שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פגרת הקיץ של בתי המשפט לשנת 2015 תחול השנה בין התאריכים 21.7-5.9

חדשות

פגרת הקיץ של בתי המשפט לשנת 2015 תחול השנה בין התאריכים 21.7-5.9, צילום: צילום: istock
פגרת הקיץ של בתי המשפט לשנת 2015 תחול השנה בין התאריכים 21.7-5.9
08/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

התיקון שנערך בתקנות המאריך את פגרת הקיץ עד מספר ימים לאחר תחילת שנת הלימודים נועד להקל על כלל ציבור המתדיינים: הפרקליטות, הסנגוריה, המשטרה, יחידת נחשון ועורכי הדין המבקשים ללוות את ילדיהם בפתח שנת הלימודים

השנה תחול פגרת הקיץ של בתי המשפט בין התאריכים 21.7.15 – 5.9.15, כך שמועד סיום הפגרה יחול חמישה ימים לאחר מועד פתיחת שנת הלימודים במוסדות הלימוד, גני הילדים ובתי הספר. כך הודיע מנהל בתי המשפט, השופט מיכאל שפיצר, בהתאם לתקנות בתי המשפט (פגרות).

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עד היום, הפגרה החלה ביום 16.7 והסתיימה ביום 31.8 ותחילת שנת המשפט הייתה ב-1 לספטמבר, תאריך החופף לתחילת שנת הלימודים. מציאות זו גרמה להכבדה רבה על הפעלת מערכת המשפט כסדרה וגרמה להגשת בקשות דחיה רבות ולשיבוש משמעותי של השבוע הראשון של שנת המשפט. בשל כך, פעלה מערכת בתי המשפט להתאים את הפגרה כך שלא תהיה חפיפה בינה לבין שנת הלימודים.

התיקון שנערך בתקנות הפגרות, וצפוי להתפרסם ברשומות בימים הקרובים, נועד בראש ובראשונה להקל על כלל ציבור המתדיינים: הפרקליטות, הסנגוריה, המשטרה, יחידת נחשון ועורכי הדין המבקשים ללוות את ילדיהם בפתח שנת הלימודים.

בהנהלת בתי המשפט מסבירים כי המשכה של פגרת הקיץ מספר ימים לתוך שנת הלימודים תאפשר מחד להורים לילדים לפתוח את שנת הלימודים ברוגע ובנחת, ללוות את ילדיהם למוסדות הלימוד תוך מתן מספר ימי הסתגלות והתאקלמות במוסדות החינוכיים, ומאידך, תימנע פגיעה ביומן בית המשפט שעלולה להיגרם בעתות שכאלה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

החלה פגרת הקיץ: בתי המשפט מצמצמים פעילות, בדקו אלו עניינים ידונו גם בפגרה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:239
קומיט וכל טופס במתנה