שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הורשע השוטר שהתנכל לאזרח והכה אותו עד שגרם לו לקרע בתופית האוזן

חדשות

הורשע השוטר שהתנכל לאזרח והכה אותו עד שגרם לו לקרע בתופית האוזן , צילום: רכב משטרה. צילום: גלר
הורשע השוטר שהתנכל לאזרח והכה אותו עד שגרם לו לקרע בתופית האוזן
19/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ביהמ"ש העדיף את גרסת המתלונן על פני גרסת השוטר אמיר אלימלך, שסירב אף לבקשת המתלונן להזעיק עבורו סיוע רפואי והשאיר אותו בזירה. נציגת מח"ש לא התנגדה לבקשת סנגורו של אלימלך לערוך תסקיר, אך הודיעה כי תתנגד בכל מקרה לביטול ההרשעה

בית המשפט הרשיע את השוטר אמיר אלימלך על התנכלות לאזרח ממוצא ערבי שעצר והיכה אותו באגרוף באוזנו עד שנגרם לו קרע בתופית של האוזן. בהכרעת הדין שניתנה אתמול (ד', 18.3) בבית משפט השלום בראשון לציון על ידי השופטת שרית זמיר נקבע כי ביולי 2012, בעת שהיה בתפקיד במהלך סיור משטרתי, ניגש השוטר אמיר אלימלך לרכבו של שאדי אזברגה שעה שחנה בצד הכביש סמוך לצומת נען, היכה אותו באגרוף באוזנו, תפס אותו בחולצתו והשליך אותו אל עבר מכסה המנוע תוך שהוא מקלל אותו. כתוצאה ממעשיו נגרם למתלונן קרע בתופית של האוזן.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עוד לפני שהיכה את הנהג, השוטר אלימלך שאל אותו לפשר מעשיו במקום ודרש ממנו לצאת מהרכב ולהציג תעודת זהות. אזברגה, שאותה עת שוחח במכשיר הנייד שברשותו, ניתק את השיחה ועשה כדברי השוטר. בשלב זה הורה השוטר אלימלך לאזברגה לחייג שוב לאדם שעמו שוחח בטלפון, אולם עקב טעות, מחק אזברגה את המספר האחרון אליו חייג. בתגובה, היכה אותו השוטר באגרוף על אוזנו השמאלית. מיד לאחר מכן, תפס השוטר את אזברגה מחולצתו, הרים אותו והשליך אותו אל עבר מכסה המנוע של הרכב, תוך שהוא צועק "יא בן זונה, מה אתה מוחק, מספר של מי מחקת".

לאחר התקיפה חזר אזברגה וביקש מספר פעמים כי יסייעו לו ויזעיקו עבורו טיפול רפואי, אך השוטר אלימלך התייחס בביטול לבקשותיו והשאיר אותו בזירה. בצר לו, נאלץ אזברגה להזמין לעצמו אמבולנס והמתין לו במקום תוך שהוא מתפתל מכאבים.

השוטר אלימלך טען מנגד כי הוא אמנם עצר את אזברגה וביקש ממנו תעודת זהות, אך בשלב זה הבחין כי אזברגה אינו חש בטוב בשל צום הרמדאן, כיבד אותו במים ולאחר שהתברר לו כי אין כל חשד המצדיק את המשך עיכובו במקום או מעצרו, הוא שוחרר לדרכו.

בהכרעת הדין, המחזיקה מעל 50 עמודים, קבעה השופטת זמיר כי "על יסוד עדותו המהימנה של המתלונן, אשר מצאה חיזוק של ממש בראיות, בצירוף חוסר האמון בגרסת הנאשם ובגרסת עד ההגנה, אני מקבלת את גרסת התביעה בנוגע לאירוע נשוא כתב האישום וקובעת כי התביעה הוכיחה מעל לכל ספק את האשמה המיוחסת לנאשם ולפיכך מרשיעה את הנאשם בעבירה של תקיפה הגורמת חבלה של ממש".

בעקבות הכרעת הדין המרשיעה, ביקש סנגורו של השוטר אלימלך שבית המשפט יורה על תסקיר שיבחן את האפשרות של ביטול ההרשעה. "אנו סבורים שלאור גילו של הנאשם והיעדר עבר פלילי, והעובדה שהוא מתנדב במשטרה כבר מגיל צעיר, גם המדינה במהלך החקירה הנגדית של הנאשם הציגה אותו כמי שביצע את המעשה כתוצאה מלהט או רצון להביא לסיום את האירוע הפלילי שחשדו שהוא מתרחש. המניעים שהובילו אותו לעשות את אותו מעשה פסול היו רצון להטיב עם הציבור ולא מתוך מניע פסול", טען סנגורו. נציגת מח"ש טענה כי היא מסכימה לעריכת התסקיר, אבל תעמוד על הרשעה בכל מקרה וללא קשר לתוצאותיו.

השופטת זמיר קיבלה את הבקשה והורתה על עריכת תסקיר מבחן בשאלה האם השוטר אלימלך כשיר לרצות עונש מאסר בדרך של עבודות שירות.

מח"ש יוצגה בתיק על ידי עו"ד איילת רזין בית-אור מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה.  את השוטר אמיר אלימלך ייצג עו"ד אושר רובינגר ממשרדו של ד"ר יעקב וינרוט.

 

ת"פ 46896-02-14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

שופט למשטרה: האם עייפותי היא לי לרועץ? שחררו לאלתר את החשוד

 

"המפגש בין ברכו של שוטר ובין אשכיו של אזרח הוא בלתי נתפס ובלתי נסבל"

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:146
קומיט וכל טופס במתנה