שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > ראש ממ"י לשעבר ירצה עבודות שירות בגין השמטת הכנסות מדו"ח מס הכנסה

חדשות

ראש ממ"י לשעבר ירצה עבודות שירות בגין השמטת הכנסות מדו"ח מס הכנסה, צילום: צילום: istock
ראש ממ"י לשעבר ירצה עבודות שירות בגין השמטת הכנסות מדו"ח מס הכנסה
08/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

עו"ד אבי דרכסלר, ראש מנהל מקרקעי ישראל לשעבר, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של השמטת הכנסה מדו"ח שערך ללא הצדק סביר. ביהמ"ש: יש משמעות לחומרה להיותו של הנאשם עו"ד ותיק ומנוסה, שהציפייה הסבירה ממנו היא להקפיד על קלה כחמורה ועל מילוי דקדקני של הוראות החוק

חמישה חודשי עבודות שירות וקנס של 80 אלף שקל נגזרו היום (א', 8.2) על עו"ד אבי דרכסלר, ראש מנהל מקרקעי ישראל לשעבר. עוה"ד דרכסלר הודה והורשע, במסגרת הסדר טיעון, בשתי עבירות של השמטת הכנסה מדו"ח שערך ללא הצדק סביר, עבירות על סעיף 217 לפקודת מס הכנסה. כתב האישום כולל שני אישומים: באישום הראשון, הנוגע לשנת המס 2007, הורשע דרכסלר בכך שלא רשם בספריו תקבול בסך 495 אלף שקל וכן מע"מ, שהתקבל כתשלום אחרון מבין ארבעה, שהיוו ביחד שכר טרחה בגין עסקה בין חברה הולנדית שהייתה בעלת בנק ברומניה לבין בנק לאומי. בהתאמה, בדו"ח שהוא הגיש על הכנסותיו לשנת 2007, השמיט הכנסה בסך זה. השמטת ההכנסה שיוחסה לדרכסלר בכתב האישום היא בשוגג, ללא הצדק סביר.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

באישום השני, הנוגע לשנת 2008, הורשע עו"ד דרכסלר בכך שהוא ויועץ המס שלו השמיטו מהדו"ח של הנאשם לשנת 2008 הכנסה בסך 279,861 שקל, שהתקבלה אצלו כשכר טרחה בגין עסקת נדל"ן, כשהוא היה זכאי למחצית משכר הטרחה הכולל ששולם. ההכנסה אמנם נרשמה בספרי הנאשם, ואף בדו"ח שהוגש, אלא שנוכתה ממנה המחצית האחרת של שכר הטרחה ששולמה לאחרים כהוצאה, באופן שאיפס את ההכנסה ולא הותיר הכנסה חייבת בגין אותה עסקה. השמטת ההכנסה שיוחסה לדרכסלר באישום השני היא בשוגג, ללא הצדק סביר.

סנגוריו של דרכסלר טענו, בין השאר, להגנתו בהתבסס על צבר הנסיבות האישיות, ובהן לקיחת האחריות המיידית, חשיפת פרטי האישום השני, הסרת מחדלים מלאה, פגיעה קשה בנאשם מחמת תפקידו הציבורי בעבר ומעמדו הציבורי, תרומתו של דרכסלר לחברה, היעדר העבר הפלילי וההשלכות על יכולת עיסוקו כעו"ד, כמו גם חלוף הזמן.

דרכסלר עצמו הביע צער עמוק על המעשים שנעשו בשוגג והוגדרו על ידו כמעידות טיפשיות. הוא עמד על ההשלכות הקשות של ההליך על חייו האישיים והמקצועיים.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, לימור מרגולין-יחידי, קבעה כי "תשלום מס אמת במועד חיוני לניהול המשק והכלכלה, ודיווח תקין באופן המשקף את כל ההכנסות, לרבות דיווח מדויק של ההכנסות החייבות בתשלום מס, הוא חיוני לקיומה של השיטה כולה. אי קיום עקרונות היסוד של דיווח מלא ומדויק ותשלום מס, פוגע באינטרס הציבורי הקולקטיבי, בקופה הציבורית, באמון הציבור בשלטון החוק, בעקרונות של יושר ושוויון ובכיסו של כל אזרח שומר חוק הנדרש לשאת בנטל מסים כבד יותר".

עוד קבעה השופטת מרגולין-יחידי כי "יש משמעות לחומרה למיהותו של הנאשם, עורך דין  ותיק ומנוסה, שעמד בעבר בראש מינהל מקרקעי ישראל, והציפיה הסבירה ממנו היא להקפדה על קלה כחמורה ועל מילוי דקדקני של הוראות החוק, תוך נקיטת אמצעים שיבטיחו שלא יקרו שגיאות וטעויות בשל היסח הדעת או מכל טעם אחר. יש משמעות לחומרה גם לסכום ההשמטה הנושק לחצי מיליון שקל, סכום שהוא אינו מבוטל, ולנזק שנגרם לקופת המדינה עקב אי-חיובו במועד במס כדין".

בית המשפט התחשב גם בכך שההליך הפלילי גבה וגובה מדרכסלר מחירים כבדים מבחינה ציבורית, שיש להם השלכה תעסוקתית ישירה ועקיפה. דרכסלר אינו מתפקד עוד כעורך דין משנת 2011, אך ככל שיבקש לחזור ולפעול כעורך דין יש לעובדה שהרשעתו מועברת לידיעת לשכת עורכי הדין השלכה פוטנציאלית על עיסוקו.

את התביעה ייצגה בהליך עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). בצוות ההגנה של דרכסלר הם עורכי הדין יעקב כהן, אייל רוזובסקי ואיילת בך.

 

ת"פ 53984-07-14

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:88
קומיט וכל טופס במתנה