שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נימוקי ועדת השחרורים: הנתק מאולמרט שולל את החשש שזקן תחזור על המעשים

חדשות

נימוקי ועדת השחרורים: הנתק מאולמרט שולל את החשש שזקן תחזור על המעשים, צילום: שולה זקן. צילום: בוצ'צ'ו
נימוקי ועדת השחרורים: הנתק מאולמרט שולל את החשש שזקן תחזור על המעשים
27/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

ועדת השחרורים שהורתה על שחרורה של שולה זקן מהכלא בתום תקופת שני שליש ממאסרה קיבלה את טענת הסנגור כי לא מדובר באסירה בעלת נורמות עברייניות, וכי את הכוח שאפשר לה את ביצוע העבירות היא ינקה מאותה אישיות ציבורית שאליה היתה סמוכה ושאותה העריצה

"האסירה הביעה חרטה כנה על מעשיה. שוכנענו כי העבירות שהיא היתה מעורבת בהן נבעו מהקרבה שהיתה לה עם ראש הממשלה בעבר... כיום היא מנותקת מהקרבה הזו ויש לנו יסוד סביר להניח ששוב לא תחזור לבצע עבירות בנושא המרמה. אנו גם סבורים שהאסירה איננה בעלת נורמות עברייניות אלא נקלעה למצב זה עקב הנסיבות המיוחדות של נאמנות ללא סייג לאדם מאוד חזק בציבוריות הישראלית, הוא ראש הממשלה מר אהוד אולמרט". כך קבעה ועדת השחרורים בהחלטתה לשחרר את שולה זקן ממאסר בתום תקופת שני שליש ממאסרה.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

זקן הורשעה על פי הודאתה בעבירות של לקיחת שוחד ואיסור הלבנת הון, ובית המשפט המחוזי בתל אביב גזר עליה עונש מאסר בפועל של 11 חודשים (בניכוי 8 ימים), וכן מאסר על תנאי, קנס כספי וחילוט של כסף ורכוש. העונש המופחת הוטל על זקן במסגרת הסדר טיעון, בתמורה לשיתוף הפעולה שלה, ובכלל זה מסירת הקלטות ששימשו נגד אולמרט. ועדת השחרורים ציינה כי זקן, ששימשה ראש לשכתו של אולמרט ועוזרתו הנאמנה לאורך שנים רבות, עשתה כל אשר לאל ידה לטובת האיש שאותו שירתה, העריצה ופעלה כאשת סודו וכזרועו הארוכה בתפקידיו הציבוריים.

סנגורה של זקן טען בדיון כי זקן אינה בעלת נורמות עברייניות, וכי את הכוח שאפשר לה לעבור את העבירות שבהן הורשעה היא ינקה מאותה אישיות ציבורית שאליה היתה סמוכה. "כיום היא מנותקת מאותו גורם ציבורי ויש ביניהם נתק מוחלט ודם רע זורם בעורקיהם. בריחוק הזה, אין לה יכולת מעשית לעבור שוב עבירות מהסוג הנ"ל", טען הסנגור, עו"ד עופר ברטל.

עו"ד ברטל ציין כי מדו"ח גורמי הטיפול בכלא עולה כי התנהגותה של זקן במהלך תקופת מאסרה היתה תקינה, היא היתה בסס חופשות והשתתפה בקורסים. אמנם, הוא ציין, היא לא השתתפה בקבוצת טיפול בעברייני מרמה, אולם זאת משום שקבוצה כזו לא נפתחה בתקופת שהותה הקצרה של זקן בכלא.

זקן עצמה הביעה חרטה כנה על מעשיה, והוסיפה כי לאורך תקופה של עשרות שנים היא היתה במרכז העשייה ולפתחה הגיעו הרבה פיתויים, ובכל אלה היא הצליחה לרסן את עצמה, למעט המקרה נשוא ישיבתה בכלא.

בא-כוח היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד גנית גדות כרמי, ציינה כי זקן שוהה באגף שהוא נקי מסמים, לומדת בכיתת יהדות ונמצאת בקשר תמיכתי ומעקבי עם העובדת הסוציאלית, משתתפת בפרויקט אימהות וילדים ובקבוצה טיפולית המלווה את הפרויקט. בנסיבות אלה, והואיל ומדובר בעדת מדינה, סברה עו"ד גדות כרמי כי אין לומר שהאינטרס הציבורי ייפגע אם זקן תשוחרר בתום תקופת שני שליש ממאסרה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

השופט רוזן קיבל את הסדר הטיעון עם שולה זקן והטיל עליה 11 חודשי מאסר

 

תיק טלנסקי נפתח מחדש – המחוזי יבחן את הקלטות והיומן שמסרה שולה זקן 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:64
קומיט וכל טופס במתנה