שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד עדי לדרמן שחדר למחשבים של מדונה ומכר הקלטות שירים שלא פורסמו

חדשות

כתב אישום נגד עדי לדרמן שחדר למחשבים של מדונה ומכר הקלטות שירים שלא פורסמו, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום נגד עדי לדרמן שחדר למחשבים של מדונה ומכר הקלטות שירים שלא פורסמו
26/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

לדרמן בן ה-39 חדר בשיטתיות לחשבונות הדוא"ל של עשרות אנשים בתעשיית הבידור בארה"ב, בהם המנהל המוזיקלי של מדונה, וכן לחשבונות "ענן" שבהם אוחסנו קבצי מוזיקה. בין הקבצים שהשיג וסחר בהם היו גרסאות מוקדמות לשירים מאלבומה האחרון של מדונה Rebel Heart, עוד בטרם הוחלט לפרסמם

 

המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה הגישה אתמול (ד', 25.2) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד עדי לדרמן, תושב העיר כבן 39, הנאשם שחדר בשיטתיות לחומרי מחשב וחשבונות דוא"ל של עשרות אנשים בתעשיית הבידור, בעיקר בארה"ב, ובהם למעלה מעשרה אנשים הקשורים לזמרת מדונה, ומכר גרסאות מוקדמות של אלבומה האחרון.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדרמן, ממשתתפי תכנית הריאליטי "כוכב נולד", נאשם בלפחות עשרות מעשי חדירה למחשב שלא כדין, האזנת סתר שלא כדין, פגיעה בפרטיות והפרת זכויות יוצרים, וכן בשיבוש מהלכי משפט. במקביל, הגישה הפרקליטות בקשה לעצור אותו עד תום ההליכים המשפטיים. חקירת הפרשה התנהלה ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433, תוך שיתוף פעולה הדוק עם ה-FBI.

בכתב האישום נטען כי שרה זמברנו ואנג'י תיאו, שניים מאנשי צוותה של מדונה, וכן המנהל המוזיקלי שלה, קווין אנטונס, אחסנו קבצי מוזיקה של מדונה בחשבונות "ענן", המשמשים לאחסון חומרי מחשב באופן המאפשר כניסה אליהם באמצעות שם משתמש וסיסמא. הם ואחרים אף השתמשו בשרת דואר מסוים לביצוע התכתבויות שונות בין האנשים המעורבים בפעילותה של מדונה והועברו קבצים מסוגים שונים ובהם מסמכים, מוסיקה, וחלקים מיומן הפגישות שלה.

לפי כתב האישום, במהלך 2014 ביצע לדרמן האזנת סתר לחשבונות דוא"ל שונים, ובהם לחשבונות של תיאו ואנטונס, כך שהוא קיבל באופן שוטף הודעות דוא"ל בזמן אמת. כך הוא השיג בדרכים שונות, ללא רשות ולעיתים באמצעות "תוכנות פריצה", את שם המשתמש והסיסמא לחשבונות הענן ולתיבות דוא"ל שלהם ושל אחרים לשם ביצוע עבירות ובהן יצירת עותקים מפרים ופגיעה בפרטיות. משחדר לחומרי המחשב, העתיק הנאשם קבצים לשם מסחר בהם. במסגרת זו, הוא גם אסף מידע על כתובות דוא"ל של אחרים הקשורים בפעילותה של מדונה, וניסה לחדור ללא רשות לחומרי המחשב המצויים גם בהן, תוך שימוש ב"תוכנות פריצה" ובקבצים הכוללים רשימות של סיסמאות נפוצות.

בכתב האישום נטען עוד כי לאחר שנחקר במשטרה באזהרה בגין החשדות האמורים, נעצר ושוחרר, המשיך לדרמן לנסות לחדור לחומרי המחשב, ולעיתים הצליח. במהלך החדירה לחומרי המחשב של המנהל המוזיקלי, הוא העתיק קבצים נוספים לשם מסחר, שכללו בין היתר הקלטת חזרות לטקס הגראמי.

באישום נוסף נאמר כי לדרמן השיג שלא כדין, בדרכים שאינן ידועות במדויק לפרקליטות, שמות משתמש וסיסמא לחשבונות דוא"ל של כ-15 אנשים, והוסיף את החשבונות לתוכנת ה-outlook שבשימושו, כדי לקבל את כל תכתובות העבר והעתיד שלהם. בעקבות כך, קיבל ושמר בחזקתו עותקים של עשרות אלפי תכתובות של בעלי תיבות הדואר ושל אלו עימם התכתבו, ובכלל זה קבצי תמונות, מוסיקה ומסמכים שונים, ללא אישורם או ידיעתם של איש מהצדדים להתכתבות ובלא היתר כדין.

בין הקבצים שהשיג לדרמן וסחר בהם מצויות הקלטות בשלבים שונים של שירים שיועדו להיכלל באלבומה של מדונה המכונה "Rebel Heart", עוד בטרם הוחלט לפרסמם. כך למשל, הוא העתיק גרסה מוקדמת של השיר "Give me all your love" של מדונה ומכר אותו לאחר; הוא העתיק גרסאות מוקדמות (demo) לחלק משירי האלבום, ועוד.

לדרמן מכר עותקים מפרים של היצירות המוסיקליות, כמו גם של ההתכתבויות והתמונות, תמורת סכומים הנעים בין עשרות דולרים ועד ל-1,000 דולר ויותר.

"מכירת הקבצים במועד זה הובילה לערכן הרב עבור הקונים מחד, ולנזק גדול במיוחד ליוצרת, כאשר מעבר לפגיעה בזכותה להפיץ את העותקים, פגעה מכירתם על ידי הנאשם גם בזכותה לפרסם את היצירות ולשלוט במועד הפרסום ובכלל זה נפגעה זכותה לפרסם את יצירתה על פי השקפתה", נטען בכתב האישום החמור וחסר התקדים. "כתוצאה, פרסום יצירה ללא רשות, בטרם החליט היוצר על פרסומה, עלול ליצור גם פגיעה במוניטין היוצר. מכירת היצירה ברשת, בפורמט דיגיטלי, עשויה בנקל להוות בסיס להפצה בהיקף בלתי מוגבל ברחבי העולם של היצירה, בין אם על ידי הנאשם ובין אם על ידי כל מי שרכש ממנו עותק. הפצה כאמור, על אחת כמה וכמה לפני הפצת האלבום על ידי היוצר, עשויה לפגוע ביכולתו להפיק תועלת כלכלית מהפצת היצירה באופן מסחרי".

יצוין כי עדי לדרמן הכחיש במהלך חקירותיו לכל אורך הדרך את החשדות המיוחסים לו וטען לחפותו. טרם הוגשה עמדתו לכתב האישום.

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:164
קומיט וכל טופס במתנה