שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > נתוני רשות המסים: גידול חד בסיכול הברחות של סמי פיצוציות, סמי אונס ו-LSD

חדשות

נתוני רשות המסים: גידול חד בסיכול הברחות של סמי פיצוציות, סמי אונס ו-LSD, צילום: צילום: Getty images Israel
נתוני רשות המסים: גידול חד בסיכול הברחות של סמי פיצוציות, סמי אונס ו-LSD
20/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

חוקרי יחידת הסמים של רשות המסים תפסה בשנה החולפת 222 ק"ג של סמי פיצוציות, לעומת 107 ק"ג ב-2013, בזכות עליית מדרגה מודיעינית ושימוש באמצעים טכנולוגיים. לעומת זאת, נרשמה ירידה בתפיסת הקנבנואידים (קנביס, מריחואנה וחשיש), פטריות הזיה וקוקאין – שרשם ירידה של 70% בהברחות

בשנת 2014 סיכלו חוקרי יחידת הסמים של רשות המסים 1,266 ניסיונות הברחת סמים. בעקבות מיקוד הפעילות בתחום, נתפסו בשנה החולפת 222 ק"ג של סמי פיצוציות, לעומת 107 ק"ג בשנת 2013, וכן כמות גדולה של בולי LSD – 11,211 בולים לעומת 6,807 בשנת 2013.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנת 2014 נרשמה ירידה בתפיסות הקנבנואידים – קנביס, מריחואנה, חשיש וג'ראס – פטריות ההזיה וגם הקוקאין, שרשם ירידה של 70% בהברחות. כמו כן, אותרו בשנה הקודמת 25 ניסיונות להברחת סמי אונס (GBL, GHB) בכמות של כ-23 ליטרים – המהווים גידול חד לעומת שנת 2013, בה נתפס פחות מליטר אחד. העלייה בכמות התפיסות התאפשרה בין היתר באמצעות עליית מדרגה מודיעינית ושימוש באמצעים טכנולוגיים חדישים.

יחידות הסמים של המכס פועלות בכל מעברי הגבול ונמלי האוויר, הים והיבשה ובמרכזי חלוקת דואר וחבילות למניעת הברחות סמים בלתי חוקיים, תוך שיתוף פעולה מלא בתחום המודיעין והמבצעים עם משטרת ישראל, אשר להמשך טיפולה מועברות התפיסות. יחידות הסמים מהוות גורם מקצועי מוביל בתחום בארץ ובעולם, ועוסקת בחילופי ידע עם רשויות מכס וגופי אכיפה ברחבי העולם וכן חברה בארגוני או"ם למניעת פשיעה.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

נו מור מיסטר נייס גאי: 35 סמי פיצוציות ו"משפחות" של חומרים הוצאו מחוץ לחוק

 

אושר בכנסת: רוב סמי הפיצוציות הנמכרים כיום ייאסרו בפקודת הסמים המסוכנים

 

 

 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:216
קומיט וכל טופס במתנה