שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נסגרו תיקי החקירות נגד ראשי לשכת עורכי הדין בחשד לשוחד והפרת אמונים

חדשות

נסגרו תיקי החקירות נגד ראשי לשכת עורכי הדין בחשד לשוחד והפרת אמונים, צילום: עו"ד אפי נוה. צילום: עידן מילמן
נסגרו תיקי החקירות נגד ראשי לשכת עורכי הדין בחשד לשוחד והפרת אמונים
08/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, ויו"ר ועד מחוז תל אביב, עו"ד אפי נוה, נחקרו בחשד שנתנו ליו"ר סיעת הצעירים בלשכה, עו"ד רועי אברמוביץ זכות שימוש פרטי במתקני הלשכה בתמורה לתמיכתו הפוליטית בהם. התיק נגד ברזילי ואברמוביץ נסגר מחוסר אשמה, ואילו התיק נגד נוה נסגר מחוסר ראיות

נסגרו תיקי החקירות הפליליות נגד ראשי לשכת עורכי הדין בחשד לעבירות של שוחד והפרת אמונים. פרקליטת מחוז ירושלים (פלילי), נורית ליטמן, החליטה על דעת פרקליט המדינה, לסגור את תיקי החקירה נגד ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי; יו"ר ועד מחוז ת"א והמרכז, עו"ד אפרים נוה; ויו"ר סיעת הצעירים בלשכה, עו"ד רועי אברהמוביץ. התיק נגד עורכי הדין ברזילי ואברהמוביץ נסגר מחוסר אשמה ואילו התיק נגד עוה"ד נוה נסגר מחוסר ראיות.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

החקירה שהתנהלה ביחידת לה"ב 433 נסובה סביב תנאי שנקבע במסגרת הסכם קואליציוני שנחתם ביום 5.10.11 בין עוה"ד נוה וברזילי לבין עו"ד אברהמוביץ. על פי החשד, נתנו עוה"ד נוה וברזילי לעו"ד אברהמוביץ טובת הנאה אישית בכך שהעמידו לרשותו, לצרכיו הפרטיים, שירותי מזכירות וחדר בוועד מחוז תל אביב בתמורה לתמיכתו הפוליטית בהם ובפעולותיהם. ניסוחו של תנאי זה בהסכם ("יו"ר מחוז ת"א אפי נוה יעמיד לרשותו של רועי אברהמוביץ חדר אחד שישמש כמשרדו הפרטי והאישי של רועי אברהמוביץ") העלה חשד לעבירות של שוחד והפרת אמונים.

חשד נוסף שנבדק הוא שעו"ד נוה הגיש תצהירים כוזבים או תצהירים סותרים. האחד הוגש במסגרת עתירה שעניינה בקשת עו"ד אברהמוביץ לחייב את עו"ד נוה לאכוף את ההסכם לאחר שסולק מהחדר שהובטח לו (להלן: "תצהיר 1"), והאחר הוגש במסגרת עתירה לבג"ץ שעניינה בקשה לחייב את עו"ד נוה להתפטר מתפקידו בשל ההסכם (להלן: "תצהיר 2"). לפי החשד, בתצהיר 1 טען עו"ד נוה כי החדר הועבר לעו"ד אברהמוביץ לצרכיו האישיים ולא רק במסגרת תפקידיו הציבוריים, ואילו בתצהיר 2 טען נוה כי החדר ניתן לעו"ד אברהמוביץ לשימוש ציבורי בלבד.

כל העדים שהעידו בחקירה טענו כי כוונת כלל המעורבים היתה מתן שימוש בלעדי בחדר לעו"ד אברהמוביץ לצורך תפקידיו הציבוריים בלבד.

אשר לעוה"ד ברזילי ואברהמוביץ נכתב בהחלטת הסגירה כי "חומר הראיות המפורט לעיל העלה, כי בכל הנוגע לכוונתם של עו"ד ברזילי ועו"ד אברהמוביץ, אין ראיות המצביעות על כוונה למתן הטבות אישיות לעו"ד אברהמוביץ, כאלו שאין להן קשר עם תפקידו הציבורי במסגרת הלשכה, מלבד ניסוחו של סע' 7 להסכם, שיכול להתפרש בשני אופנים. חיזוק לגירסתם נמצא בכך שאין כל ראיה לכך שבפועל נעשה בחדר שימוש לצרכים פרטיים. לפיכך, החלטתי לסגור התיק נגדם בעילה של היעדר אשמה".

אשר לעו"ד נוה, נכתב בהחלטת הסגירה כי "תצהיר 1 עליו חתם עו"ד נוה מלמד לכאורה על כוונת עו"ד נוה להעניק את השימוש בחדר כטובת הנאה אישית לעו"ד אברהמוביץ באופן אסור. ראיה זו מתחזקת מנוסחו הבעייתי של סע' 7 להסכם. יחד עם זאת, עו"ד נוה הסביר את האמור בתצהיר 1, וטען כי חתם עליו כלאחר יד וללא התעמקות ולכן לא שם לב לכך שנטען בו שהחדר נועד לצרכים אישיים. הסבר זה קיבל חיזוק כלשהו בהודעות עורכי דינו. נוכח הסבר זה נראה כי אין די ראיות כדי לקבוע שהיתה לעו"ד נוה כוונה לתת טובת הנאה אישית לעו"ד אברהמוביץ', וגם אין די ראיות לכך שהתצהיר היה שקרי במכוון. לפיכך, החלטתי לסגור גם את התיק נגדו.

עם זאת, לא ניתן לומר שהחשד נגד עו"ד נוה הופרך. זאת, בעיקר מאחר שתצהיר 1 לימד לכאורה על כוונתו של עו"ד נוה בשעת המעשה, אף כי ניתן לפרש מעשיו גם בדרך אחרת, לאור מכלול הראיות. על אף הסבריו של עו"ד נוה לאמור בתצהיר 1, נראה כי הראיות בתיק עדיין מותירות ספק סביר לגבי חפותו, ולפיכך עילת הסגירה הנכונה בעניינו היא חוסר ראיות מספיקות".

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מסר בתגובה כי "אני שמח לבשר שלפני מספר דקות קיבלתי הודעה מפרקליטות מחוז ירושלים כי תיק החקירה במסגרתו נחקרתי השבוע אודות הסכם קואליציוני עליו חתמתי עם סיעת הצעירים נסגר כנגדי מחוסר אשמה. צר לי שגורמים פוליטיים ניסו לשרבב את שמי לחקירה. אני מודה לגורמי האכיפה שעשו עבודתם בצורה מקצועית ויעילה ביותר".

יו"ר ועד מחוז תל אביב, עו"ד אפי נוה, מסר בתגובה כי "לא היה לי ספק לרגע שזו תהיה תוצאת תלונת הכזב שהוגשה נגדי על ידי עבריין מורשע שהעמדתי לדין משמעתי במסגרת תפקידי כיו"ר ועדת האתיקה ואשר נדון לשלילת רישיון בין השאר בגין שליחת יד בכספי לקוחות, ואני מודה למשטרה והפרקליטות על הבירור המהיר של העניין. נגרמה לי עוגמת נפש רבה בפרשה זו אבל יצאתי ממנה מחוזק ונחוש עוד יותר והמסר ליריבי הפוליטיים, אשר שיתפו פעולה עם המתלונן העבריין, הינו שהדרך להתמודד עימי הינה בקלפי ולא בתחבולות ומזימות. ראוי שיבינו כי יש גבולות שאסור לחצות במסגרת יריבות פוליטית ועוד יותר ראוי שיפנימו כי יש לאפשר לציבור עורכי הדין לבחור את המועמד הראוי בעיניו להנהיג את לשכת עורכי הדין בארבע השנים הקרובות ויתמקדו בניהול מערכת בחירות עניינית, נקייה ומכובדת. בהזדמנות זו אני מבקש להודות לחברים הרבים שתמכו והאמינו בי לאורך כל הדרך".

 

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

עו"ד דורון ברזילי נחקר במשטרה בחשד שאפשר שימוש פרטי במשרדי לשכת עוה"ד

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:200
קומיט וכל טופס במתנה