שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > פרשת זאב בודד: בעל חברת דלק מהדרום ירצה 4 שנות מאסר בגין עבירות מס

חדשות

פרשת זאב בודד: בעל חברת דלק מהדרום ירצה 4 שנות מאסר בגין עבירות מס, צילום: צילום: istock
פרשת זאב בודד: בעל חברת דלק מהדרום ירצה 4 שנות מאסר בגין עבירות מס
16/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ברק גאון, בעליה ומנהלה של ספקית הסולר "בר גאון אנרגיה", הורשע בהפצת חשבוניות פיקטיביות לחברות אחרות, לפיהן הוא מכר להן כביכול מיליוני ליטרים של דלק בעסקאות שלא התבצעו, במטרה להקטין את חבותו במס ולקבל החזרי מס נוספים בשווי מיליוני שקלים

בית המשפט המחוזי גזר אתמול (א', 16.2) 48 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך 440 אלף שקל על ברק גאון ממושב חצב, בעליה ומנהלה של ספקית הסולר "בר גאון אנרגיה". השופטת זהבה בוסתן מבית המשפט המחוזי בלוד גזרה את עונשו במסגרת הסדר טיעון שנערך מול רשות המסים בגין עבירות מס והלבנת הון. במסגרת ההסדר יועברו לקופת המדינה, מטעם החברה, סך של כ-12 מיליון שקל נוספים בגין עבירות מס והלבנת הון שביצע גאון.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

גאון הורשע בקיזוז והפצת חשבוניות פיקטיביות שסכום המס הנובע מהן הוא כ-14 מיליון שקל, ובעבירות של הלבנת הון בהיקף של כ-15 מיליון שקל. העבירות התבצעו במסגרת פרשייה רחבת היקף, שחקירתה מכונה "זאב בודד". במסגרת החקירה היו צפויים במקור להיחקר ולהעיד למעלה מ-300 עדים סביב 20 אישומים שונים בתחום עבירות מס חמורות, עבירות מרמה ועבירות הלבנת הון. גאון הורשע בכך שהפיץ חשבוניות פיקטיביות לחברות אחרות לפיהן כביכול מכר להן מיליוני ליטרים של דלק בעסקאות שלא התבצעו בפועל וקיזז חשבוניות בספרי החשבונות שלו במטרה להקטין את חבותו במס ולקבל החזרי מס נוספים בשווי מיליוני שקלים.

בין "לקוחותיו" של גאון באותה פרשה נמצאת אחת החברות הקבלניות הגדולות בארץ – "א.י.ל. סלע", שבעליה, אלי סלע, הורשע במסגרת הסדר טיעון כי הגדיל באופן מלאכותי את כמויות הדלק שרכש מ"בר גאון אנרגיה" ובכך קיבל החזר על מס הבלו באמצעות הפטור המוקנה לו על פי חוק, כאשר הכספים העודפים הולבנו באמצעות הגשת דיווחים כוזבים של החברה על כמות דלק שכביכול נרכשה.

לפני כחודשיים נגזרו על סלע 18.5 חודשי מאסר בפועל, תשעה חודשי מאסר על תנאי וקנס כספי בסך רבע מיליון שקל, במסגרת הסדר הטיעון שכלל קנס של רבע מיליון שקל נוספים שישולמו על ידי החברה וכן חילוט של כ-2.2 מיליון שקל, המהווה את מלוא הסכום המיוחס לו בעבירות על חוק איסור הלבנת הון. בנוסף, וכחלק מההסדר, הוסרו על ידי סלע והחברה מלוא המחדלים הפליליים והאזרחיים בשווי של כ-33 מיליון שקל.

סנגורו של גאון סקר בפני בית המשפט את דרכו המקצועית של הנאשם המרכזי בפרשה, כמי שהגיע מתפקיד של נהג מכלית דלק ועד הגיעו לתפקיד מנהל חברות שקיבל רישיון של חברה יצרנית לדלק שרשאית למשוך דלק ישירות מבז"ן. לדברי סנגורו, החלק הארי של פעילות החברות שהסתכמה במחזורים של עשרות מיליוני שקלים היה לגיטימי. עם תחילת החקירה וכחלק מהחשד לביצוע עבירות של הלבנת הון נתפסו כל נכסי היחידים והחברות ופעילות החברות הופסקה, דבר שהביא להתמוטטות כלכלית והליכים משפטיים שחלקם עוד מתנהלים בהוצאה לפועל.

השופטת בוסתן ציינה בגזר הדין כי מתוך כ-100 עדויות שנשמעו בבית המשפט עד להגעה להסדר טיעון עם הנאשמים, היא נחשפה "לתחכום שבו נעשו המעשים, לשיטתיות, לריבוי המעשים ולאופנים השונים בהם נקטו הנאשמים במטרה להונות את שלטונות המס ולהתחמק מתשלום מס אמת".

את התיק ניהלו עורכי הדין אורי שפיגל, רויטל זאוברר ועדי בובליל מהיחידה המשפטית לתיקים מיוחדים ברשות המיסים.

 

ת"פ 27597-06-11

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:63
קומיט וכל טופס במתנה