסח, ימי עבודה מקוצרים לאימהות עובדות, בתי כנסת במשרדים השונים ועוד.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:136
קומיט וכל טופס במתנה