שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > אישה שגבתה סכומי עתק תמורת טיפולים להסרת כישוף הורשעה בסחיטה באיומים

חדשות

אישה שגבתה סכומי עתק תמורת טיפולים להסרת כישוף הורשעה בסחיטה באיומים , צילום: צילום: istock
אישה שגבתה סכומי עתק תמורת טיפולים להסרת כישוף הורשעה בסחיטה באיומים
12/03/2015, עו"ד לילך דניאל

הנאשמת ניצלה את מצוקתן של הנשים שפנו אליה והזהירה אותן מפני מוות של ילדיהן ונכדיהן אם לא יפעלו להסרת הכישוף, ואלו העבירו לידיה מאות אלפי שקלים תמורת "הטיפול". ביהמ"ש הרשיע את הנאשמת בסחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה, אך זיכה אותה מעבירת העושק מאחר שלא הוכח כי המתלוננות לקו בחולשה שכלית

בית המשפט המחוזי הרשיע נאשמת בעבירות סחיטה באיומים וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, לאחר שבמספר הזדמנויות נטלה כספים משלוש נשים עבור טיפולי "הסרת כישוף" למיניהם, תוך שמסרה להן כי בני משפחתן ימותו. השופט דוד רוזן קבע כי הנאשמת ציירה בפני הנשים תמונת מצב הזויה ובדויה פרי יצירתה ודמיונה שהיא עצמה לא האמינה בה מעולם. עם זאת, הנאשמת זוכתה מעבירות עושק מאחר שלא הוכח במידת הודאות הנדרשת כי המתלוננות לקו בחולשה שכלית, חוסר ניסיון או קלות דעת.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, במהלך השנים 2012-2010 נטלה הנאשמת כסף ממספר נשים עבור "טיפולים" להסרת כישוף, השבת אהבה נכזבת וסילוק מני מרעין. זאת, תוך ניצול מצוקתן של הנשים ויצירת מצגים כוזבים. כך לדוגמה, העידה אחת המתלוננות כי היא הופנתה לנאשמת על ידי קרובת משפחה על מנת שזו תסייע לה לחתן את בנה, והמתלוננת מצידה העבירה לה כספים רבים. בהמשך, העבירה המתלוננת לבקשת הנאשמת סך של 25 אלף שקל עבור "טיפולים" שנועדו למנוע מוות צפוי של נכדתה בת השנה וחצי, לאחר שהנאשמת מסרה למתלוננת כי הנכדה תמות אם לא תטפל בעניינה.

בהזדמנות אחרת, הודיעה הנאשמת למתלוננת כי בתה עצבנית וכי אם לא תשלם 50 אלף שקל "יהיה לה בקיבה סרטן" והיא תמות. באחד הימים מצאה המתלוננת את דלת ביתה מרוחה בצבע גואש אדום והנאשמת סיפרה לה כי מדובר בכישוף וצריך לעשות טיפול להוציאו. בשל פחדיה, נטלה המתלוננת על פי הנטען הלוואות ומסרה את הכספים לנאשמת, שהסתכמו בסך הכל בכ-420 אלף שקל.

על פי עדות מתלוננת נוספת, היא נתקלה במודעה של הנאשמת במקומון ופנתה אליה בעקבות כאבים שחשה בגופה. הנאשמת מצדה הודיעה למתלוננת כי "יש לה שדים" וכי אם לא תעשה טיפול תמות "תוך רגע". נוסף לאמור, מסרה הנאשמת למתלוננת כי ילדיה ונכדיה ימותו ממחלות קשות ומדיכאון. בעקבות הדברים, מסרה המתלוננת לנאשמת לאורך התקופה סך של 120 אלף שקל.

המתלוננת השלישית העידה כי היא פנתה לנאשמת בעקבות פרידתה מבעלה וזו אמרה לה שתעשה הכל על מנת להשיבו אליה. בנוסף, אמרה הנאשמת למתלוננת כי משפחתה תתפרק וכי אחותו של בעלה הטילה עליה כישוף.

להגנתה, טענה הנאשמת כי לא הפעילה לחץ על אף אחת מהמתלוננות וכי גם הסכומים שקיבלה מהן היו נמוכים מהנטען. עוד הכחישה הנאשמת את מעשי הכישוף הנטענים או כי סיפרה למתלוננות על טיפולים בלילה ושיחות עם שדים. בכל הנוגע למתלוננת הראשונה, הכחישה הנאשמת כי אמרה לה דברים בעניין הילדים והנכדים שלה והוסיפה כי זו מסרה לה שיקים ללא כיסוי ומשאלו לא נפרעו העבירה לה כסף באמצעים אחרים. ביחס למתלוננת השנייה נטען כי הנאשמת נפגשה עמה עשרות פעמים וכל שעשתה בפגישות היה להרגיע אותה בדרך של החזקת יד וייעוץ. אשר למתלוננת השלישית, טענה הנאשמת כי זו ביקשה ממנה להרוג את בעלה באמצעות כישוף, אולם הנאשמת השיבה לה שהיא לא מתעסקת בכשפים.

השופט דוד רוזן הרשיע את הנאשמת בעבירות של סחיטה וקבלת דבר במרמה אך זיכה אותה מעבירת העושק, בהסתמך על עדויות המתלוננות שנמצאו מהימנות. השופט ציין כי אין מחלוקת ששלושת המתלוננות אינן מכירות זו את זו וכי חרף זאת, כל אחת מהן סיפרה על "הטיפול" שבוצע על ידי הנאשמת בביתה בלילה מול מיני שדים. בנוסף, כל אחת מהמתלוננות העידה על קשירת שקית סביב בטנן על ידי הנאשמת כחלק אינטגרלי מ"הטיפול", וכן על איומים במחלות ומיתות של בני משפחה אם לא ישולמו הכספים שנדרשו. שתיים מהמתלוננות אף סיפרו, כל אחת בנפרד, כי הנאשמת ציינה בפניהן שהיא פועלת בדרכו של שייח ערבי כלשהו. מנגד, התרשם השופט רוזן כי עדות הנאשמת הייתה בבחינת "קש וגבבה" ולכן היא חסרת כל משקל.

השופט רוזן ציין כי היסוד העובדתי של העבירה זהה לזה של עבירת האיומים כאשר בפסיקה נקבע שגם איום בפגיעה על טבעית, מיסטית או קוסמית יכול בנסיבות מסוימות לעלות כדי איום. במקרה זה, הנאשמת ציירה בפני המתלוננת הראשונה תמונת מצב הזויה ובדויה פרי יצירתה ודמיונה שהיא עצמה לא האמינה בה מעולם, לפיה בכוחה להסיר הרעה ולשנות תמונת המצב כך שהאסונות העומדים להתרגש עליה יימנעו. המתלוננת מצדה נחרדה מתמונת המצב שיצקה בפניה הנאשמת והזרימה לרשותה מאות אלפי שקלים ולכן מתקיימים יסודותיה של עבירת הסחיטה באיומים.

כמו כן, נקבע כי התמלאו יסודות עבירת קבלת דבר במרמה, כאשר הנסיבות המחמירות מתבטאות בסכום הכסף הנכבד שהועבר על ידי המתלוננת לנאשמת וכן בעובדה כי עבירת המרמה הייתה כרוכה בעבירת הסחיטה. מנגד, קבע השופט כי יש לזכות את הנאשמת מעבירות העושק שיוחסו לה, שכן לא הוכח במידת הודאות הנדרשת במשפט פלילי כי שלוש המתלוננות לקו בחולשה שכלית, חוסר ניסיון או קלות דעת.

 

ת"פ 15128-08-14

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

אישום: ינון עמרני התחזה למקובל וסחט מחולים ומסכנים מעל מיליון שקל 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:77
קומיט וכל טופס במתנה