שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עורך דין מואשם בהעברת מסרים לאסירי החמאס תמורת 500 שקל לכל ביקור בכלא

חדשות

עורך דין מואשם בהעברת מסרים לאסירי החמאס תמורת 500 שקל לכל ביקור בכלא, צילום: צילום: Getty images Israel
עורך דין מואשם בהעברת מסרים לאסירי החמאס תמורת 500 שקל לכל ביקור בכלא
16/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד ראמי עלמי, בן 33 מירושלים, מואשם כי העביר מסרים לאסירים הביטחוניים של החמאס ממשפחותיהם, ומהאסירים לאסירים בבתי כלא אחרים, תוך ניצול מעמדו ובכסות של ייעוץ מקצועי-משפטי לגיטימי. תמורת שירותיו קיבל עו"ד עלמי משכורת חודשית ממשרד האסירים ברשות הפלסטינית וכן תשלום עבור כל ביקור

עורך הדין ראמי עלמי, בן 33 משכונת א-טור בירושלים, מואשם בעבירות של מתן שירות להתאחדות אסורה של ארגון הטרור חמאס, אשר ביצע בעת שהועסק כעורך דין, וכן בגין עבירות לפקודת מס הכנסה. פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד חיים פס, הגישה היום (ב', 16.3) לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עו"ד עלמי, בטענה כי בשנים 2008-2015 הוא העביר מסרים ממשפחות אסירים לאסירים הביטחוניים וכן רשם מסרים מפיהם של האסירים שהיו מיועדים לבני משפחותיהם או לאסירים ביטחוניים בבתי כלא אחרים או להנהגות האסירים – כדי לקדם את פעילות הארגונים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

תמורת ביצוע הביקורים והעברת האגרות קיבל עו"ד עלמי ממשרד האסירים ברשות הפלסטינית משכורת חודשית, ותמורת ביצוע הביקורים והעברת מסרים באופן פרטי קיבל סכום של 500 שקל עבור כל ביקור. את הביקורים ערך עו"ד עלמי במספר בתי כלא בישראל, בהם "הדרים", "אשל", "מגידו", "עופר", "שאטה", "נפחא", "רמון" ו"אשקלון".

עוד צוין בכתב האישום כי עו"ד עלמי ידע כי האסירים שאותם הוא מבקר שייכים לארגון החמאס וארגונים נוספים, וכי הוצאת מסרים והעברתם מאסירים השפוטים בעבירות ביטחוניות אסורה.        

בנוסף לכך, מואשם עו"ד עלמי כי השמיט חשבוניות מס ולא דיווח על מלוא הכנסותיו במזיד ומתוך כוונה להעלים הכנסות ולהתחמק ממס.

חקירת הפרשה נוהלה על ידי המשטרה ורשות המיסים. הפרקליטות מבקשת לעצור את עו"ד עלמי עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. "העובדה כי מעשיו בוצעו תוך ניצול מעמד מקצועי, ובכסות של מתן ייעוץ מקצועי-משפטי לגיטימי מקימה יסוד לחשש כי לא ניתן ליתן אמון במשיב, ובנסיבות אלו אין חלופה הולמת שתגשים את תכלית המעצר", נטען בבקשת המעצר.

נהלי שירות בתי הסוהר, ככלל, אוסרים על יצירת קשר בין כלואים ביטחוניים (אסירים, עצורים ועצורים מנהליים), בבתי הכלא השונים, ואוסרים על שיחות טלפון או העברת מסרים בין האסירים בבתי הכלא השונים או מבתי הכלא החוצה, וזאת משיקולים של שמירה על ביטחון המדינה והציבור ושמירה על ניהולם התקין של בתי הכלא. נהלי שירות בתי הסוהר, ככלל, מאפשרים פגישה בין עורכי דין לכלואים ביטחוניים רק לצורך טיפול בעניינים המשפטיים של הכלואים.

עו"ד עלמי לא ייצג את האסירים הביטחוניים אותם ביקר בכל הליך משפטי כזה או אחר, אלא כאמור הועסק על ידי משרד האסירים ברשות הפלשתינית כעורך דין כדי לבצע ביקורים של אסירים ביטחוניים הכלואים בישראל. כמו כן, עסק עו"ד עלמי בביקורי אסירים ביטחוניים באופן פרטי.

באחד האישומים נגדו טוענת הפרקליטות כי עו"ד עלמי נפגש בירושלים עם יאסר אבו גראררה כדי לקבל ממנו סכום של 10,000 שקל עבור ביקורי אסירים שערך, ולא העביר לו חשבונית מס כנדרש.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

העליון: עו"ד המואשם בעבירות חמורות לא יעסוק בעריכת דין עד לסיום משפטו

 

נחשפה חולייה של עורכי דין שהעבירו מסרים לאסירים ביטחוניים בבתי הכלא

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:86
קומיט וכל טופס במתנה