שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > התנועה לאיכות השלטון מבקשת להפסיק את כהונתה של ח"כ פאינה קירשנבאום

חדשות

התנועה לאיכות השלטון מבקשת להפסיק את כהונתה של ח"כ פאינה קירשנבאום, צילום: צילום: Getty images Israel
התנועה לאיכות השלטון מבקשת להפסיק את כהונתה של ח"כ פאינה קירשנבאום
09/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בעתירה לבג"ץ טוענת התנועה כי נוכח הצהרתה של קירשנבאום כי תשמור על זכות השתיקה בחקירתה, על אף החשדות הכבדים נגדה, הנוגעים לעבודתה הציבורית, יש למנוע ממנה להשתתף בישיבות הממשלה ולהפעיל את סמכויותיה כסגנית שר הפנים, במטרה להשיב את אמון הציבור בנבחריו

התנועה לאיכות השלטון עתרה היום (ב', 9.2) לבג"ץ נגד שר הפנים, ראש הממשלה, ממשלת ישראל וח"כ פאינה קירשנבאום בבקשה לצו על תנאי שיורה להם מדוע לא יפעילו סמכותם ויפסיקו את כהונתה, וכן צו ביניים שימנע מחה"כ קירשנבאום להשתתף בישיבות ממשלה ולהפעיל סמכויותיה כסגנית שר הפנים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בעתירה נדרשים המשיבים לנמק מדוע לא יפעילו סמכותם על פי סעיף 26 לחוק יסוד: הממשלה ויפסיקו כהונתה של ח"כ קירשנבאום זאת נוכח הפגיעה הקשה בשלטון החוק ובאמון הציבור במערכת השלטונית, בטוהרו ויושרו של נבחריו, באם תמשיך לכהן ח"כ קירשנבאום בתפקיד סגנית שר הפנים לאחר שהצהירה כי תשמור על זכות השתיקה בחקירתה במשטרה, וזאת על אף החשדות הכבדים בהם היא נחשדת ואשר נוגעים ללב ליבת עבודתה הציבורית.

לחלופין, מתבקש בג"ץ להוציא צו על תנאי כנגד שר הפנים, ראש הממשלה וממשלת ישראל המורה לנמק מדוע לא הפעילו סמכותם לשקול את השימוש בסמכותם על פי סעיף 26 לחוק יסוד: הממשלה, ותחת זאת נמנעו מלהפעיל סמכותם ולהפסיק כהונתה של ח"כ קירשנבאום.

בנוסף, מתבקש בג"ץ להוציא צו ביניים שיורה על ח"כ קירשנבאום להימנע מלהשתתף בישיבות הממשלה ומלפעול ולהפעיל סמכויות כסגנית שר הפנים וזאת עד שהעתירה תתברר ותוכרע.

התנועה לאיכות השלטון מבקשת לקיים דיון דחוף בעתירתה, נוכח מערכת הבחירות המתקרבת לסיומה והצורך להגן על שלטון החוק ועל טוהר המידות בשירות הציבורי, להשיב את אמונו של הציבור ברשויות השלטון ובנבחריו; אמון שלטענתה נפגע אנושות נוכח החשדות למעורבותה בפרשת השחיתות הציבורית האחרונה, ונוכח הצהרתה של ח"כ קירשנבאום כי תשמור על זכות השתיקה בחקירתה במשטרה, על אף החשדות הכבדים בהם היא נחשדת, ואשר נוגעים ללב ליבת עבודה הציבורית.

לעמדת התנועה, דווקא בשל תפקידה הרם של ח"כ קירשנבאום עליה להצהיר על שיתוף פעולה עם המשטרה ועם גופי החקירה. בכך תסיר מעליה את ענני החשדות, ותישיר עיניה אל ציבור בוחריה אשר הפקידו בידה את היקר להם מכול - את אמונם, ותמסור גרסתה. סירובה של ח"כ קירשנבאום לשתף פעולה עם גופי החקירה, בעודה מכהנת כסגנית שר בממשלת ישראל מהווה שלב נוסף במרוץ אל השבר הגדול ואל אבדן האמון המוחלט של הציבור בנבחריו.

כמו כן, נטען כי סירובם של שר הפנים, ראש הממשלה וממשלת ישראל להפעיל סמכותם על פי חוק ולהעבירה מתפקידה מהווה חריגה בוטה מסמכותם.

"אנו נמצאים בימים שבטרם מערכת בחירות, מהחשובות שידעה מדינת ישראל", נטען בעתירה. "דווקא בימים אלו, על בית המשפט הנכבד להשיב לעם מעט שאר רוח, ולהעניק לבוחר את התחושה כי בעודו עומד בפני התיבה, ידע כי לפתק אותו הוא משלשל משמעות. כי האדם אותו הוא שולח לשרת את האינטרס הציבורי, ידע ביום מן הימים להישיר אליו מבט, ולהסביר את הדרוש הסבר".

 

בג"ץ 990/15

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:50
קומיט וכל טופס במתנה