שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון במכתב לראש הממשלה: "לא כל מה שלא אסור – מותר"

חדשות

התנועה לאיכות השלטון במכתב לראש הממשלה: "לא כל מה שלא אסור – מותר", צילום: ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. צילום מסך מתוך כתבה בחדשות ערוץ 2
התנועה לאיכות השלטון במכתב לראש הממשלה: "לא כל מה שלא אסור – מותר"
18/02/2015, ליאור שדמי שפיצר

התנועה לאיכות השלטון פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנכ"ל משרדו בבקשה לאמץ את מסקנות מבקר המדינה ולמגר את סממני השחיתות עוד בטרם היא חוצה את גבולות החוק: "בכל מקום שבו היה הנוהל מעט רופף או נתון לפרשנות מרחיבה – נראה כי היה מי שידע לכופף את הכלל לטובת התנהלות בזבזנית"

התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול (ג', 17.2) לראש הממשלה בנימין נתניהו ולמנהל הכללי במשרדו, בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה בעניין מעונות ראש הממשלה, בבקשה לאמץ את מסקנות מבקר המדינה, לשרש נורמות פגומות של בזבזנות, ראוותנות וניצול קלוקל של כספי הציבור, ולהשריש תחתיהן התנהלות ראויה ומכובדת של מעון ראש הממשלה ושל יושביו.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

דוח מבקר המדינה הגיע לעולם לאחר סדרת פרסומים בכלי התקשורת אשר עסקו בהוצאות גבוהות וחריגות במיוחד במעונותיו של ראש הממשלה, לרבות מעונו הפרטי בקיסריה. הדוח שהתפרסם אתמול לא הצביע אמנם על חשדות פליליים קונקרטיים, אך הוא מותח ביקורת חריפה ביותר על התנהלות משרד ראש הממשלה, תוך שימוש בביטויים חריגים הנוגעים לפגיעה באמון הציבור, היעדר סבירות, מידתיות, חיסכון ויעילות, ומעל הכל חוסר דוגמא אישית של האזרח מספר 1 ל מדינת ישראל.

כך, מציינת התנועה לאיכות השלטון, מתייחס הדוח להוצאות חריגות במיוחד בכל הנוגע לניקיון ולכלכלת ראש הממשלה, משפחתו ואורחיו, אשר תפחו פי שניים מאז 2009, אז נכנס ראש הממשלה לתפקידו, לבין השנים 2011-2012. הוצאות המזון הן גבוהות במיוחד, נוכח העובדה כי בבית ראש הממשלה הועסקה מבשלת. "נדמה כי בבית ראש הממשלה השתרשה נורמה שלטת של הזמנת ארוחות פרטיות לראש הממשלה ולאורחיו על בסיס קבוע, ובניגוד לעקרונות היסוד של חיסכון ומידתיות המצופים מראש ממשלת ישראל", נכתב במכתבה של התנועה לאיכות השלטון. "חמור מכך, דוח המבקר מצא כי הוצאות השתתפות כספי הציבור במימון ניקיונו של מעונו הפרטי של ראש הממשלה בקיסריה עלו פי 1.4, ובחישוב תלת שנתי עמדו בממוצע על 8,166 לחודש בעבור בית אשר אין משפחת נתניהו מתגוררת בו בשגרה".

עוד מציינת התנועה כי מבקר המדינה גילה כי במספר רב של פעמים, כגון הוצאות הביגוד והוצאות אחרת לצורך הופעה ייצוגית של ראש הממשלה ורעייתו, חרגו הוצאות מעונות ראש הממשלה מהוראות הגורמים המוסמכים, תוך שימוש בפרשנויות משפטיות עוקפות, ואף ביצירת התקשרויות עקיפות אשר נועדו להפוך את המלצותיהן של ועדות מוסמכות לאות מתה וחסרת חשיבות.

לדברי התנועה לאיכות השלטון, לשפל המדרגה מגיע הדוח באשר הוא מתייחס לתשלום הוצאות ראש הממשלה על ידי עובדי המשרד, תשלומים שיצאו מכיסם הפרטי בעבור מצרכים לראש הממשלה או לבני משפחתו, ולא הושבו להם בחזרה משום העדרם של כללים המסדירים את החשבות במקרים מעין אלה.

מעיון בדוח עולה כי עיקרן של מסקנות והמלצות המבקר נוגעות לאותם המקומות בהם "הפרצה קראה לגנב". לטענת התנועה, כל מקום בו היה הנוהל מעט רופף, לא ברור או נתון לפרשנות משפטית או מהותית מרחיבה – נראה כי היה מי שידע לעשות שימוש ולכופף את הכלל לטובת התנהלות בזבזנית ועל חשבון משלם המיסים וכספי הציבור הישראלי.

התנועה לאיכות השלטון מדגישה במכתבה לראש הממשלה כי "לא כל מה שאינו אסור – מותר", ומבקשת ממנו לפעול להשבת אמונו של הציבור באלו העומדים בראשו ולמגר את סממני השחיתות – גם השחיתות המוסרית, עוד בטרם היא חוצה את גבולות החוק. זאת, על ידי מנהל תקין ובגבולות ההיגיון הבריא, הסבירות והמידתיות הנדרשת מכל אזרח במדינת ישראל.

נו סבורים כי דוחות מעין זה, והפרסומים הרבים אשר הם גוררים עימם, מבזים את מוסד ראש הממשלה, מוזילים את ערכו ופוגעים במעמדו הרם ובתפיסת הציבור את העומד בראשם ואת בני ביתו. זוהי פגיעה קשה המחלחלת ויורדת במורד הדרגות והתפקידים, ויכול כי תביא לאבדן אמון מוחלט במערכות השלטון ובמשרתי הציבור בישראל. עלינו לשים לכך קץ בטרם יהיה מאוחר", מסכמת התנועה לאיכות השלטון. לסיום, ביקשה התנועה מראש הממשלה וממנכ"ל משרדו להוציא הודעה רשמית ממשרד ראש הממשלה, המתייחסת לאמור בדוח המבקר ובמכתב זה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

"בחברה הישראלית אין זעזוע משחיתות כלכלית. אנחנו נהנים מהקרקס שמתנהל" 

 

"אנחנו אירופאים, אנחנו עדינים. אנחנו לא אוכלים כל כך הרבה כמוכם המרוקאים" 

 

תביעה נוספת נגד שרה נתניהו: מסדרי ניקיון, טרטורים והתפרצויות זעם על העובדים

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:67
קומיט וכל טופס במתנה