שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בשורה למתמחים: ראש הממשלה אישר את הליך ראיונות המועמדים להתמחות

חדשות

בשורה למתמחים: ראש הממשלה אישר את הליך ראיונות המועמדים להתמחות , צילום: צילום: Getty images Israel
בשורה למתמחים: ראש הממשלה אישר את הליך ראיונות המועמדים להתמחות
02/03/2015, עו"ד אורי ישראל פז

על פי הוראת השעה שאישר נתניהו בתפקידו כממלא מקום שר המשפטים, לא יוכל מאמן לדרוש ממועמד להתמחות התחייבות להתמחות אצלו לפני תום תקופת הראיונות, כך שהמועמד יוכל לקיים ראיונות במספר מקומות בטרם יצטרך להכריע היכן יתמחה

 

בשורה למתמחים: ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בתוקף תפקידו כממלא מקום שר המשפטים, אישר בשבוע שעבר (ה', 26.2) את הוראת השעה המסדירה את הליך ראיונות המועמדים להתמחות, שהוצעה על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

המועד הראשון לעריכת הראיונות לא השתנה ונותר 15.3.15. לפי הוראת השעה תיאסר מתן תשובה חיובית למועמד להתמחות לפני המועד הראשון לקבלת התמחות, 25.3.15 של שנת הלימודים השלישית בשעה 08:00. כמו כן, לא יקבל המאמן תשובה חיובית ממועמד, ומועמד לא ייתן תשובה חיובית לפני מועד זה. בתום תקופת הראיונות יפעלו הצדדים עפ"י שיקול דעתם.

פרק הזמן שנקבע לתקופת הראיונות עומד על 10 ימים, מתוך חשיבה שבתקופה זו של השנה עשוי לחול מי מחגי הדתות השונות, וכן סוף שבוע אחד לפחות, שבו ימי המנוחה נעים בין שישי לראשון. בפרק זמן של 10 ימים "ברוטו" יימצאו די ימי חול לביצוע ראיונות העונים על צרכי כל המגזרים.

הכללים החדשים מסדירים כשל שוק משני שנוצר בעקבות הכללים הקודמים – ועתה לא יוכל מאמן לדרוש ממועמד להתמחות התחייבות להתמחות אצלו לפני תום תקופת הראיונות, כך שהמועמד יוכל לקיים ראיונות במספר מקומות בטרם יצטרך להכריע היכן יתמחה.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי אמר: "אני מודה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, שמצא זמן בלוח זמנים כה עמוס וצפוף לאשר עניין זה החשוב למתמחים. אני חוזר ואומר, אין סיבה שהליך ראיונות המועמדים להתמחות יתנהל בצורה נמהרת ולעיתים פזיזה".

לדברי יו"ר המועצה הארצית, עו"ד חוה מרצקי, "ההסדר שבהוראת השעה הנו פתרון מידתי וראוי ומגלם בתוכו איזון בין האינטרסים של כל הצדדים – הן הסטודנטים המועמדים להתמחות והן המאמנים מכול המגזרים – הציבורי והפרטי כאחד. בתום שנה זו תבחן המועצה את התנהלות המאמנים והמתמחים, תשמע את עמדותיהם ותקבע הסדר קבוע לשנים הבאות".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה