שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה הנחה בסך של 15% באגרת צווי ירושה

חדשות

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה הנחה בסך של 15% באגרת צווי ירושה, צילום: צוואה. צילום: Getty images Israel
ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה הנחה בסך של 15% באגרת צווי ירושה
18/02/2015, ליאור שדמי שפיצר

ההנחה תינתן למי שיגיש את הבקשה לצו ירושה באמצעות השירות המקוון של אתר האפוטרופוס הכללי. מידי שנה מוגשות בממוצע כ-30 אלף בקשות לרשם לענייני ירושה. 45% מהמגישים הם אזרחים וכ-55% מגישים את הבקשה באמצעות עורך דין מאז החל השירות המקוון לפעול בחודש מרץ אשתקד, הוגשו דרכו 1,289 בקשות להוצאת צווים ולקיום צווי ירושה

ועדת החוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה היום הנחה בסך 15% באגרת הוצאת צו ירושה, למי שיגיש את הבקשה בשירות המקוון של אתר האפוטרופוס הכללי. נציג האפוטרופוס הכללי עו"ד בן-ציון פיגלסון אמר בוועדה כי ההגשה המקוונת מאפשרת שיפור משמעותי בהנגשת השירות לאזרח. השירות פתוח 24 שעות והוא נועד לעודד את הצבור להגיש את הבקשות באמצעות האינטרנט.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

לדברי עו"ד פיגלסון, ההנחה משקפת את החיסכון שבשימוש בשירות המקוון ולכן היא נקבעה על 15% בלבד.

מנתונים שנמסרו לוועדה עולה, כי בממוצע מידי שנה מוגשות כ-30 אלף בקשות לרשם לענייני ירושה. 45% מהמגישים הם אזרחים וכ-55% מגישים את הבקשה באמצעות עורך דין. השירות המקוון להוצאת צווי ירושה החל לפעול בחודש מרץ אשתקד, והשירות המקוון לצורך הגשת בקשות לקיום צוואה החל בנובמבר האחרון. מיום שהשירות התחיל לפעול, הוגשו 1,289 בקשות להוצאת צווים ולקיום צווי ירושה באופן מקוון.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

צמצום הבירוקרטיה: שירות חדש מאפשר להגיש בקשה מקוונת לצו ירושה או קיום צוואה

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:102
קומיט וכל טופס במתנה