שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העוקץ הישראלי: רימו חברות בצרפת, גנבו 1.76 מיליון אירו והשמידו ראיות

חדשות

העוקץ הישראלי: רימו חברות בצרפת, גנבו 1.76 מיליון אירו והשמידו ראיות, צילום: צילום: istock
העוקץ הישראלי: רימו חברות בצרפת, גנבו 1.76 מיליון אירו והשמידו ראיות
15/02/2015, ליאור שדמי שפיצר

טומי בלאיש ורוברט בלחסן מואשמים כי קשרו קשר לרמות חברות בצרפת באמצעות איסוף מידע פיננסי אודותיהן, יצירת מסמכים מזויפים ודרישה להעברות כספים בהיקפים של מאות אלפי אירו תוך הצגת מצגים כוזבים. הפרקליטות: המעשים הם חלק מתופעה ידועה של תרגילי עוקץ של ישראלים כלפי חברות בצרפת

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה הבוקר (יום א', 15.2) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד טומי בלאיש, בן 34 מתל אביב, ורוברט בלחסן, בן 55 מהרצליה, בגין קשירת קשר לביצוע פשע, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, עשיית פעולה ברכוש אסור, התחזות כאדם אחר, השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט. בית המשפט האריך היום את מעצרם עד החלטה אחרת.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד עפרה קרמני-אוטולנגי, במהלך שנת 2014 קשרו הנאשמים קשר יחד עם אחרים לרמות חברות בצרפת. לשם כך, שכרו הנאשמים משרד בהרצליה על שם איש קש, שם התקינו במחשביהם תוכנה המאפשרת להתקשר לצרפת באופן שמסתיר את מקור השיחה בישראל. בנוסף, יצרו כתובות דוא"ל בשרתים בחו"ל הנחזות להיות כתובות דוא"ל של בעלי תפקידים בחברות ושל עורכי דין.

הנאשמים אספו באופן שיטתי מידע אודות מאות חברות בצרפת הכולל מידע פיננסי, מידע אודות בעלי תפקידים, מידע אודות דרכי התקשרות עם החברות ואספו מידע בנוגע לחברות אשר נמצאות בקשרי מסחר עם החברות אותם ביקשו להונות. כמו כן, פתחו הנאשמים חשבונות בנק במספר מדינות באירופה. במהלך שנת 2014 פנו הנאשמים אל חברות שונות בצרפת בדרישה להעברות כספים בהיקף כולל של כ-3.5 מיליון אירו, תוך הצגת מצגים כוזבים ושימוש במידע שנאסף ובאמצעות הצגת מסמכים מזויפים של פעילות פיננסית חשאית. בסופו של דבר קיבלו לידיהם הנאשמים סכום של כ- 1.76 מיליון אירו.

אישום נוסף מייחס לנאשמים עבירות של השמדת ראיות ושיבוש מהלכי משפט. ב-31 בדצמבר 2014, עקב חשדם של הנאשמים כי מעשיהם נחשפו, הגיע בלאיש יחד עם אחר למשרדם של הנאשמים בהרצליה, ובמשך מספר שעות מחק את תוכנם של המחשבים במשרד ופינה את המשרד מציוד ומסמכים.

עוד נטען כי מעשיהם של הנאשמים הם חלק מתופעה ידועה של תרגילי עוקץ של ישראלים כלפי חברות בצרפת. משרד הפנים הצרפתי פרסם לחברות בצרפת מסמך המתריע מפני העוקץ הישראלי של "המנכ"ל המתחזה". תופעה זו, לטענת הפרקליטות, גורמת נזק אדיר לא רק לחברות הנפגעות אלא גם לתדמיתה של מדינת ישראל המאפשרת את ביצוע העבירות משטחה ומהווה מקום מקלט לכספי הלבנת הון.

החקירה נוהלה בלהב 433 יאחב"ל בשיתוף פעולה של חטיבת המודיעין, יחידת הסייבר הארצית בלהב 433 ויחידת יהלום ברשום המיסים.

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:151
קומיט וכל טופס במתנה