שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > עו"ד עדנאן עלאדין מנצרת מואשם בגיוס אזרחים מהצפון לשירות ארגון דעא"ש

חדשות

עו"ד עדנאן עלאדין מנצרת מואשם בגיוס אזרחים מהצפון לשירות ארגון דעא"ש , צילום: לוחמי דאע"ש. צילום: Getty images Israel
עו"ד עדנאן עלאדין מנצרת מואשם בגיוס אזרחים מהצפון לשירות ארגון דעא"ש
19/01/2015, עו"ד אורי ישראל פז

בכתב האישום שהוגש אתמול נטען כי עורך הדין הצטרף למפגשים של תומכי דאע"ש, שהביעו את רצונם לצאת לסוריה ולהילחם לצד הארגון הקיצוני. במהלך המפגשים לימד עלאדין את המשתתפים לרכב על סוסים ולשחוט כבשים, במטרה לאמן ולהכשיר אותם לשחוט" כופרים בדת האיסלאם

הותר לפרסום: עורך דין מנצרת גייס אזרחים מהצפון לשירות ארגון הטרור דעא"ש, כך טוענת פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) בכתב אישום חמור מסוגו שהגישה אתמול (א', 18.1) לבית המשפט המחוזי בעיר נגד שבעה נאשמים. הפרקליטות מייחסת להם ביצוע עבירות ביטחון חמורות, ובכלל זה חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, תמיכה בארגון טרוריסטי וניסיון מגע עם סוכן חוץ. כמו כן, ביקשה הפרקליטות את מעצרם של הנאשמים עד תום ההליכים המשפטים נגדם.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

כתב האישום הוגש לאחר אישור פרקליט המדינה עו"ד שי ניצן והמשנה לפרקליט המדינה (עניינים פליליים), בתום חקירה משותפת של שירות הביטחון הכללי וימ"ר צפון של המשטרה.

מעובדות כתב האישום עולה, בין היתר, כי החל מתחילת שנת 2014 נהגו הנאשמים 2-7 תושבי סחנין ודיר חנא, להיפגש בתדירות גבוהה ולשוחח בנוגע לרעיונות הסלפיה - ג'יהאדי, שהוא זרם קיצוני שהוצא לאחרונה מחוץ לחוק, ותמיכתם ברעיונות אלה, וכן נהגו לשוחח אודות תמיכה בדאע"ש, שהוכרז ב-3 בספטמבר 2014 על ידי שר הביטחון משה בוגי יעלון כהתאחדות בלתי מותרת.

בהמשך, במהלך יוני 2014, הצטרף למפגשים האמורים עורך דין תושב העיר נצרת –  עדנאן עלאדין, שהציג עצמו בפני שאר הנאשמים כתומך בדאע"ש וכפעיל רשמי בארגון זה. בנוסף, התבטא עו"ד עלאדין כמי שמתכוון להכריז על עצמו כאחראי הצבאי של דאע"ש בפלסטין, וכעורך דין המייצג אסירים ביטחוניים.

במסגרת תמיכתם בדאע"ש והשתייכותם לחבורה, הפגינו הנאשמים את תמיכתם בדאע"ש, ובכלל זה הצטרפו לקבוצה סגורה בפייסבוק הנקראת שממונא', המשמשת לשיח בין תומכי דאע"ש ובין תומכי ג'בהאת אלנסורה, הביעו את רצונם לצאת לסוריה בעתיד ולהילחם לצד דאע"ש, וכן להישבע אמונים לחליפ'ים בחו"ל ובכך להצטרף רשמית לשורות הארגון.

כרים בן מורסל אבו סאלח, נאשם 2, אף ניסה לצאת לסוריה כשהוא מצויד בסכום של 40 אלף שקל, שנאסף על ידי חלק מהנאשמים האחרים, זאת לאחר שקיבל פרטים על איש קשר בסוריה שיכול לסייע בידו, אך יציאתו סוכלה על ידי כוחות הביטחון. הפרקליטות אף הגישה נגדו בשבוע שעבר כתב אישום המייחס לו ניסיון לרכישת נשק לשם ביצוע פיגוע במדינת ישראל נגד אנשי ביטחון.

באשר לפעילותו של עורך הדין, מעובדות כתב האישום עולה כי במהלך אחד המפגשים ביוני 2014, לימד עלאדין חלק מהנאשמים לרכב על סוסים בחווה שבבעלותו בכפר מנדא, על מנת שיהיו בכושר גופני ובעלי מסוגלות לבצע "ג'יהאד" בעת הצורך. עוד עולה כי עורך הדין הדריך חלק מהנאשמים לשחוט כבשים, כדי "לחזק את הלב" במידה שיצטרכו "לשחוט" כופרים בדת האיסלאם.

באישום נוסף בכתב האישום, מיוחס לעורך הדין עדנאן עלאדין עבירה של תמיכה בארגון טרוריסטי, זאת בעקבות ריאיון שהעניק בטשטוש פניו וקולו לכתב צבי יחזקאלי, בתכנית טלוויזיה בערוץ 10, במהלכו השמיע דברי שבח, אהדה וקריאה לעזרה או לתמיכה בארגון טרוריסטי – דאע"ש, וכן גילה הזדהות ואהדה כלפי הארגון.

מכתב האישום עולה כי אף בטרם ההכרזה של שר הביטחון על דאע"ש בבחינת "התאחדות בלתי מותרת", נאסר להצטרף לארגון טרור זה מכוח תקנות ההגנה, זאת בהיותו חבר בני אדם אשר ממליץ, מסית או מעודד בחוקתו או בתעמולתו בין היתר את מיגור חוקתה של ישראל או ממשלת ישראל בכוח הזרוע או באלימות, או הסתה לאיבה כלפי ממשלת ישראל.

"דאע"ש פועל כ'ארגון טרוריסטי' כהגדרתו בפקודת מניעת טרור, התש"ח-1948, בהיותו חבר אנשים המשתמש בפעולותיו במעשי אלימות העלולים לגרום למותו של אדם או לחבלתו, או באיומים במעשי אלימות כאלה", נטען בכתב האישום החמור. "הסלפיה-ג'יהאדיה הינו זרם רעיוני התומך בחזרה למקורות הראשונים של האסלאם ובג'יהאד (לחימה) במוסלמים המואשמים בכפירה ובראשם המשטרים המוסלמים שאינם שולטים על פי השריעה, כל זאת על מנת שדת האסלאם תשלוט בעולם. על פי הזרם הסלפי- ג'יהאדי קיימת חובה לבצע פיגועים נגד 'הכופרים' ובין היתר יש להילחם בארה"ב, מדינות המערב וישראל".

אתמול התיר בית המשפט לפרסם את כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז דרום ב-18 בדצמבר נגד עומר קוש, בן 28 מערערה שבנגב, בגין תמיכתו בדאע"ש באמצעות חשבון הפייסבוק שלו. קוש מואשם כי פרסם בפייסבוק סרטוני תדמית ועקרונות של ארגון דאע"ש, הביע את הסכמתו לפעילות הארגון בסוריה ואת תמיכתו במעשיו המבוצעים שם על ידי דאע"ש, ואף נפגש בירדן עם פעילי דאע"ש והביע הסכמתו לנסוע לסוריה ולהילחם שם.

כתב האישום מייחס לקוש ביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה, בהן מגע עם סוכן חוץ, תמיכה בארגון טרור ועוד.

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

22 חודשי מאסר לישראלי שהסתנן לסוריה ועבר אימונים צבאיים בארגון דאע"ש

 

השרה לבני מציעה להטיל שלוש שנות מאסר על ישראלים שיהיו פעילים בדאע"ש 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:253
קומיט וכל טופס במתנה