שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מני נפתלי תובע את עוה"ד של נתניהו בגין "הסיכול הממוקד" לאחר דוח המבקר

חדשות

מני נפתלי תובע את עוה"ד של נתניהו בגין "הסיכול הממוקד" לאחר דוח המבקר, צילום: בנימין ושרה נתניהו. צילום מסך מתוך כתבה בחדשות ערוץ 2
מני נפתלי תובע את עוה"ד של נתניהו בגין "הסיכול הממוקד" לאחר דוח המבקר
25/02/2015, ליאור שדמי שפיצר

אב הבית לשעבר מגיב להאשמות נגדו, לפיהן הוא הגורם להוצאות המנופחות שנחשפו בדוח מבקר המדינה: בתביעת לשון הרע שהגיש מתאר נפתלי כיצד הצליחה אשת ראש הממשלה לעקוף את מגבלות התקציב על ארוחות מבחוץ ואיך בחסות תקציב השיפוץ הפכו חדרי שינה במעון למספרה פרטית

 

מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מגיב להאשמות לפיהן הוא הגורם להוצאות המנופחות שנחשפו בדוח מבקר המדינה, בתביעת לשון הרע בסך של חצי מיליון שקל שהגיש נגד תנועת הליכוד ונגד עורכי הדין של בנימין נתניהו, דוד שומרון, יעקב בורובסקי, שולמית אשבול ויוסי כהן. התביעה מופנית כלפי מעגל היועצים והעוזרים הנרקם סביב ראש הממשלה, אשר לטענתו של נפתלי חברו יחד על מנת לעשות לו "סיכול ממוקד", תוך שהם פוגעים בשמו הטוב. 

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

דוח מבקר המדינה הצביע על הוצאות מופרזות, עקיפה של מגבלות תקציב ופעולות בזבזניות במעונות הציבוריים ובמעון הרשמי של ראש הממשלה. בתגובה הרשמית של הליכוד לפרסום הדוח נאמר כי ההוצאות גדלו משמעותית בתקופה שבה נפתלי ניהל את המעון הרשמי, וצוין כי מדובר בעובד ממורמר לשעבר, המוביל מסע השמצות והכפשות נגד ראש הממשלה על מנת להוציא כספים שלא כדין מקופת המדינה. עוד נטען כי הוצאות המעון הרשמי ירדו ופחתו משמעותית לאחר עזיבתו של נפתלי את התפקיד. נתניהו עצמו כתב בדף הפייסבוק שלו כי "נפתלי הוא זה שניהל את המעון במשך שנתיים שבהן ההוצאות זינקו, הוא החליט מתי ואיך להזמין ארוחות וניפח את ההוצאות".

בכתב התביעה, שהוגש באמצעות עוה"ד דן חי, ליאב שפירא, דביר צמח ותום שנפ, טוען נפתלי כי במסגרת תפקידו נהג לטפל בניהול אחזקת הבית, לרבות טיפול באספקת ציוד, ניקיון וכו'. לטענתו, קיים פער תהומי בין הגדרת התפקיד כפי שמנסים הנתבעים להציגה לבין התפקיד הזוטר בפועל, שהרי לו עצמו לא היה כל קשר לייזום ההוצאות, כמו גם להחלטה מאיזו קופה יוצאו, אלא הכל נעשה בהתאם להוראות שהתקבלו ממשרד ראש הממשלה, בהתאם לצרכים שהוגדרו על ידי בני הזוג נתניהו.

בתביעתו חושף נפתלי את ההתנהלות במעון הרשמי, לרבות האופן שבו הצליחה אשת ראש הממשלה לעקוף את מגבלות התקציב. כך, למשל, נטען כי בני הזוג נתניהו נהגו להוציא הוצאות ענק על ארוחות מוזמנות. אחד הגורמים שנהגו בני הזוג לשכור באופן תדיר היה השף משה קדוש ממלון לאונרדו בירושלים, כאשר במספר פעמים לא מבוטל ביקשה הגב' נתניהו כי השף יגיע לבית ראש הממשלה על מנת לבשל את הארוחות שם. זאת, אף שעל פי הדין הרלוונטי, התקציב המרבי לאדם בארוחה שכזו עמד על 218 שקל כולל מע"מ בלבד, ולא הספיק לכסות את עלות הגעתו של השף והכנת הארוחה על ידו. הפתרון שמצאה נתניהו לעניין זה הוא דיווח כי בארוחה השתתפו מספר רב יותר של סועדים מכפי שהיו בפועל. באופן זה, ניתן היה להגדיל את תקציב הארוחה ולשלם לשף קדוש את שכרו.

עוד טען נפתלי כי לא פעם ולא פעמיים דרשה ממנו שרה נתניהו להוציא עבורה הוצאות פרטיות מהקופה הקטנה הנמצאת במעון ראש הממשלה, אף שהדבר אסור ומנוגד להוראות. בגין קניות מסוג זה ניתנה הנחיה של עזרא סיידוף, סמנכ"ל מבצעים ונכסים במשרד ראש הממשלה, להביא חשבוניות המראות כאילו נרכשו מוצרים אחרים המותרים לרכישה מתוך הקופה הקטנה.

"אם לא די באמור לעיל, על מנת להראות את הכאוס אשר שרר בבית ראש הממשלה, שעה שיש לפעול לפי גחמותיה של הגב' נתניהו ולספק את צרכיה הפרטיים, גם במחיר של ניפוח הוצאות ומשיכת תקציבים ממשרד ראש הממשלה, הרי שמדובר בטיפה בים, מבלי שמאן דהוא יכול להתנגד לכך ו/או לעצור אותה", נכתב בכתב התביעה.

נפתלי תיאר עוד כיצד עובר לכניסתו לתפקיד קיבלה אשת ראש הממשלה תקציב של 40 אלף שקל לשיפוץ שני חדרי שינה בקומה העליונה, אולם בפועל היא הורתה לעובדים לרוקן את החדרים מתכולתם ולצבוע את קירותיהם, על מנת ליצור מצג שווה לפיו הם אכן שופצו. בפועל, השתמשה נתניהו ביתרת הכספים לבניית מספרה פרטית במעון לנוחיותה.

נפתלי תוקף בתביעתו את הפרסומים הרבים של מקורבי נתניהו אשר הצביעו עליו כמי שאחראי לעלייה בהוצאות המעון הרשמי והציגו אותו כאדם בלתי אמין, אגרסיבי ובלתי יציב.

לטענתו, הנתבעים נהגו מתוך כוונה ברור לפגוע בו, במטרה למצוא חן בעיני הזוג נתניהו ובהנחייתם, לשם ביסוס מעמדם והסטת האש מראש הממשלה, במיוחד במהלך תקופת הבחירות. בפועלם כך, לא עומדות להם ההגנות הקבועות בחוק איסור לשון הרע.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

"אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים" 

 

שרה נתניהו תוזמן להעיד מטעם המדינה בתביעת אב הבית לשעבר במעון רה"מ 

 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:51
קומיט וכל טופס במתנה