שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > השופט בדימוס זאב המר מונה ליו"ר מותב ועדת האכיפה המינהלית ברשות ני"ע

חדשות

השופט בדימוס זאב המר מונה ליו"ר מותב ועדת האכיפה המינהלית ברשות ני"ע, צילום: השופט זאב המר. צילום: אתר בתי המשפט
השופט בדימוס זאב המר מונה ליו"ר מותב ועדת האכיפה המינהלית ברשות ני"ע
01/02/2015, עו"ד אורי ישראל פז

על פי מדיניות הרשות, יושבי ראש המותבים בוועדה לא ימונו מתוך סגל עובדי רשות ני"ע, במטרה ליצור חיץ ואי תלות בין תהליכי הבירור המנהלי וההעמדה לדין שנוקטת הרשות לבין ההליך המתקיים בפני ועדת האכיפה המינהלית. המר יחליף בתפקידו את השופט בדימוס יהושע גרוס, שסיים קדנציה של שלוש שנים

השופט המחוזי בדימוס זאב המר מונה ליו"ר מותב ועדת האכיפה המינהלית הפועלת ברשות לניירות ערך, במקומו של השופט המחוזי בדימוס יהושע גרוס שסיים קדנציה של שלוש שנים. מינוי זה הוא המשך ישיר להחלטת יו"ר הרשות לניירות ערך משנת 2011 למנות יושבי ראש מותבים לוועדת האכיפה המינהלית שאינם נמנים עם סגל עובדי הרשות הנוכחי ויכהנו בתפקיד זה בלבד, מבלי שהם נושאים בתפקיד נוסף ברשות. מהרשות נמסר כי מטרת מהלך זה הייתה ליצור חיץ ואי תלות בין תהליכי הבירור המנהלי וההעמדה לדין שנוקטת הרשות לבין ההליך המתקיים בפני ועדת האכיפה המינהלית וההכרעה בו המסורה לידי חברי הוועדה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

השופט בדימוס זאב המר כיהן כשופט בית המשפט המחוזי בתל אביב בין השנים 2010-1994, וכשופט בית משפט השלום בין השנים 1994-1981. במהלך כהונתו בבית המשפט המחוזי כיהן השופט המר בהרכב בראשות הנשיאה (כיום) דבורה ברלינר אשר דן בערעורים פליליים. במסגרת זו דן גם בערעורים על פסקי דין של בית המשפט השלום בתחום ניירות הערך. בין התיקים שנדונו בפניו היה תיק טל פודים שהורשע בגין עבירות של ביצוע הנעה בדרכי תרמית באינטרנט, תיק דן להולה שהורשע בעבירות הרצת מניות בבורסה, הערעור בתיק דיסקונט השקעות, שבו זוכו הנאשמים מחמת הספק מעבירות דיווח, (ולאחר מכן הורשעו בבית המשפט העליון) וכן הערעור בעניינו של רו"ח תירושי שזוכה מעבירת שימוש במידע פנים.

המר יצטרף לעבודת ועדת האכיפה המינהלית הפועלת מזה שלוש שנים, ויעמוד בראש מותבי הוועדה לצידה של השופטת (בדימוס) ברכה אופיר-תום, המכהנת מזה כשלוש שנים  כיושב ראש מותב בוועדת האכיפה, ולצידם של ארבעת חברי המותב שמונו על ידי שר המשפטים.

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, אמר כי "אני מודה לשופט בדימוס יהושע גרוס על תרומתו הרבה בעיצוב האכיפה המנהלית, והוא עשה זאת בדרכו בצניעות, עם הומור וידע מקצועי רב. אני סמוך ובטוח כי למינויו של השופט (בדימוס) זאב המר תהיה תרומה חשובה להתפתחות יישום ההליך המנהלי וניסיונו הרב כשופט יבוא לידי ביטוי בניהולו של ההליך וכן במתן החלטות שיתרמו לפיתוח תחום האכיפה המנהלית בדיני ניירות ערך".

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:56
קומיט וכל טופס במתנה