שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום: יזמי נדל"ן מואשמים בתיאום מרכז לרכישת קרקע מהסוכנות היהודית

חדשות

כתב אישום: יזמי נדל"ן מואשמים בתיאום מרכז לרכישת קרקע מהסוכנות היהודית, צילום: צילום: Getty images Israel
כתב אישום: יזמי נדל"ן מואשמים בתיאום מרכז לרכישת קרקע מהסוכנות היהודית
01/02/2015, ליאור שדמי שפיצר

בין הצדדים התגלע סכסוך בדבר התשלום שצריכה חברה אחת לשלם לשנייה תמורת התחייבותה שלא להתחרות במכרז לרכישת קרקע בירושלים. רשות ההגבלים העסקיים פתחה בחקירה בעקבות פסק הדין של ביהמ"ש המחוזי, אשר קבע כי מדובר בהסכם בלתי חוקי ועל כן בלתי אכיף

רשות ההגבלים העסקיים הגישה לבית המשפט המחוזי בירושלים כתבי אישום כנגד אנשי העסקים אהרון איינזברג, פסח אייזנבך ואברהם צינוירט ועורך הדין חיים נובוגרוצקי על תיאום מכרז בין יזמי נדל"ן שעסק ברכישת קרקע בירושלים מהסוכנות היהודית. הרשות הודיעה במסגרת כתבי האישום כי ישנה אפשרות שהתביעה תבקש להשית מאסר בפועל.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כתבי האישום מתייחסים לאירוע שבמרכזו תיאום מכרז בין שתי קבוצות של יזמי נדל"ן לרכישת קרקע בשכונת גאולה בירושלים, שעליו פעלה בין היתר ישיבת תלמוד תורה "המסורה". במאי 2007 יצאה חברת בת של הסוכנות היהודית בהליך התמחרות למכירת כשישה דונם בירושלים. על פי כתב האישום, החשד הוא כי בטרם החל המכרז, הסכימו הצדדים כי קבוצת צינוירט-אייזנבך תשלם 1.2 מיליון דולר לקבוצת אייזנברג, בתמורה לכך שקבוצת אייזנברג לא תתחרה במכרז ותדאג לכך שגם המתמודדים האחרים לא יתחרו בקבוצת צינוירט-אייזנבך.

עוד נטען כי לאחר שהצדדים הגיעו להסכמות הלא חוקיות הם פנו לעו"ד חיים נובוגרוצקי על מנת שזה יעלה אותן על הכתב. על פי כתבי האישום, ההסכם הלא חוקי היה מוסווה כ"פירוק שותפות", למרות שכלל לא התקיימה שותפות בין הצדדים, והצדדים התחייבו לשמור על ההסכמות בסודיות והסתירו את ההסכם המקורי במשרדו של עורך הדין. בסופו של יום, ובהתאם לתיאום, קבוצת צינוירט זכתה בקרקע תמורת סכום של כ-8.5 מיליון דולר.

 אייזנבך, צינוירט ואייזנברג מואשמים בעבירות של היותם צד להסדר כובל בנסיבות מחמירות. בנוסף מואשמים אייזנבך וצינוירט בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות. מלבד כתבי האישום שהוגשו, הגיעה הרשות להסדר טיעון עם המתווך בהסדר, דוד מינצברג. במסגרת הסדר הטיעון הוסכם על עונש של ארבעה חודשי עבודות שירות כנגד מינצברג וקנס של 50 אלף שקל.

חקירת הרשות נעשתה בשיתוף פעולה עם משטרת ישראל והחלה בעקבות פסק דינה של השופטת מיכל אגמון גונן בה"פ (ת"א) 1181-09 אברהם צינוירט נ' אייזנברג אהרון מה-31 באוקטובר 2010. פסק הדין ניתן לאחר שבין הצדדים התגלע סכסוך בדבר התשלום שקבוצת צינוירט הייתה אמורה להעביר לקבוצת אייזנברג. בית המשפט קבע כי מדובר בהסכם בלתי חוקי לתיאום מכרז ועל כן ההסכם הוא בלתי אכיף.

את כתבי האישום הגיש בשם הרשות עו"ד זיו יגאל.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

פרשת "תולעת ספרים": נעצרו שבעה חשודים בתיאום מכרזים של ספרי לימוד 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:117
קומיט וכל טופס במתנה