שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > העליון החמיר בעונשו של אדם ששפך חומצה על נערה בת 16 בשל סירובה להינשא לו

חדשות

העליון החמיר בעונשו של אדם ששפך חומצה על נערה בת 16 בשל סירובה להינשא לו, צילום: צילום: Getty images Israel
העליון החמיר בעונשו של אדם ששפך חומצה על נערה בת 16 בשל סירובה להינשא לו
04/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ביהמ"ש קיבל את ערעור המדינה על קולת עונשו של גבר בן 50, שהתעלל בבת דודתו בת ה-16 וכמעט הביא למותה כששפך חומצה על פניה. שופטי העליון קיבלו את טענת הפרקליטות כי יש להחמיר את הענישה בעבירות אלימות חמורות, אך הוסיפו לעונשו שנתיים בלבד, והוא ירצה 11 שנות מאסר

בית המשפט העליון החמיר בעונשו של גבר כבן 50 שהתעלל נפשית בבת דודתו בת ה-16 וכמעט הביא למותה כששפך חומצה על פניה, רק משום שסירבה להינשא לו. בעקבות קבלת הערעור של המדינה, שהוגש כחלק ממדיניות הפרקליטות להביא להחמרת הענישה בעבירות אלימות חמורות, החמיר בית המשפט העליון את עונשו של הנאשם מ-9 ל-11 שנות מאסר בפועל, תוך שהוא מעלה את רף מתחמי הענישה בעבירות איומים וחבלה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

א' מנצרת הודה והורשע בכך שבמשך כשנה התעלל נפשית בבת דודתו ושכנתו, קטינה יתומה מאב בת 16, תוך שהוא מאיים עליה עם אחר כי יהרוג אותה וישרוף אותה בשל סירובה המתמשך להינשא לו. לאחר שאיומיו לא נשאו פרי ולאחר ששמע כי בכוונתה להתארס לאחר, הוא החליט לפגוע בה ולהשחית את פניה כדי "להענישה", ולהטביע בפניה אות קין שלא ניתן למחותו, אשר ימנע ממנה להתארס לאדם אחר מלבדו.

א' הוציא לפועל את תכניתו האכזרית כששפך חומצה לעבר פניה. בשלב ראשון היא נקלעה לסכנת חיים והורדמה למשך שבוע. גם לאחר שיצאה מכלל סכנה, נותרה הנערה עם נזקים פיזיים (עיוורון בעין אחת וראיה מטושטשת בשנייה) ונזקים נפשיים אשר הסיטו את חייה ממסלולם וילוו אותה למשך כל ימי חייה, כך שכוונותיו האכזריות של א' התממשו באופן מלא.

לא' עבר פלילי הכולל, בין היתר, מספר הרשעות בעבירות אלימות נגד בני משפחתו, האחרונה שבהן היתה תקיפה וגרימת חבלה של ממש באחיינו, אירוע שבגינו נשלח לשישה חודשי מאסר בפועל. בית המשפט המחוזי בנצרת דחה את דרישת הפרקליטות לגזור עליו 15 שנות מאסר, וגזר עליו תשע שנות מאסר.

בערעור שהגיש מנהל המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, עו"ד ג'ואי אש, נטען בין היתר כי עונשו של א' אינו הולם את מעשיו וכי חלק מהענישה הנוהגת כיום בעבירות אלימות חמורות, אין בה כדי להלום את חומרת המעשים ואת הפגיעה הקשה של עבירות האלימות ביחיד, בחברה כולה, ובערכים המוגנים על ידי עבירות אלו.

השופטים אליקים רובינשטיין, אסתר חיות וחנן מלצר דחו את ערעורו של א' על חומרת עונשו וקיבלו כאמור את ערעור המדינה על קולת העונש. "יש טעם בטענת המדינה באשר למתחמי הענישה, והמתחם בעבירת האיומים צריך בנסיבות להיות גבוה יותר, 4 עד 18 חודשי מאסר, ובעבירת החבלה – 6 עד 14 שנה", נקבע בפסק הדין. "אך גם בגדר המתחם שקבע בית המשפט קמא, סבורנו כי המקרה שלפנינו מצוי סמוך לרף הגבוה של המתחם. סדרת האיומים, תכנון שפיכת החומצה על פני המתלוננת וביצועה בקור רוח, הנזק הקשה שנגרם לה בעיניה ובמישור מראה פניה, ושבוודאי המעיט את סיכוייה במישור האישי והחברתי, עוגמת הנפש, הסבל והייסורים שהם מנת חלקה – ראויים לענישה מכבידה יותר. גם לעבירת האיומים – 'קדימון' למעשה הנורא – יש להידרש. כל שיקולי הענישה בכגון דא, למי שבשל תאווה לאישה צעירה ממנו בכשלושה וחצי עשורים, נכון היה לאמלל אותה – עומדים לחומרה, לבד מעצם ההודיה".

השופטים ציינו כי החמירו את עונשו ל-11 שנות מאסר בלבד, רק משום שערכאת הערעור אינה נוהגת למצות את הדין.

המדינה יוצגה בערעור על ידי עו"ד נעימה חנאווי מהמחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה.

על פרטי המורשע מוטל צו איסור פרסום.

 

ע"פ 8638/13

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:210
קומיט וכל טופס במתנה