שלח לחבר
דף הבית > חדשות משפטיות > סטודנטים בשנקר חתמו על "הסכם קניין רוחני" המקנה להם תמלוגים על עבודותיהם

חדשות

סטודנטים בשנקר חתמו על "הסכם קניין רוחני" המקנה להם תמלוגים על עבודותיהם, צילום: צילום: Getty images Israel
סטודנטים בשנקר חתמו על "הסכם קניין רוחני" המקנה להם תמלוגים על עבודותיהם
18/01/2015, ליאור שדמי שפיצר

במסגרת ההסכם תעניק הנהלת שנקר לסטודנטים זכויות תמלוגים על יצירות, פיתוחים והמצאות שיפיקו במהלך לימודיהם. הסטודנטים למקצועות העיצוב, ההנדסה והאמנות יהיו רשאים לנצל מסחרית את תוצרי פרויקט הגמר שלהם ויהיו זכאים ל-60% עד 100% מההכנסות

הסכם קניין רוחני חדש וראשון מסוגו באקדמיה הישראלית יקנה לסטודנטים של שנקר זכויות תמלוגים על עבודותיהם. הנהלת בית הספר הגבוה ללימודי עיצוב והנדסה, יחד עם אגודת הסטודנטים של שנקר, חתמו בתום משא ומתן של שנתיים על הסכם למיסוד זכויות הקניין הרוחני על עבודות או יצירות שהפיקו סטודנטים במהלך לימודיהם במוסד.

 

לקבלת עדכוני חדשות, פסיקה וחקיקה ישירות למייל, לחץ כאן

 

בשנים האחרונות זכויות הקניין הרוחני על עבודות סטודנטים היו שייכות למוסד, בדומה לנהוג בשאר המוסדות האקדמיים בארץ. ההסכם החדש יעניק לסטודנטים זכויות קניין בעבודות גמר, יצירות, פיתוחים ופטנטים פרי עבודתם במסגרת לימודיהם בשנקר, וכן את הזכות לרוב ההכנסות הנובעות מעבודות שיצרו במהלך לימודיהם – 60%-100% מההכנסות.

על פי חלוקת התמלוגים החדשה, הן המכללה והן הסטודנטים יהיו רשאים לנצל מסחרית את תוצרי פרויקט הגמר, בכפוף לחלוקת ההכנסות (בניכוי ההוצאות) באופן הבא: 40% לשנקר ו-60% לסטודנט. לגבי פטנטים שהמציאו סטודנטים במהלך לימודיהם בשנקר, הסטודנטים הם שיהנו מהכנסות מהפטנט, ורק אם ההכנסות יעלו על 100 אלף דולר בשנה, תקבל שנקר 10% מההכנסות, וכל היתר יהיה שייך לסטודנט.

בתהליך גיבוש ההסכם נבחנו הסכמי הקניין הרוחני הנהוגים באקדמיות בארץ אל מול הסכמים דומים באקדמיות המובילות בחו"ל ונמצא כי ישנם פערים משמעותיים - במרבית המוסדות האקדמאים בארץ, האקדמיה זוכה למרבית ההכנסות מפטנטים והמצאות של סטודנטים אשר הומצאו במהלך לימודיהם באותו מוסד. בשנקר יישרו קו עם ההסכמים החדשניים ביותר הקיימים בחו"ל ומעתה מרבית ההכנסות יועברו לטובת הסטודנטים.

לדברי נשיאת שנקר, פרופ' יולי תמיר, "מדובר בשילוב מוצלח בין להיות צודק ללהיות חכם. הענקת תמלוגים לסטודנטים על עבודתם היא המעשה הצודק מאחר שלסטודנטים מגיעות זכויות, אך לא פחות מכך היא המעשה החכם כי זאת החלטה שמחזקת מוטיבציות של אנשים צעירים".

אריאל מדינה, יו"ר אגודת הסטודנטים, אמר כי "זוהי בשורה ממשית לסטודנטים לעיצוב הנדסה ואומנות המשקיעים זמן, כסף ומחשבה העולה על כל דמיון ביצירותיהם במהלך ארבע שנות לימודים".

 

לקריאה נוספת, ראו:

 

סטודנט לעיצוב בשנקר יפצה רבנים בגין מיצג הכולל כרזה מסיתה שנחתמה בשמם 

 

ישראל הוסרה מהרשימה השחורה של מדינות שאינן מגינות על זכויות קניין רוחני 

 

אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה 

הרשמה לניוזלטר
באפשרותכם להירשם לניוזלטר תקדין ולהתעדכן באופן יומי בחדשות המשפטיות החמות ביותר, בתקצירי פסקי הדין החשובים ביותר שניתנו לאחרונה, בעידכוני החקיקה ובעוד מידע חשוב. כל שעליכם לעשות הוא להקליד את כתובת הדוא"ל שלכם ותקבלו את הניוזלטר לתיבת הדואר שלכם.
הרשם עכשיו
תקדין
/HashavimCmsFiles/images/banners/banner-commit2022.jpg
17 | S:228
קומיט וכל טופס במתנה