שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > כתב אישום נגד עו"ד ברק כהן מת"א בגין העלבת עובד ציבור בפיסבוק וביוטיוב

חדשות

כתב אישום נגד עו"ד ברק כהן מת"א בגין העלבת עובד ציבור בפיסבוק וביוטיוב, צילום: צילום: istock
כתב אישום נגד עו"ד ברק כהן מת"א בגין העלבת עובד ציבור בפיסבוק וביוטיוב
26/01/2015, עו"ד אורי ישראל פז

עורך דין תקף בפייסבוק את השוטר אלון חמדני, רכז המודיעין במשטרת ירושלים, ופרסם ביוטיוב שיר שכתב הכולל עלבונות שונים כלפיו. באגודה לזכויות האזרח התרעמו על כתב האישום וקראו לביטולו: "מדובר במהלך שערורייתי, המשקף מגמה מדאיגה של שימוש גובר בעבירה שצריכה להימחק מספר החוקים"

כתב אישום הוגש אתמול (א', 25.1) לבית משפט השלום בירושלים נגד עו"ד ברק כהן, בן 37 מתל אביב, בגין העלבת עובד ציבור והפרעה לשוטר בשעת מילוי תפקידו, בעקבות פרסומים בפייסבוק והעלאת סרטונים ליוטיוב בגנותו של השוטר אלון חמדני.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

מכתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים, באמצעות עו"ד אביעד דוויק, עולה כי בכמה מהפרסומים בגנותו של חמדני הטיח בו עו"ד כהן עלבונות שונים. ביוני 2013 כתב עו"ד ברק כהן בפייסבוק כי חמדני הוא אחד משלושה רכזי מודיעין "המנציחים את משטר הדיכוי ופועלים נגד האדם בישראל", כי "הוא לא מתקשר מכוח סמכות שיש לו, אלא מכוח "שיטת מצליח" וכי הוא "כמו חולדה המכרסמת בחול".

כן כתב עו"ד כהן: "רכזי מודיעין יקרים. אנחנו לא רואים אתכם ממטר. אתם לנצח תסתכלו במראה ותביטו בדמויות שתרמו להנצחת הדיכוי. כאשר יביטו בכם הילדים שלכם, הם יראו צללים של בני אדם. כאלה שבחסות החשיכה וסמכות הדיכוי – עשו רק רע". באותו פוסט הוא גם כתב את מספר הטלפון האישי של חמדני, תוך שהוא כותב שלא לענות לטלפונים ממספר זה.

בהמשך העלה עו"ד ברק כהן תמונה של חמדני לפייסבוק, תוך שהוא כותב לידה, בין היתר: "להפצה – בבקשה: זהו אלון חמדני, רכז המודיעין במשטרת ירושלים.. אוהדי ביתר ירושלים אכלו ממנו דיכוי ועכשיו פעילי מחאה נוספים... הפצה שתעביר למר חמדני את המסר הבא: הנך משרת משטר דיכוי. משטר של חמדנים. אתה פועל נגד בני האדם שחיים בארץ הזאת".

בספטמבר 2013 כתב עוה"ד כהן בפייסבוק, בין היתר: "אלון חמדני, הידוע בכינויו העממי, 'השוטר שעובד כמלשן', שבוע טוב... ברור שלא כדאי שאני ואוהדי ביתר נהיה בקשר. השאלה למי זה לא כדאי? למשטרה החלאה שאתה משרת נגד האזרחים? לה זה לא כדאי. גם לא כדאי שיהיה קשר ביני לבין הבדואים שהמשטרה האכזרית שאתה משרת הולכת לגרש. לא כדאי שיהיה גם קשר ביני לבין חרדים ירושלמים שהמשטרה הבזויה שאתה העבד שלה מתעללת ומכה בהם ללא רחם. באמת לא כדאי שיהיה קשר בין הקבוצות והקהילות השונות, שהמשטרה הדיקטטורית שאתה מייצג מתעללת בהם... חתיכת כלב בן כלב".

ביוני 2014 העלה עו"ד ברק כהן לפייסבוק סרטון ובו הוא שר: "נחש ירוק עיניים מסתובב ברחובות אוסף ומתנכל אוכל את הבריות. בלי מדים ובלי חוקים ובלי שום אלוהים מכה ללא רחם בכל הילדים. חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר, חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר. נחש ירוק עיניים הפך נחש נרדף כבר לא סוכן סמוי בכל העיר נשרף. חמדני רק שכח בקורס למלשינים הצדק לא יברח לא יסתיר פנים. חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר, חמדני שוטר זוטר רכז מידע למען המשטר".

בהמשך הוא דאג כי יוכן סרטון אנימציה לשיר הזה והעלה אותו ליוטיוב. נכון למועד הגשת כתב האישום צפו בסרטון זה 14,525 אנשים, והסרטון קיבל 266 לייקים.

לטענת הפרקליטות, הפרסומים הללו גרמו לבהלה ודאגה בקרב בני משפחתו של חמדני, וכן גרמו לכך שאנשים שונים פנו לחמדני בהזדמנויות שונות בהקשר לפרסומים אלו. עד כי הוחלט במשטרה על סיווגו של חמדני כ"שוטר מאוים", והגבירו את האבטחה סביבו וסביב משפחתו. בנוסף לכך, פרסומים אלו גרמו לפגיעה בעבודתו והוא נאלץ לעבור לתפקיד אחר במסגרת עבודתו במשטרה.

הפרקליטות טוענת כי במעשיו אלה העליב עו"ד ברק כהן בתנועות, במילים או במעשים עובד ציבור כשהוא ממלא תפקידו או בנוגע למילוי תפקידו וכן עשה מעשים בכוונה להפריע לשוטר כשהוא ממלא תפקידו כחוק או להכשילו בכך.

באגודה לזכויות האזרח התרעמו אמש על כתב האישום נגד עו"ד ברק כהן וקראו לביטולו, וכך גם לגבי האיסור הפלילי על "העלבת עובד ציבור". עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח מסר כי "מדובר במהלך שערורייתי, המשקף מגמה מדאיגה של שימוש גובר בעבירה שצריכה להימחק מספר החוקים. בהדרגה, ואף אולי מבלי משים, עבירה זו הפכה לכלי נוח בידי הרשויות להשתקת ביקורת על עובדי ציבור. השלטון מחזיק בסמכויות ועוצמה מרחיקות לכת, ואסור לנו להגיע למצב שאזרחים יחששו לבקר אותם. זכותו הבסיסית של אזרח בחברה חופשית לגבש דעה עצמאית לגבי התנהלותם של בעלי שררה, לאחר שנחשף למלוא הדעות והעמדות בעניין, אמורה להיות מובנת מאליה. דיון חופשי, חיוני ובועט לגבי התנהלותם של עובדי ציבור לא רק שאינו פוגע בתקינות תפקודה של המערכת השלטונית, אלא מהווה תנאי יסודי לשמירתו".

עוה"ד פינצ'וק הוסיף כי "חברה דמוקרטית יכולה וחייבת להכיל פרסומים כמו אלה של עו"ד כהן. הגיעה העת לבטל את העברה המעליבה של העלבת עובד ציבור".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

הורשע בהעלבת עובד ציבור כותב מאמר שייחס לרבצ"ר שותפות לרצח ולגילוי עריות

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:58
קומיט וכל טופס במתנה