שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > מעצרים בפרשת הבנק השוויצרי: עו"ס בת 42 החזיקה מיליון דולר בחשבון בחו"ל

חדשות

מעצרים בפרשת הבנק השוויצרי: עו"ס בת 42 החזיקה מיליון דולר בחשבון בחו"ל, צילום: צילום: istock
מעצרים בפרשת הבנק השוויצרי: עו"ס בת 42 החזיקה מיליון דולר בחשבון בחו"ל
29/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

במהלך חיפוש שנערך בביתה של החשודה, נתגלו ונתפסו גם מסמכים הקושרים אותה לקבלת כספים בהיקף של מאות אלפי דולרים מנאמנויות הרשומות במדינות הידועות כמקלטי מס – וואדוז ופנמה, לחשבונות בנק בחו"ל שנוהלו על שמה. שני חשודים נוספים נעצרו בחשד שניהלו חשבונות לא מדווחים בבנק UBS בשוויץ

 

שופט בית משפט השלום בחיפה ערן קוטון אישר אתמול את בקשת משרד חקירות מס הכנסה חיפה והצפון להאריך בשנית את מעצרה של חשודה נוספת בפרשת הבנק השווייצרי – עינת ארדמן רט, עובדת סוציאלית בת 42 מחולון, שנעצרה בחשד כי ניהלה חשבונות בנק לא מדווחים בהיקף של כמיליון דולר, אותם החזיקה בלפחות שלושה חשבונות בנק זרים נפרדים שנוהלו בסניפים השוויצרים של הבנקים UBS ו-Julius Bar וכן בחשבון בארה"ב המתנהל ב-Bank of America.

 במהלך חיפוש שנערך בביתה של החשודה, נתגלו ונתפסו גם מסמכים הקושרים אותה לקבלת כספים בהיקף של מאות אלפי דולרים מנאמנויות הרשומות במדינות הידועות כמקלטי מס – וואדוז ופנמה, לחשבונות בנק בחו"ל שנוהלו על שמה  גם בעלה, גיא ארדמן, נחקר בחשד כי השמיט הכנסות ולא דיווח על חשבון בנק המתנהל ב-Bank of America, ולאחר שהודה, שוחרר אתמול בערבות בבית המשפט.

ארדמן רט נעצרה לפני מספר ימים כחלק מחקירה בפרשייה מסועפת לחשיפת אזרחים ישראלים המחזיקים בחשבונות בנק ונדל"ן בחו"ל, עליהם לא דיווחו לרשות המסים, במטרה לחמוק מתשלום מס בהיקפים של מאות מיליוני דולרים. שמה של ארדמן רט נמצא ברישומיו של הבנקאי הישראלי רוני אליאס מבנק UBS שבשוויץ, שנעצר לפני כחצי שנה בחשד שסייע לאזרחים ישראלים להסתיר את עקבותיהם בניהול חשבונות סודיים אלו.

בבקשה להארכת מעצרה שהוגשה לבית המשפט מצוין כי ארדמן רט פעלה להסתיר ולטשטש את הקשר שלה הן לנאמנויות במקלטי המס והן לחשבונות הבנק בחו"ל, וכן כי נמנעה מלתת הסבר לממצאים שנתגלו ובחרה לשמור על זכות השתיקה בחקירתה הראשונית. מעצרה הוארך ביום נוסף ובהמשך היא תשוחרר תוך הפקדת ערבויות של 450 אלף שקל למעצר בית מלא, על מנת למנוע אפשרות של שיבוש ראיות ותיאום גרסאות עם מעורבים אחרים.

אתמול נעצרו ושוחררו בערבות שני חשודים נוספים בפרשת הבנק השווייצרי: יוליאן יואל גרוסברג, תושב אבן יהודה בן 69, בעליה ומנהלה של חברת "אלרם הנדסה וטכנולוגיות", ויוסף בית יוסף, תושב תל אביב בן 54 העוסק בתיווך נדל"ן ובבניית אתרי אינטרנט. השניים חשודים כי החזיקו כחצי מיליון דולר כל אחד בחשבון בלתי מדווח בבנק UBS בשוויץ, וכי נהגו להיפגש בחשאי עם הבנקאי רוני אליאס במלון פאר בתל אביב על מנת לקבל מידע ולהעביר הוראות לניהול חשבונו, במטרה להסתיר את היותם בעלי חשבון בבנק. לגרוסברג קיים חשבון בנק נוסף בלתי מדווח, המתנהל בארה"ב. בכך עלה מספר הנחקרים בפרשה זו ל-32.

 

לקריאה נוספת, ראו:

הותר לפרסום: אלפי ישראלים מנהלים חשבונות לא מדווחים בבנקים בשוויץ 

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:104
קומיט וכל טופס במתנה