שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד דורון ברזילי נחקר במשטרה בחשד שאפשר שימוש פרטי במשרדי לשכת עוה"ד

חדשות

עו"ד דורון ברזילי נחקר במשטרה בחשד שאפשר שימוש פרטי במשרדי לשכת עוה"ד, צילום: עו"ד דורון ברזילי. צילום: יחסי ציבור
עו"ד דורון ברזילי נחקר במשטרה בחשד שאפשר שימוש פרטי במשרדי לשכת עוה"ד
29/01/2015, עו"ד אורי ישראל פז

ראש לשכת עורכי הדין נחקר אתמול בחשד למעורבות בחוזה שחתמו בכירים בלשכה עם עורך דין פרטי שעניינו שימוש פרטי במתקני הלשכה, וכן נחקר בעניין ההסכם הקואליציוני שנחתם עם סיעת הצעירים. בתחילת החודש חקרה יחידת להב 433 (יאח"ה) גם את עו"ד אפי נוה

 

ראש לשכת עורכי הדין עו"ד דורון ברזילי נחקר אתמול (ד', 28.1) באגף החקירות והמודיעין להב 433 (יאח"ה) בחשד למעורבות בפרשה שבה בכירים בלשכת עורכי הדין חשודים בכך שקידמו חתימת חוזה בינם לבין עורך דין פרטי שעניינו שימוש פרטי במשרד של הלשכה ובשירתי המשרד. עורך הדין ברזילי נחקר במשטרה גם בעניין ההסכם הקואליציוני שנחתם בזמנו עם סיעת הצעירים.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, מסר בתגובה על חקירתו במשטרה כי "כצפוי בעקבות חקירתו של עו"ד אפי נווה אודות ההסכם הקואליציוני שנחתם בינינו לבין סיעת הצעירים והצהרותיו הסותרות בתצהירים שהגיש בעניין השימוש בחדר במחוז, נתבקשתי למסור הבהרות בעניין מהות ההסכם הקואליציוני על השימוש בחדר האמור בלבד, כפי שהיה ידוע לי בזמן החתימה על ההסכם. אני סומך על מקצועיותה של המשטרה ונחישותה למיצוי החקירה ולחקר האמת".

בתחילת ינואר 2015, יחידת להב 433 (יאח"ה) חקרה באזהרה גם את עו"ד אפי נוה, יו"ר מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין, בחשד שחתם חוזה עם עורך דין לשימוש פרטי במשרד ובשירותי משרד במתקני הלשכה. על פי התלונה, במסגרת עתירות שהוגשו לבתי משפט בהקשר לאותו חוזה, מסר נוה תצהירים סותרים כביכול בנוגע לשימוש במשרד.

לאחר שנחקר במשך שעתיים, עוה"ד נוה מסר בתגובה כי "בעקבות תלונת כזב שהגיש נגדי עורך דין אשר מתוקף תפקידי הנוסף כיו"ר ועדת האתיקה של המחוז הייתי מעורב בהגשת שלושה כתבי אישום חמורים נגדו לבית הדין המשמעתי בגין עבירות חמורות, לרבות מעילה בכספי לקוחות ומתן שיקים ללא כיסוי. עורך הדין הורשע בשלושת כתבי האישום ונדון לעונשים כבדים ובכללם שלוש שנים שלילת רישיון בפועל. בעקבות סירובי להיכנע לאיומיו של עורך הדין הנ"ל ולבטל את ההליכים המשמעתיים שננקטו נגדו, הוא הגיש נגדי שתי עתירות מנהליות לבית המשפט המחוזי ושתי עתירות לבג"ץ, במסגרתן דרש את הדחתי מראשות ועדת האתיקה וראשות ועד המחוז, ועוד שורת סעדים".

נוה התייחס בתגובתו גם לעו"ד משה זינגל, שלטענתו התלונות של זינגל הן נקמה על פעילותו במסגרת תפקידיו: "ארבע העתירות נדחו על ידי בתי המשפט המחוזי והעליון, וכעת במסגרת מסע הרדיפה והנקמה שהוא מנהל נגדי הוא הגיש תלונת סרק במשטרה בגין הסכם קואליציוני שנערך בין ראש לשכת עורכי הדין דורון ברזילי לבין יו"ר סיעת הצעירים בלשכה. במסגרת אותו הסכם הוקצה ליו"ר הסיעה משרד במשרדי המחוז לצורך פעילותו הציבורית כסגן ראש לשכה ויו"ר ועדת עורכי דין צעירים".

עו"ד נוה ציין עוד כי "מי שניהל את המשא ומתן נשוא ההסכם היה ראש הלשכה דורון ברזילי, אשר חתם על ההסכם יחד עם יו"ר סיעת הצעירים, ואני הסכמתי לכבד אותו לאור שותפותי דאז עם ראש הלשכה. אני מבקש להדגיש כי הטענה נשוא התלונה לפיה יו"ר סיעת הצעירים עשה במשרד שימוש לצרכי משרדו הפרטי הינה טענת כזב משוללת כל יסוד. הדבר עמד גם בפני בית המשפט בהליך משפטי במסגרתו הגיש יו"ר סיעת הצעירים תצהיר מפורש בעניין זה, בית המשפט המחוזי ובג"צ דחו את עתירות המתלונן".

נוה סיים את תגובתו בהצהרה כי "אין לי כוונה להירתע או להיכנע לסחטנות ואיומים של עורכי דין הנאשמים בהליכים משמעתיים ומבזים ופוגעים בציבור עורכי הדין ובציבור בכלל. אני סמוך ובטוח כי משטרת ישראל תסיים את הבדיקה במהרה ותגיע לאותה מסקנה אליה הגיעו בתי המשפט השונים שדנו בעתירות המתלונן ודחו אותן".

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:101
קומיט וכל טופס במתנה