שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > הלשכה תובעת חברות גבייה בגין מתן שירותים משפטיים שיוחדו לעורכי דין

חדשות

הלשכה תובעת חברות גבייה בגין מתן שירותים משפטיים שיוחדו לעורכי דין , צילום: צילום: Getty images Israel
הלשכה תובעת חברות גבייה בגין מתן שירותים משפטיים שיוחדו לעורכי דין
21/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

לשכת עוה"ד הגישה תביעה נגד החברות אדלר עמית ו.ש.י שירותים משפטיים בגין מתן שירותי גבייה בהוצל"פ לנושים בעלי "חובות אבודים" וכן סיוע משפטי לחייבים. בתחילת השבוע הורה ביהמ"ש לפרק את "התנועה למען עתיד ילדינו", בעקבות תלונות על שירותים משפטיים שנותן מנכ"ל העמותה בתחום המעמד האישי, הכוללים ניסוח מסמכים וניהול מו"מ

לשכת עורכי הדין תובעת את חברות הגבייה אדלר עמית וש.י. שירותים משפטיים ובעלי מניות נוספים, בגין חשדות למתן שירותים משפטיים בתחום הגבייה וההוצאה לפועל והסגת גבול מקצוע עריכת הדין. לטענת הלשכה, החברות מסיגות את גבול המקצוע בכך שהן מציעות סיוע משפטי ללקוחותיהן, ובתוך כך מעניקות שירותי גבייה באמצעות ההוצאה לפועל לנושים בעלי "חובות אבודים", וכן מציעות סיוע משפטי לחייבים. בין היתר, טוענת הלשכה, החברה מנהלת משא ומתן עם החייב עבור הנושה, במטרה לגבש צו תשלומים שיסדיר את גובה החוב שישולם בפועל ואת האופן שבו ישלם החייב לנושה את הסכום המוסכם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

עוד נטען בתביעה כי החברות פותחות עבור הזוכה תיק הוצאה לפועל נגב החייב ופועלות במסגרת תיק ההוצאה לפועל לשם גביית החוב. החברות מעניקות ללקוחותיהן ייעוץ משפטי כיצד לפעול במקרים שונים, וכן מפעילות אתר אינטרנט הכולל הסבר מפורט אודות ההליכים שניתן לנקוט בלשכות ההוצאה לפועל. כמו כן, מוצע ללקוחות סיוע בגביית חובות ובפתיחת תיק הוצאה לפעול, תמורת אחוזים מהסכום שייגבה. הנתבעים מציגים את עצמם כמומחים בגביית חובות במגזר הערבי, וטוענים לאחוזי הצלחה גבוהים תמורת שירותיהם גובים הנתבעים אחוזים מתוך סכום הגבייה.

לטענת הלשכה, שיטת העבודה של החברות והנתבעים כוללת ניסיון ליצור קשר עם החייב במטרה להגיע איתו להסדר, ואם הדבר אינו צולח, פותחים הנתבעים תיק הוצאה לפועל עבור הלקוח ופועלים לגביית החוב. לצורך כך חותמים הלקוחות על מסמך ייפוי כוח עבור הנתבעים ובמידת הצורך במקרה בו נדרשת חתימה של עורך דין נעזרים הנתבעים בעורכי דין העובדים עימם ועבורם.

את ההליכים יזמה ועדת הגנת המקצוע בלשכה, בראשות עו"ד גד שילר, והתביעה הוגשה באמצעות באי כוחה של הלשכה, עוה"ד אסף פוזנר, אתי ליבמן-עפאים וגלעד לסר ממשרד כהן, וילצ'יק קמחי ושות'.

בתחילת השבוע הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב לפרק את עמותת "התנועה למען עתיד ילדינו", בין היתר משום שזו הסיגה בין היתר את גבול מקצוע עריכת הדין ועסקה בפעילויות שיוחדו לעורכי דין בלבד. העמותה ששמה לעצמה למטרה להיאבק בניכור ההורים של ילדי הגירושין, לקבל הכרה בינלאומית באו"ם במאבק האבות והגברים ולבטל את חזקת הגיל הרך, לא הגישה תגובה לבקשת הפירוק ולא התייצבה לדיון.

הבקשה לפירוק העמותה הוגשה על ידי רשם העמותות, בשיתוף עם הוועדה להגנת המקצוע בלשכת עורכי הדין, בעקבות תלונות על שירותים משפטיים שנותן מנכ"ל העמותה בתחום המעמד האישי, הכוללים ניסוח מסמכים משפטיים וניהול משא ומתן משפטי. הבקשה מושתתת על מספר עילות פירוק, בהן פסק דין שקבע כי העמותה מנהלת עסק ובו פעילות שיוחדה לעורכי דין, העובדה שמנכ"ל העמותה ממשיך בפעילות בניגוד לפסק הדין, פרסומי לשון הרע באתר העמותה ובניגוד להחלטות שיפוטיות, הרשעה של מנכ"ל העמותה, התראות שנשלחו אליה ולא נענו ועוד.

הוועדה להגנת המקצוע של לשכת עורכי הדין מטפלת במהלך השנה במאות תיקים, פועלת לביצוע אכיפה נגד מסיגי גבול בדרכים שונות ומסתייעת בין היתר ברגולטורים שונים, במקרה זה רשם העמותות.

ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד דורון ברזילי, בירך על התביעה ועל פסיקת בית המשפט ואמר כי "לשכת עורכי הדין תמשיך לפעול למיגור התופעה ולאכיפת מקרים מסוג זה, שכן הם לא רק פוגעים בטוהר המקצוע וברמתו אלא בציבור הלקוחות הנזקק לשירותים משפטיים".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

ביהמ"ש שלל את זכאותה של חברת מוניציפל לשכ"ט בשל הסגת גבול מקצוע עריכת הדין 

 

לשכת עוה"ד תובעת מהעמותה לסיוע משפטי שלא להסיג את גבול המקצוע 

 

הערעור של לבנת פורן התקבל חלקית - תוכל לסייע במילוי טפסים ובניסוח מכתבים 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:83
קומיט וכל טופס במתנה