שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > בימ"ש בארה"ב: הרשות הפלסטינית ואש"ף אשמים בסיוע לטרור באינתיפאדה השנייה

חדשות

בימ"ש בארה"ב: הרשות הפלסטינית ואש"ף אשמים בסיוע לטרור באינתיפאדה השנייה, צילום: defense table...Yassar Arafat on screen
בימ"ש בארה"ב: הרשות הפלסטינית ואש"ף אשמים בסיוע לטרור באינתיפאדה השנייה
24/02/2015, ליאור שדמי שפיצר

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין: "הנתבעים התרברבו כי יערערו על ההחלטה והנתבעים לעולם לא יזכו לגבות את הפיצוי שנפסק. אנו לא נרשה לנתבעים לשים את מערכת המשפט האמריקאי ללעג ולקלס. אם לאש"ף ולרשות הפלסטינית יש את האמצעים לשלם למשפחות המתאבדים, יש להם את האמצעים לשלם למשפחות הקורבנות"

לאחר משפט שהתנהל באופן רציף במשך מספר שבועות, הכריע חבר המושבעים בבית משפט בארה"ב בתביעת הפיצויים שהגישו משפחות נפגעי פעולות האיבה וקבעו כי הרשות הפלסטינית והארגון לשחרור פלסטין (אש"ף) אשמים בסיוע לטרור בינלאומי במהלך שנות אינתיפאדת אל אקצה (האינתיפאדה השנייה).

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

התובעים, בעלי אזרחות ישראלית ואמריקאית, תבעו מכוח החוק המאפשר לאזרחים אמריקאים לתבוע בארה"ב ארגוני טרור גם בגין פיגועים שהתרחשו מחוץ לארה"ב. התובעים שיוצגו על ידי ארגון שורת הדין האשימו התובעים את הנהגת אשף והרשות הפלסטינית במימון, תכנון וביצוע שבעה פיגועי טרור וירי נגד ישראלים בשטח ישראל, באמצעות הפעלת פקידים, שוטרים, אנשי ביטחון ושכירים אחרים העובדים עבורם.

במשפט עלה בידם של התובעים להוכיח כי פיגועי ההתאבדות והירי בוצעו כחלק מהמדיניות המוצהרת של יאסר ערפאת להפעיל אלימות רצחנית נגד אזרחי ישראל, וכי הרשות הפלסטינית מימנה ותמכה בפעילות טרור במטרה לכפות על ישראל וארה"ב את הדרישות הפוליטיות של אש"ף.

התביעה הגישה ראיות המוכיחות כי מספר גדול של עובדי הרשות ובכירים באש"ף הורשעו בגין פעילויות טרור. כמו כן, הוצגו בפני חבר המושבעים רישומי הרשות הפלסטינית אודות תשלומים שהועברו למשפחות המחבלים המתאבדים, מענקים שהרש"פ מעבירה לרוצחים מורשעים בבתי הכלא ורישומים המעידים כי רוצחי אזרחים זכו לקידום בדרגה במנגנונים השונים של הרשות בעודם כלואים.

צוות ההגנה הגיש מעט מאד ראיות ולא סיפק הסבר מניח את הדעת אודות מדיניות תגמול פעילי טרור, הממשיכה עד היום.

לדברי בא-כוח התובעים, עו"ד קנט ילוביץ' ממשרד ארנולד אנד פורטר, "חבר מושבעים אמריקאי קבע כי אש"ף והרשות הפלסטינית נמצאו אחראים לביצוע שישה פיגועי טרור שפצעו ורצחו מאות אזרחים. מדיניות תגמול הרוצחים עודנה ממשיכה, לצערי, עד ימינו אנו, יותר מעשור לאחר ביצוע הפיגועים. נפלה בחלקי הזכות לייצג משפחות מדהימות, שכל מטרתם היה עשיית דין צדק כנגד אלו שפגעו ורצחו את יקיריהם ושינו את חייהם ללא היכר".

עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, יו"ר ארגון שורת הדין אמרה כי "אנו מודים על כך שבית משפט אמריקאי, ששמע את הראיות נגד אש"ף והרש"פ, קבע כי הפעלת טרור מתאבדים אכן היה מדיניות מוצהרת של הנתבעים בזמן האינתיפאדה השנייה. פסק דין לחובת הנתבעים לא ישיב למשפחות הקורבנות את יקיריהם או ירפא את הפציעות והנזק הנפשי שהם נושאים. פסק הדין משמש מידה של צדק וסגירת מעגל למשפחות , לאחר שנים של כאב וסבל. משפט זה התחיל לפני למעלה מעשור עם הכוונה לעשות דין צדק עם הנתבעים שיישאו באחריות על מעשיהם הנפשעים כנגד אזרחים. גורמי טרור יודעים עתה כי להרג אזרחים חפים מפשע באוטובוסים ובבתי קפה יש מחיר. הנתבעים התרברבו כי יערערו על ההחלטה והנתבעים לעולם לא יזכו לגבות את הפיצוי שנפסק. אנו לא נרשה לנתבעים לשים את מערכת המשפט האמריקאי ללעג ולקלס, ונמשיך לרדוף אחריהם עד אשר ישלמו את חובם לתובעים. אם לאש"ף ולרשות את האמצעים לשלם למשפחות המתאבדים, יש להם את האמצעים לשלם למשפחות הקורבנות של אותם מתאבדים".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

חבר מושבעים בארה"ב החל לראשונה לשמוע עדויות בתביעת נפגעי טרור נגד הרש"פ 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:92
קומיט וכל טופס במתנה