שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סרבן הגט ביקש את ברכתו של הרב המקובל, ביה"ד הרבני קיים את הדיון בביתו

חדשות

סרבן הגט ביקש את ברכתו של הרב המקובל, ביה"ד הרבני קיים את הדיון בביתו, צילום: צילום: Getty images Israel
סרבן הגט ביקש את ברכתו של הרב המקובל, ביה"ד הרבני קיים את הדיון בביתו
10/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

לאחר שלושה חודשים בכלא הודיע סרבן הגט כי ייתן גט לאשתו רק אם יקבל את ברכתו של הרב ניסים מויאל מקרית גת. ביה"ד הרבני אישר בצעד נדיר לקיים את הדיון בביתו של הרב, לאחר היערכות משותפת עם השב"ס והמשטרה, שכללה סיור מקדים בבית הרב, בדיקת דרכי מילוט ותגבור האבטחה סביב הבית

במבצע משולב ונדיר של בתי הדין הרבניים, שירות בתי הסוהר והמשטרה נתן אתמול (ב', 9.3) בעל מעגן גט לאשתו. לאחר דיונים חוזרים ונשנים, היעלמויות ואינסוף סירובים הביע הבעל באחד הדיונים את אמונו ברב המקובל, הרב ניסים מויאל מקרית גת. בצעד נדיר יזם בית הדין הרבני דיון מיוחד בביתו של הרב המקובל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

המבצע נערך כמו בסרטים: כדי לאפשר את ביצוע הדיון בבית הרב מויאל ביצעו אנשי השב"ס סיור מקדים של יחידת נחשון בבית הרב, לצורך לימוד נקודות המילוט מהבית והופעלו כוחות תגבור של המשטרה שאבטחו את האזור על מנת לאפשר את הדיון בין סרבן הגט ובין הרב המקובל.

בני הזוג שנישאו לפני כשש שנים ולהם שני ילדים התגוררו בבית אמו של הבעל לאחר שנתקלו בקשיים כלכליים. במהלך תקופה זו החלו להתעורר ויכוחים בין האישה לחמותה, כשהאישה טוענת כי בעימותים ביניהם פגעה בה חמותה פיזית ומילולית, ואילו בעלה עמד מנגד ולא עשה דבר. לפני כשנה הגישה האישה תביעת גירושין בנימוק כי בעלה לא מפרנס אותה ואת ילדיה, דבר שמחמיר את המצב ומותיר אותם תחת קורת ביתה של החמות.

לאחר מספר דיונים הפסיק הבעל להתייצב בבית הדין באשקלון, והדיינים הוציאו נגדו צו מעצר. המשטרה חיפשה את הבעל בכתובות שנמסרו לה, אבל לא הצליחה לאתר אותו. כאן נכנס לתמונה "אגף העגונות" שפועל בחסות הנהלת בתי הדין הרבניים כדי לסייע באיתורו של הבעל הנמלט, ותוך זמן קצר הצליחו לעלות על עקבותיו ולגרום לו להגיע לבית הדין ללא מעצר.

בשלב זה התברר כי הבעל הפך לחסר דיור, הומלס, והוא סירב לתת לבית הדין כתובת שאליה ניתן לשלוח זימונים. כדי להבטיח את הופעתו ולמנוע חשש לעיגון האישה הדיינים הכניסו אותו ל"מעצר להבטחת התייצבות לדין". מאז ועד היום – במשך כשלושה חודשים – יושב הבעל בכלא ומהתל בדיינים.

בתוך כך, הובא העניין לפני נשיא בית המשפט העליון (בדימוס) השופט אשר גרוניס בטענה כי נפל פגם בהחלטת בית הדין על מאסר הבעל. אך הנשיא גרוניס החליט שלא להתערב בהחלטת בית הדין הרבני.

לאחר דיונים רבים שבהם סירב הבעל לתת גט לאשתו, הודיע הבעל כי יהיה מוכן לתת לה גט רק אם הרב המקובל, הרב ניסים מויאל, ייתן לו את ברכתו לכך. בצעד נדיר החליטו הדיינים הרב אברהם אהרן כ"ץ, הרב ישי בוכריס והרב אליהו אריאל אדרי לקיים ישיבת בית דין בביתו של הרב ניסים מויאל בקרית גת.

ביצוע החלטת בית הדין הצריך כאמור היערכות מיוחדת של יחידת נחשון בשב"ס, שכללה סיור מקדים בבית הרב, בדיקת נתיבי מילוט, ותיאום עם המשטרה על תגבור האבטחה סביב ביתו של הרב המקובל.

לאחר דיון בביתו של הרב מויאל, התקיימה שיחה אישית של הרב עם שני בני הזוג, והבעל שוכנע לתת גט לאשתו. לאחר הסכמתו הובל האסיר בליווי יחידת נחשון בחזרה לבית הדין, ולאחר שעות רבות נוספות שבהן הושלמו פרטי הסכם הגירושין – הגט ניתן.

הרב עו"ד שמעון יעקבי, היועץ המשפטי לבתי הדין הרבניים, הביע הערכה רבה לדיינים ואמר: "איני מכיר ערכאה משפטית שהיתה יוזמת דיון מיוחד שלא במותב בית הדין הקבוע כדי לקדם מתן גט. הדיינים כץ, בוכריס ואדרי לימדו אותנו שוב פרק בענווה וכמה רחוק מוכנים ללכת דיינים בישראל כדי להתיר אישה מעגינותה".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:131
קומיט וכל טופס במתנה