שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ביהמ"ש למשפחה דחה תביעת מזונות של 29 אלף שקל בחודש במשמורת משותפת

חדשות

ביהמ"ש למשפחה דחה תביעת מזונות של 29 אלף שקל בחודש במשמורת משותפת, צילום: צילום: Getty images Israel
ביהמ"ש למשפחה דחה תביעת מזונות של 29 אלף שקל בחודש במשמורת משותפת
15/02/2015, עו"ד רונן שיכמן

האם טענה כי הסכום הנתבע יאפשר לילדים לחיות ברמת חיים גבוהה כבעבר, אולם האב טען מנגד כי מדובר בילדים שהורגלו דווקא לצניעות ולא לראוותנות כדרך חיים. השופט אסף זגורי קבע כי נוכח חלוקת הזמן השוויונית בין ההורים ומצבם הכלכלי הדומה, יש לחייב את האב בסכום של 4,000 שקל בלבד לשלושת ילדיו הקטינים

בית המשפט לענייני משפחה בנצרת דחה את תביעתה של אישה לתשלום מזונות בסך של כ-30 אלף שקל בחודש לשלושת ילדיה הקטינים, וקבע כי נוכח הפער העצום בין הסכומים שדרשה האם לבין רמת החיים של הילדים שהוכחה בפועל – על האב לשלם להם סכום של 4,000 שקל בחודש בלבד, בתוספת 6,700 שקל עבור מדור.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

חלוקת זמני שהייתם של הילדים עם שני ההורים היא שוויונית לחלוטין מבחינת היקפה, ודמי המזונות הזמניים הועמדו על סך של 5,250 שקל בחודש, בתוספת השתתפות חלקית של האב במדור הילדים והחזקתו, וכן חיובו לשאת במלוא הוצאות החינוך של שלושת הילדים. אולם, האם עתרה לחייב את האב בתשלום מזונות קבועים בסך של 29,695 שקל בחודש, סכום שיאפשר להם לטענתה לחיות ברמת חיים גבוהה כבעבר.

האב טען מנגד כי מדובר בילדים שהורגלו דווקא לצניעות ולא לראוותנות כדרך חיים, וכי נוכח מצבם הכלכלי הדומה של הצדדים וחלוקת הזמן השוויונית – אין לחייבו במזונות כלל. לחילופין, הציע האב לשלם עבור שלושת ילדיו דמי מזונות אשר לא יעלו על 4,000 שקל בחודש.

סגן הנשיא השופט אסף זגורי קיבל את עמדת האב וקבע כי מעיון בכל המסמכים שהוגשו עולה פער עצום בין הסכומים שדורשת האם לבין מה שהוכח בפועל להיות רמת החיים של הילדים. השופט ציין כי לא נסתרה טענת האם כי בעת החיים המשותפים הוצאות הבית הגיעו לסך של 35,000-40,000 שקל בחודש, אך אין לומר כי זוהי רמת הצריכה הנוכחית, ויש לנכות ממנה את הרגלי הצריכה של ההורים, שייתכן שהיא כפולה ומכופלת מזו של הילדים. עם זאת, נקבע כי עדיין יש בכך כדי לשקף למה הורגלו הילדים ומהי יכולתו הכלכלית של האב.

השופט זגורי ציין כי לא הוכח שצרכי הילדים בהסדר המשמורת המשותפת עולים או נופלים מהאמור בהחלטה למזונות זמניים. עוד נקבע כי לאב יכולת קיום חודשית בסך של 40 אלף שקל בחודש, והוא מחזיק כיום בבית בשווי של 3.5 מיליון שקל לפחות, ללא משכנתא. השופט זגורי הבהיר כי אילו היה נערך הסדר איזון משאבים באופן שבו האם היתה מקבלת מחצית משווי הבית שנרכש תוך כדי הנישואים, הרי שאז לא היתה התלבטות של ממש וייתכן שבית המשפט כלל לא היה מחייב את האב בתשלום מזונות לידי האם. אולם, האב מתנגד לשיתופה של האם בדירה, והליך בעניין זה אינו מתנהל בפני בית המשפט. משכך, באיזון שערך בית המשפט כפועל יוצא מכך, יש לאמץ את עמדתו של האב לפיה הוא יחויב בתשלום של 4,000 שקל בלבד עבור מזונות שלושת הילדים, כולל מדור, בתוספת מחצית הוצאות חינוך ובריאות חריגות.

החלטה זו, קבע השופט, תיכנס לתוקפה רק מהמועד שבו יפורק השיתוף בפועל או יינתן פסק דין לאיזון משאבים על ידי בית הדין הרבני, או יבוצעו הסדרים רכושיים בהסכם גירושין או הסכם ממון, ככל שייכרת בין הצדדים. עד לאותו מועד יחויב האב במזונות כפי הצעתו בסך של 4,000 שקל בחודש, אך גם ישלם עבור מדור הילדים סכום חודשי של 6,700 שקל וכן יישא במלוא הוצאות החינוך והבריאות של הילדים במתווה שנקבע בהחלטת המזונות הזמניים.

 

תמ"ש 35921-05-13

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נמשכת מגמת השוויון בביהמ"ש: האם תשלם מזונות לאב עבור הבת שבמשמורתו 

 

בית הדין הרבני: החל מגיל 6, גם האם מחויבת לשאת בתשלום מזונות הילדים 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:108
קומיט וכל טופס במתנה