שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > גירושים וירטואליים: ביה"ד הרבני אישר לבני זוג להתגרש באמצעות הסקייפ

חדשות

גירושים וירטואליים: ביה"ד הרבני אישר לבני זוג להתגרש באמצעות הסקייפ, צילום: צילום: Getty images Israel
גירושים וירטואליים: ביה"ד הרבני אישר לבני זוג להתגרש באמצעות הסקייפ
25/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

בני הזוג שהכירו באינטרנט נישאו ועברו להתגורר בארה"ב. כשהאישה ביקשה לחזור לארץ, פנו השניים להליך גישור שהתקיים בסדרה של שיחות ועידה בסקייפ, מבלי שנאלצו להיפגש אפילו פעם אחת. הסכם הגירושין הוגש לביה"ד הרבני בנתניה, שאישר אותו באמצעות הסקייפ

בני זוג שהכירו באמצעות אתר הכרויות באינטרנט החליטו להתגרש לאחר מספר שנות נישואים, שבמהלכן היגרו לארה"ב והביאו לעולם שני ילדים. הם פנו להליך גישור אצל עו"ד אמיר זבולון, שהציע להם להמיר את מדרגות הרבנות ואולמות בתי הדין במקלדת ומסך –  הליך הגישור נעשה באמצעות תוכנת הסקייפ, במשך חמש שיחות ועידה, אשר בסופן נחתם בארה"ב הסכם גירושין בין הצדדים, מבלי שבני הזוג נאלצו להיפגש אפילו פעם אחת.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

הליך הגישור שעברו השניים נפרש על פני חמש פגישות, שכל אחת מהן ארכה מספר שעות. בסופו של ההליך, ניסח עבורם עורך הדין הסכם גירושין שנערך ונחתם בארה"ב, לפיו האישה והילדים יחזרו להתגורר בישראל, בעוד שהאב יישאר בארה"ב. עוד נקבע כי שני ההורים יקיימו משמורת משותפת על הילדים, כך שבזמן הלימודים הילדים ישהו עם אמם בישראל ובחופשים ישהו עם אביהם בארה"ב. האב יממן עבורם את כרטיסי הטיסה, וכאשר ישהה בישראל יבלה עמם זמן רב, בתיאום עם האם. עוד הוסכם כי האישה תוותר על כתובתה עם קבלת הגט.

השניים התכוונו לטוס לישראל לצורך הגירושין, אולם התברר להם כי אם הבעל יעזוב את ארה"ב, ייאסר עליו לשוב. לדברי עו"ד זבולון, בצפון אמריקה קיימת שלוחה של הרבנות, כך שניתן היה להפקיד את הסכם הגירושין שם ולקבל את הגט בחו"ל.

ההסכם שנוסח במהלך שיחות הוועידה בסקייפ הוגש לבית הדין הרבני האזורי בנתניה, אשר קיבל את בקשת הצדדים להתגרש באמצעות שיחת ועידה בסקייפ. הרב שלמה שפירא פסק מועד לסידור גט בין הצדדים עוד לאותו היום, וכן אישר את הסכם הגירושים בין השניים, שנחתם על ידי עו"ד זבולון.

"הטכנולוגיה משפיעה לא רק על האופן שבו אנחנו מכירים את בני הזוג שלנו, אלא גם על האופן שבו אנחנו מתגרשים מהם", אומר עו"ד זבולון. "יותר ויותר זוגות מתגרשים באמצעות תוכנות צ'ט כגון סקייפ, וההליך אף קיבל הכרה מבית הדין הרבני. מדובר בתופעה הולכת וגדלה, במיוחד לאור הקלות שבגירושים וירטואליים".

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:31
קומיט וכל טופס במתנה