שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > רואה חשבון בבנק הדואר חשוד בהעלמת הכנסות מכתיבת עבודות סמינריוניות

חדשות

רואה חשבון בבנק הדואר חשוד בהעלמת הכנסות מכתיבת עבודות סמינריוניות, צילום: צילום: istock
רואה חשבון בבנק הדואר חשוד בהעלמת הכנסות מכתיבת עבודות סמינריוניות
28/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

חקירה סמויה שבדקה את חשבון הבנק של החשוד, בן 52 מגבעת שמואל, גילתה הפקדות של למעלה מ-2 מיליון שקל, על פני 6 שנים. מחקירתו עלה כי הוא רשם בחברה שבניהולו משכורת פיקטיבית למישהו ש"היה צריך תלוש", וכן רשם משכורת לבתו כדי שתהיה לו גם הוצאה מוכרת בחברה

שכיר בבנק הדואר, החשוד כי במשך יותר מעשרים שנה העלים את הכנסותיו מכתיבת עבודות סמינריוניות, נעצר אתמול ושוחרר בתנאים מגבילים על ידי השופט ירון גת מבית משפט השלום בתל אביב. החשוד, יורם דב צולשין, בן 52 מגבעת שמואל, הוא בעל רישיון לראיית חשבון, העובד בבנק הדואר בירושלים בתפקיד פיקוח בנקאי.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

משרד חקירות מס הכנסה תל אביב פתח לאחרונה בחקירה נגד מספר אנשים הכותבים עבודות אקדמיות לסטודנטים תמורת תשלום ולא מדווחים על הכספים הללו לרשות המסים. בעקבות מידע שהתקבל בעניינו של צולשין נפתחה חקירה סמויה שניתחה את חשבונות הבנק שלו, במהלכה נמצאו הפקדות והעברות בנקאיות רבות בסכום של למעלה מ-2 מיליון שקל במהלך שש שנים מאז 2008. על פי החשד, מקור הכספים הללו בתשלומי סטודנטים בעבור כתיבת עבודות סמינריוניות בשבילם.

 עם המעבר לחקירה גלויה, נחקר החשוד וקשר עצמו למיוחס לו. כשנשאל מדוע לא דיווח על ההכנסות ואף חלק מהכספים הופקדו בחשבון הבנק של אביו, השיב: "יצר הרע גבר עליי". עוד עלה בחקירתו כי צולשין רשם בחברת זברה שבניהולו משכורת פיקטיבית כהוצאה למישהו ש"היה צריך תלוש", כדבריו. החשוד אף רשם משכורת לבתו, הגם שלא עבדה בחברה ובפועל מדובר היה בכספים שנתן לה כאביה דוגמת תשלום שכר לימוד. "רציתי לקרוא לזה משכורת וככה תהיה לי גם הוצאה מוכרת בחברה", הסביר לחוקרים.      

בית משפט השלום בתל אביב הורה על שחרורו של צולשין בערובה בכלל זה הפקדת ערבות אישית בסך מיליון שקל, ערבות צד ג' בסך 200 אלף שקל, הפקדת מזומן או ערבות בנקאית בסך 20 אלף שקל ואיסור יציאה מהארץ ל-180 יום. 

לפני כשלושה חודשים נחקר חשוד נוסף, שבית המשפט הורה על איסור פרסום שמו, בחשד להעלמת הכנסות מכתיבת עבודות אקדמיות בהיקף של 1.5 מיליון שקל.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נגזר דינו של יו"ר הפועל נצרת לשעבר שהורשע בהוצאת משכורות פיקטיביות לשחקנים

 

רו"ח סייע ללקוח לבצע עבירות בהיקף של מאות מיליוני שקלים ולהשמיד ראיות

 

שנה וחצי מאסר לשיפוצניק שלא שילם מע"מ והוציא חשבוניות פיקטיביות

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:57
קומיט וכל טופס במתנה