שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש פסל רישיון נהיגה לחרדי שנהג תוך שהוא מניח תפילין ועל ראשו טלית

חדשות

ביהמ"ש פסל רישיון נהיגה לחרדי שנהג תוך שהוא מניח תפילין ועל ראשו טלית, צילום: בית משפט השלום. צילום: אתר בתי המשפט
ביהמ"ש פסל רישיון נהיגה לחרדי שנהג תוך שהוא מניח תפילין ועל ראשו טלית
10/03/2015, מערכת תקדין

השופטת שרון לארי בבלי קבעה כי הנהיגה עם הטלית המסתירה את שדה הראייה של הנהג מסכנת את משתמשי הדרך, והעירה: "ספק אם התפילה במקרה זה היתה מסייעת". ברחוב החרדי היו התגובות חלוקות – לצד המחאה על כך שביהמ"ש קובע נורמות ולא הרבנים, היו מי שהזכירו כי סכנת החיים גוברת על איסורי התורה

חרדי שנהג תוך שהוא מניח תפילין, אוחז בסידור ועל ראשו טלית המסתירה את שדה ראייתו, נפסל רישיון הנהיגה לתקופה של ארבעה חודשים והוא נקנס באלף שקלים. כך גזרה לאחרונה (2.3) השופטת שרון לארי-בבלי, מבית משפט השלום לתעבורה בירושלים, בעניינו של הנהג הנאשם עדי טוויטו. בית המשפט אף גזר עליו פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של שלושה חודשים, וזאת על תנאי למשך שלוש שנים מהיום.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

יצוין כי גזר הדין חסר התקדים בחומרתו ניתן כנגד טוויטו בנסיבות שבהן הוא זומן לדיון, אך לא התייצב לדיון, והורשע בהעדרו.

"אין ספק כי מדובר בנהיגה באופן שמסכן את משתמשי הדרך. ספק בעיני אם התפילה במקרה זה היתה מסייעת", קבעה השופטת לארי-בבלי והוסיפה כי "אין מנוס מהטלת עונש העולה על עונש המינימום הקבוע בחוק".

בכך התקבלה עמדת הנציג של משטרת תנועה, עו"ד נאשד קאדרי, כי מדובר בנהיגה בקלות ראש באופן שמסכנת את יתר משתמשי הדרך. עם זאת, בית המשפט לתעבורה הותיר בפני טוויטו את זכות ערעור לבית משפט המחוזי בירושלים בתוך 45 יום.

יצוין כי ברחוב החרדי התקבל גזר הדין ברגשות מעורבים. הסופר החרדי המפורסם חיים ולדר קרא לציבור החרדי לצאת למחאה. לדבריו, "מוטב שהחרדים יעשו לכך סוף ויקיימו יום מחאה שבו כולם ינהגו עטופים בטלית ועטורים בתפילין לראשם".

"אני חושב שצריך כמובן לעשות בכפוף להלכה", הוסיף הסופר ולדר בשיחה עם כתב האתר 'כיכר השבת', "ההצעה היא שצריך לשים לשופטים גבול על ידי כך שכולם ינהגו ביום בהיר עטופים בטלית". ולדר טוען כי המסר יהיה שהשופטים "לא יקבעו לנו מה מותר ומה אסור, אלא הרבנים". הוא הזכיר כי "כמו בפרשת עמנואל, המונים קיימו הפגנה בגלל שהשופטים אמרו שהם הקובעים ולא הרבנים, כך צריך להיות כאן".

על טענת נציג המשטרה כי הטלית והתפילין גרמו לנהג להיסח הדעת, אמר ולדר כי "אין קשר. אין בעיה לנהוג עם הטלית על הראש. זה לא מסיח את הדעת. זכותו של כל נהג לנהוג עם הטלית לראשו".

מנגד, נשמעו קולות אחרים בקבוצות של חרדים הפעילות ברשתות החברתיות והיו שהזכירו את הכלל ההלכתי כי "חמירא סכנתא מאיסורא" (סכנת החיים גוברת על איסורי התורה) ואף לימדו זכות על הנהג כמי ש"לא עשה את זה מתוך צדיקות כנראה, אלא מתוך לחץ".

 

תת"ע 3892-01-15

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:172
קומיט וכל טופס במתנה